{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  usd forgaffel gsxr 750
  • #1   4. apr 2013 Ingen. Det vil kræve ny top og bund bro. Og måske en udskiftning af kronrørsakslen. Et nyt forhjulog stikaksel, og hvis din NU kører med speedometerdrev i forhjulet, så skal du ha` bygget det om så den kan måle på fortandhjulet.

  • #2   4. apr 2013 Hov. Glemte lige. En ny forskærm vil nok også blive en nødvendighed samt et sæt nye kalibre.

  • #3   4. apr 2013 altså hvis han "bare" vil have en USD fra en anden årgang så er der vel ingen grund til bygge speedometerdrev om ?

    er sikker på en 90 eller 91 er plug and play hvis man får en komplet gaffel med broer


  • #4   4. apr 2013 jep 90-91 passer lige på men ellers er det jo bare at skifte kronrøret så find du bare den forgaffel du vil ha, og dine hjul og kaliber kan sikker let tilpasses en ny gaffel

  • #5   4. apr 2013 Fra skad.dk:
    <i>Udskiftning af gaffel med ikke original (gaffelbro eller komplet gaffel) er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 4.01.031. Anvendes en gaffel fra samme mærke, men anden model, så skal dette synes, hvor motorcykelproducenten godkender dette.</i>

    Just saying - er det dét værd?


  • #6   5. apr 2013 ja . for det er da liiige noget som er en sag for Skat, landets sikkerhed og økonomiske balance .. I guder !! .. Jeg tror jeg ringet til SKAT og siger at jeg har sat en hydraulisk kobling på min gamle 83´er fra en NYERE model ,, og så vil jeg lige høre hvad de så vil gøre ved det !! .. Det kan blive en stor sag !!

  • #7   5. apr 2013 morten l Ha Ha, hvis ham du ringer til er i dårligt humør annullerer han din afgift på stedet da den jo har skiftet identitet smiley
    Var heller ikke der min bekymringer ville ligge.


  • #8   5. apr 2013 find en komplet gaffel med bremser og hjul , det andet 50/50 bliver altid noget LÅRD ...
    hvis det er forbedrede køreegenskaber og ikke kun udseendet du styrer efter så find et fjederkit og nogle ventiler til din nuværende , mcer bliver yderst sjældent mere værd af ombygning m.m.


  • #9   5. apr 2013 Prøv og hør på indmad til din nuværende her. hvis du gør som Urbanviking.dk S skriver.
    (link fjernet)


  • #10   5. apr 2013 urban det bliver da kun noget lort hvis man ikke laver det ordentligt.
    men hvis man ikke har adgang til en der kan dreje bøsninger og afstandsstykker så er det lettere at købe en komplet gaffel og sikkert også billiger.


  • #11   5. apr 2013 Nu virker det ikke umiddelbart til at emnets indehaver ved så pokkers meget og derfor spørger ....
    så derfor mit forslag til den nemmeste og dernæst bedste løsning , den sidste med at tage 50% af det gamle og montere på en anden forgaffel - som ialt forringer mcens værdi og sikkert også køreegenskaberne kan man da ikke tilråde


  • #12   5. apr 2013 enig hvis man ikke ved hvad man laver er din løsning den bedste 100%
    det var mere du skrev 50-50 ALTID bliver noget lort hvilket jeg absolut ikke vil give dig ret i.


  • #13   5. apr 2013 Vil stadig påstå at fabrikkernes ingenører gør det bedre end hvilken som helst baggårdsmekaniker herindefra , dog med undtagelse af kinesisk og russisk fremstillede køretøjer - tvivler dog også på de har ingenører på løningslisterne smiley

  • #14   5. apr 2013 ja nyere cykler er svært at forbedre men en cykel fra 88 er ikke da der er sket så meget udvikling med afjedring og dæk..

    ps.
    har lagt mærke til du som regel har en masse stumper, jeg mangler en koblings slave cylinder og master gerne fra noget suzuki det skulle du vel ikke ligge inde med ?hvis du gør så send lige en pb.


