{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Punkteret baghjul
  • #1   5. jul 2006 skift det dæk, og så især når du skla på ferie, nærrigrøv smiley

Der er inegn nem vej rundt

• #2   5. jul 2006 Det er et helt nyt dæk:-(

Jeg må en tur til Hjulcenteret

Tak for hjælpen.

• #3   5. jul 2006 Køb det der dæk lap, en spiral med håndtag, føres ind i hullet med lim på, ud ind ud ind, og så tager du gummi på spidsen, og ind drej og ud, virker kun på slangeløst dæk.
    Kan købes i mc butikker, eller T hans.

T

• #4   5. jul 2006 Thomas, det lyder sgu som onsdags manøvren!!! hehe

• #5   5. jul 2006 Pump dækket helt op, lav en mega burnout, og sæt et nyt dæk på!

Mvh. Rune

• #6   5. jul 2006 Tilslutter mig Rune....
    Så er dæk heller ikke dyrere.....
    Du har en hurtig sporty cykel, som fortjener at sagerne er i orden..
    Det er self muligt at lappe det, men jeg ville køre nervøst rundt hele tiden og vente på at "proppen" ryger ud med 250 på autobahn

• #7   5. jul 2006 Jeg må tilslutte mig de andre her. Dæk pilot og andre hokus pokus løsninger er kun til at køre ned til værsktedet med for at få skiftet dækket.

• #8   5. jul 2006 skal vi nu til det igen.... søg på gamle indlæg i forum. Nogen dækeksperter tilråder vulkaniseringsstift andre fraråder det. Har kørt 4kkm med stift 250+ og det holdte fint

• #9   5. jul 2006 Enig med Janus.
    Dækeksperter der selv sælger MC-dæk fraråder det.
    Dækeksperter der ikke sælger MC-dæk siger god for det....
    Drag jeres egen konklusion.

Har hørt fra masser der har kørt rundt med en vulkanisering uden problemer, men jeg ahr aldrig hørt om nogen, hvor en ordentlig vulkanisering ikke holdt. Har kun hørt om mulige "worst case scenario"
    Det er bare det samme HYSTERI som med samleled til kæder...

/
    Jesper

• #10   5. jul 2006 Jesper [Lyngby] P:

Jeg har så prøvet et samleled der ikke holdt på min kæde...

Mvh. Rune

• #11   5. jul 2006 Rune: Så har det ikke været samlet ordentligt eller også har baghjulet været skævt justeret så der er kommer sidelens træk på kæden.

• #12   5. jul 2006 Tror på hvad rune siger, han ved sgu hva han snakker om, hans ting er i orden

• #13   5. jul 2006 Ronnie: Det er der også andre der har. Og en korrekt monteret og justeret kæde, har kun kræfter der arbejder langs med cyklen (og horisontalt når kæden hopper). For at clipsen kan ryge af, skal der være et træk på kæden der vrider den anden vej, som f.eks. hvis baghjulet er skævt justeret.
    Hvis clipsen ikke sidder ordentlig i rillerne, kan vibrationerne ved en for stram kæde, eller vibrationerne af en kæde der hopper, få clipsen til at springe af.
    Sidder clips og kæde/bahjul, er der ingen kræfter i spil som kan flå clipsen af. Du kan selv prøve at måde hvor mange kræfter der skal til for at få den af, ved at hive eller vride.
    Problemet med clipsekæde opstår når man ikke kan samle kæden ordentlig, og f.eks presser ledet sammen med tænger. Samler man ikke kæden ordentlig, er det ligegyldigt om det er et clipseled eller et nitteled. Begge kan, i værste tilfælde, hoppe af ved de forkerte forhold.

/
    Jesper

• #14   5. jul 2006 Kæden var monteret af mekaniker, som man må formode har styr på sådan noget, og kæden var smurt og justeret korrekt samt hjulet også var så lige som muligt...
    Kæden var dog ved at være lidt slidt, meeen.

Mvh. Rune

• #15   6. jul 2006 Rune: Jeg ahr desværre stødt på dårligt justeret karburatore, skæve skiver, luft i bremserne, skævt justeret baghjul og løse ventiler. Alt sammen noget som engang har været lavet af en mekanikker som ikke havde styr på det. (Der er tale om mere end en MC, og mere end en mekanikker)
    At tingene bliver lavet af en mekanikker, er desværre ingen garanti for det er lavet ordentligt. De kan jo have travlt på værkstedet den dag de lige har ens MC på bordet, og så kan de glemme noget i farten.
    Har da heldigvis mange flere gode oplevelser end dårlige med de danske værksteder.

/
    Jesper

• #16   6. jul 2006 Hehe Ja og sidst har jeg erfaret at en mekanikker har sat en forkert knastkæde på, en der var for lang med 2 led. Og selv om den raslede, fik vi at vide at det var raslen fra karburatorer, efter et halvt år skulle cyklen sælges og vi ville gerne vide 100% at det ikke var knastkæden og det var det.... der var garanti på men alligevel den blev lavet på autoriseret kawa-værksted Nævner ingen navne men der er åbenbart en grund til at de aldrig bliver til maxi motor smiley

• #17   6. jul 2006 He he...

Nu har jeg kørt mc i 10 år så jeg har da også været forbi min del dårlige mekanikere, men eftersom kæden havde siddet på de først 4-5000 km, vil jeg gå ud fra at den var monteret korrekt... Jeg har selv stået for vedligeholdelsen og justeringen, men ok jeg er kunne nok heller ikke få job som mekker smiley

Mvh. Rune

Kommentér på:
Punkteret baghjul

Annonce