{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Hjælp! til LED {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Ved godt emnet har været oppe mange gange men kan ikke rigtig finde noget svar på mit problem.

Har lige monteret 4 nye led blink, og været ude og købe et led relæ i Biltema:

(link fjernet)

Men der kommer ingen reaktion i blinklysene...

Det er et 2-benet relæ der sidder på min originalt men kan dette fra Biltema ikke stadigvæk bruges ?

Burde jeg ikke bare kunne skifte det lige over ?

Som i nok kan høre er jeg helt lost når det kommer til el-teknik (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! til LED
  • #1   4. apr 2013 På dit originale 2-benede relæ er der 2 ben: et med tændingsplus (kl. 15) og et der er direkte forbundet til blinklysene.

    På det nye relæ er der 3 ben: tændingsplus (kl. 15), blinklys og stel (kl. 31).

    Med en prøvelampe eller et multimeter, skal du sikre dig, at de 2 originale ben sidder rigtigt på relæet. Når de gør det, forbinder du det sidste ben til stel (batteri minus) med en ledning med en kabelsko på.

    Hvis du er i tvivl om, hvilke ben på relæet der er hvad, skal du gerne kunne se det i den lille vejledning der er med relæet.


  • #2   4. apr 2013 Bingo, det var fordi de sad modsat på det nye relæ, det virkede i den ene side men sprang sikringen i den anden så det må vel være fordi jeg har byttet om på plus og minus på en af blinklysene... ):

  • #3   4. apr 2013 Der er relæer til både + og - styret blinklys...
    Men hvis det virker, er alt jo godt smiley


  • #4   4. apr 2013 Oki men hvis det virkede i den ene side og sprang i den anden side så kan det vel kun være fordi jeg havde forbundet den side forkert ikk ? (;

  • #5   5. apr 2013 På en GS500 er det plusstyret.
    Hvis sikringen springer i den ene side har du en kortslutning til stel i den side. At bytte om på + og - vil normalt ikke springe sikringen.
    Men hvis du er sikker på, at + og - er forbundet korrekt på relæet, så er det ihvertfald ikke der fejlen ligger.


  • #6   5. apr 2013 Når den springer sikringen når du tænder blinket i den ene side, vil jeg tro det er fordi den side slet ikke er forbundet til blinklyset, men til stel.

  • #7   5. apr 2013 Det var en stelforbindelse der lavede fejlen, alt funker nu, i begge sider (:

    Tak for hjælpen...


Kommentér på:
Hjælp! til LED

Annonce