  • #15   5. apr 2013 Urban har faktisk ret !! .. Du får nok lettere ved at få en god affjedring ud af den gaffel du har .. En USD gaffel er ikke nødvendigvis en skid bedre end noget andet .. Tro mig, jeg er super uddanet i alt hvad der har med affjedring at gøre.. Det er sådan hér :

    1. Fjedre skal bære cykelen + Kørens vægt .. lidt lige som en hestevogn i gamle dage. Dvs. Fjedre er IKKE støddæmpning, de er vægt bærere ! .. allerede på din standard affjedring kan du beregne om dine fjedre er korrekte. Race-Tech.com. De har en "spring calculator som er ret anvendelig dér.

    Nu ved jeg godet at der sidder en eller anden spade, som vil sige: Jamen jeg har kørt race hele mit liv, og jeg kører med progressive fjedre, og det forbedrer støddæmpningen, bla bla .. NEJ ! .. gå tilbage til matematik klassen igen, du tror bare det gør !!. Det er hydraulikken som er støddæmpningen, eller mangel derpå ! Så Urban har HELT ret når ham siger at det er bedre at købe et hydraulik kit til din gaffel, for på din cykel ( og 90% af alle andre gade cykler ) er der næsten ingen hydraulik styring..

    2. USD : Det er en PR joke ! .. Formålet med USD er at flytte vægten væk fra uafjedret del/vægt. Dvs. jo tungere dit forhjul, gaffel bremser osv er, jo mere krav er det til støddæmperen.. Specielt er det et problem på en forgaffel. Lige som formålet med alu-fælge på en bil: jo tungere fælgen er, jo større problem er det for affjedringen at holde hjulet til vejen.
    Fordi du får en USD gaffel, er det IKKe ensbetyding med at den er lettere på den uaffjedert del, eller at der sidder bedre hydrauliske elementer inden i den .. Men flok vil ha den fordi de syntes det ser FED ud, og man får venner. Det er ikke USd, men årgangen som afgører on den er en mere udviklet affjedring.

    Men det er det samme hvis du sætter en USD på. Du skal STADIG tjekke om fjedre er korrekte, osv ..

    Nyrere gafler : hvis du skal ha´en nyere gaffel på, skal du kikke efter een som kan shimses om.. Dvs, som faktisk HAR shims, og regulerbare hydraulik systemer i sig.. WP gafler er ofte gode dér ..


  • #16   5. apr 2013 beregningen er for at forbedre en affjedring :

    1. 25% kan forbeedres ved korrekte fjedre til din vægt, en bedre olie, og justering.

    2. op til 90% forbedring er derefter ved reguglering at det hydraulikse system ( shimsning osv.) .. OG JA ! .. man ER da fucked hvis man har en gammel færge som min Z900 hvor du ikke kan regulere en skid, og bremser og forhjul vejer mere end samsø færgen.

    3. de sidste 10% forbedring kan gøres vel lavfriktions coating.. DET koster, og man skal VIRKELIG vide hvad det er man coater .. det har faktisk ingen effekt bare fordi man har fået et par smarte guld coatet forben på, det er kun inde i styrthjelmen der er bedre. Det nedsætter MERE friktionen af renovere sin gaffel, med nye teflon bøsninger, god olie osv.

    Folk sætter styrdæmpere, progressive fjedre og meget andet på deres cykler, for at gøre den bedre, men det hele er faktisk KUN for at kompensere for en lorte hydraulik, forkerte fjedre i forhold til vægt osv .. ikke noget andet


  • #17   5. apr 2013 Pengene er sikkert givet bedre ud, ved at købe en nyere model smiley

  • #18   6. apr 2013 så fik jeg vist svar på dette.
    takker for jeres indlæg.


Kommentér på:
usd forgaffel gsxr 750

Annonce