1.331 visninger
|
Oprettet:
usd forgaffel gsxr 750 {{forumTopicSubject}}
hej jeg ville opgradere min gamle gixer 750 1988 til usd forgaffel.
er der nogen der kan fortælle mig fra hvilken af de nyere overgange der passer over på.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.890
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.890
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.668
er sikker på en 90 eller 91 er plug and play hvis man får en komplet gaffel med broer
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
<i>Udskiftning af gaffel med ikke original (gaffelbro eller komplet gaffel) er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 4.01.031. Anvendes en gaffel fra samme mærke, men anden model, så skal dette synes, hvor motorcykelproducenten godkender dette.</i>
Just saying - er det dét værd?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
Var heller ikke der min bekymringer ville ligge.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.518
hvis det er forbedrede køreegenskaber og ikke kun udseendet du styrer efter så find et fjederkit og nogle ventiler til din nuværende , mcer bliver yderst sjældent mere værd af ombygning m.m.
apr 2004
Følger: 40 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 58 Svar: 420
(link fjernet)
okt 2010
men hvis man ikke har adgang til en der kan dreje bøsninger og afstandsstykker så er det lettere at købe en komplet gaffel og sikkert også billiger.
feb 2006
så derfor mit forslag til den nemmeste og dernæst bedste løsning , den sidste med at tage 50% af det gamle og montere på en anden forgaffel - som ialt forringer mcens værdi og sikkert også køreegenskaberne kan man da ikke tilråde
okt 2010
det var mere du skrev 50-50 ALTID bliver noget lort hvilket jeg absolut ikke vil give dig ret i.
feb 2006
okt 2010
ps.
har lagt mærke til du som regel har en masse stumper, jeg mangler en koblings slave cylinder og master gerne fra noget suzuki det skulle du vel ikke ligge inde med ?hvis du gør så send lige en pb.
aug 2011
1. Fjedre skal bære cykelen + Kørens vægt .. lidt lige som en hestevogn i gamle dage. Dvs. Fjedre er IKKE støddæmpning, de er vægt bærere ! .. allerede på din standard affjedring kan du beregne om dine fjedre er korrekte. Race-Tech.com. De har en "spring calculator som er ret anvendelig dér.
Nu ved jeg godet at der sidder en eller anden spade, som vil sige: Jamen jeg har kørt race hele mit liv, og jeg kører med progressive fjedre, og det forbedrer støddæmpningen, bla bla .. NEJ ! .. gå tilbage til matematik klassen igen, du tror bare det gør !!. Det er hydraulikken som er støddæmpningen, eller mangel derpå ! Så Urban har HELT ret når ham siger at det er bedre at købe et hydraulik kit til din gaffel, for på din cykel ( og 90% af alle andre gade cykler ) er der næsten ingen hydraulik styring..
2. USD : Det er en PR joke ! .. Formålet med USD er at flytte vægten væk fra uafjedret del/vægt. Dvs. jo tungere dit forhjul, gaffel bremser osv er, jo mere krav er det til støddæmperen.. Specielt er det et problem på en forgaffel. Lige som formålet med alu-fælge på en bil: jo tungere fælgen er, jo større problem er det for affjedringen at holde hjulet til vejen.
Fordi du får en USD gaffel, er det IKKe ensbetyding med at den er lettere på den uaffjedert del, eller at der sidder bedre hydrauliske elementer inden i den .. Men flok vil ha den fordi de syntes det ser FED ud, og man får venner. Det er ikke USd, men årgangen som afgører on den er en mere udviklet affjedring.
Men det er det samme hvis du sætter en USD på. Du skal STADIG tjekke om fjedre er korrekte, osv ..
Nyrere gafler : hvis du skal ha´en nyere gaffel på, skal du kikke efter een som kan shimses om.. Dvs, som faktisk HAR shims, og regulerbare hydraulik systemer i sig.. WP gafler er ofte gode dér ..
aug 2011
1. 25% kan forbeedres ved korrekte fjedre til din vægt, en bedre olie, og justering.
2. op til 90% forbedring er derefter ved reguglering at det hydraulikse system ( shimsning osv.) .. OG JA ! .. man ER da fucked hvis man har en gammel færge som min Z900 hvor du ikke kan regulere en skid, og bremser og forhjul vejer mere end samsø færgen.
3. de sidste 10% forbedring kan gøres vel lavfriktions coating.. DET koster, og man skal VIRKELIG vide hvad det er man coater .. det har faktisk ingen effekt bare fordi man har fået et par smarte guld coatet forben på, det er kun inde i styrthjelmen der er bedre. Det nedsætter MERE friktionen af renovere sin gaffel, med nye teflon bøsninger, god olie osv.
Folk sætter styrdæmpere, progressive fjedre og meget andet på deres cykler, for at gøre den bedre, men det hele er faktisk KUN for at kompensere for en lorte hydraulik, forkerte fjedre i forhold til vægt osv .. ikke noget andet
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.017
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 38 Svar: 66
takker for jeres indlæg.
usd forgaffel gsxr 750