{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  powercommander
  • #1   2. apr 2013 Jo det skal der.

  • #2   2. apr 2013 Jo, indtil der er sprøjt på kan de kun have Dyno Jet-Kit monteret i karburatorerne.

  • #3   3. apr 2013 Hvad gør en Powercommander, og hvad gør Dyno Jet dysser ?

    Altså hvor meget kan man forvente de giver osv osv

    Mvh


  • #4   3. apr 2013 Mente jeg nok har en årg 03 og den er med karb så ku ikke forstå der var nogen der havde sprøjt på ældre udgaver smiley

  • #5   3. apr 2013 Holmeren:
    For begge metoder gælder at det især er mellemområdet der bliver bedre, ingen huggen ved gasgivning, kørbarheden bliver væsentligt bedre. Flere hk i mellemområdet og på nogen også på toppen, hvor man dog ikke har så meget brug for det.
    Med Powercommanderen kan mekanikeren gå ind for hver 250 omdr og regulere på benzinblandingen, via en PC, dvs han kan indstille brændstofblandingen nøjagtigt som han lyster, fed eller mager, mere eller mindre brændstofmængde, han kører MCen på et rullefelt efter hver justering for at kontrollere sine justeringer.
    Det er ikke ualmindeligt med op til 50 eller flere rulninger af en MC før mekanikeren er tilfreds. Flere nævner at de har fået en helt anden mc efter turen med Powercommander og rullefelt.
    Dyno Jetkit er til mc med karburator og betår af nåle, flere str dyser, skiver evt et lille bor, nålene og dyserne har en anden slibning end de originale og justeringen foregår ved at flytte op og ned på nålene og montere dyserne med forskellige hul størrelser, den rigtige kombination giver på ZX9R C model 2-4 hk og en gasrespons der får smilet frem.
    Hvad jeg har skrevet her om Powercommanderen er oplysninger der ligger frit tilgængeligt på nettet, og ikke noget jeg har nogen praktisk erfaring med, Jetkit har jeg selv haft i ZX9R, og det virker.
    www.fvmotor.dk , Pitværkstedet osv.
    www.KMSC.dk i Kolding har nu også fået rullefelt og er rykket ud på Vonsildvej i Fiat-Sørensens lokaler.
    De har vidst noget prøvekørsel af Kawasaki, bl.a. GTR 1400 den 6 april.


  • #6   3. apr 2013 Allan : Takker (:

    Giver det mærkbar forskel ? kunne overveje det til gixxeren så (:

    Hvad skal man forvente det løber op i alt i alt inden indkøb, montering, indstilling og det hele er foretaget ? (:

    Mvh


  • #7   3. apr 2013 Har selv en GSXR1000 K8 med en endnu ikke monteret PC3, men det kommer nok.
    Jetkit giver mærkbar ekstra ydelse, ved ikke hvad det kostede, og det koster måske 2-3.000 at få monteret og rullet ind.
    Powercommander, 2.200,- indkøring og montage 3.000. De fleste får også anden udstødning og andet luftfilter samtidigt.
    Kan man selv montere er der jo lidt sparet.
    De får begge bedre ydelse i mellemområdet, som nævnt i forrige indlæg, men kig på FVs hjemmeside og ser om der er nogen grafer for din model.
    Jeg har aldrig hørt om nogen der blev skuffet over deres PC, kun nogen der havde downloadet MAP fra nettet, det duer nemlig ikke, man må have et CUSTOM MAP, dvs lavet til DIG og DIN bike, som den står lige nu IRL.
    Har dog også hørt om flere der var tilfreds med deres net-MAP, blot ved de så ikke om den står 100% korrekt. (fare for overophedning af vitale motordele)
    Prisen svinger mellem 2.800 for bare en indkøring og op til 20-25.000 hvis der skal købes dyrt komplet udstødningssystem osv, men 5.000 kan gøre det for PC og indkøring alene.


Kommentér på:
powercommander

Annonce