{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

FUUUUUCK hvad nu !!! SRAD {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har tidligere lavet et indlæg med min starter der er blevet "slap"... Jeg har nu fået en brugt tilsendt fra ebay,og guess what ! den gør akkurat det samme ! Jeg har tjekket kul på den nye og de er ok,har prøvet at sætte kabler på fra bilen direkte på sarteren og stadig kan den kun køre 1 takt af gangen ??? Hvad er oddsene for at den nye fejler det samme ? og hvad fanden kan der ellers være galt ? jeg har lige skiftet toppakning og jeg kan dreje krumtappen med en topnøgle... Er der ikke nogen der har nogle bud på hvad helvede der er galt..jeg sku gerne på Padborg på mandag d. 22

Mvh Torsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FUUUUUCK hvad nu !!! SRAD
  • #1   17. apr 2013 Hvad siger den hvis du piller tændrørene ud ?

    Enten får den ikke strøm nok

    Ellers er der for meget modstand i maskinen.

    Ellers er starteren deffekt


  • #2   17. apr 2013 Har du prøvet at løbe den igang, for at se om maskineriets kan snurre rundt i motoren?

  • #3   17. apr 2013 Jeg havde tændrørene ude da jeg stillede ventiler efter toppakningsskifte,den turner fint.

    Bilen kan starte på strømmen,og har og prøvet direkte på starteren med motoren igang.

    Modstand,ja men hvor henaf,i starterkoblingen ?

    Jeg prøvede at sætte den i 6. gear på løfteren og jeg ku dreje hjulet med hånden.

    Den er lavgearet så jeg har svært ved at løbe den igang alene.Men tror bestemt jeg kan løbe den igang,da jeg har haft liv i den en enkelt gang efter toppakningsskiftet, og den stod i tomgang til den var varm.


  • #4   17. apr 2013 2 eller 3 gear. Gerne ned af en bakke. Koble ud og løb alt hvad du har lært, spring op på cyklen i fart, og slip koblingen.

  • #5   17. apr 2013 Ja den er jeg med på ,
    men jeg sku sgu gerne ha det fixet så jeg kan starte lortet derned uden at løbe den igang hver gang smiley


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 11
    #6   17. apr 2013 Er dit batteri dårligt?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.654
    #7   17. apr 2013 Dårlig stelforbindelse.

  • #8   17. apr 2013 Enig med Sajmon


  • #9   17. apr 2013 Hvis startkablerne er sat direkte på starteren, så er stelforbindelsen ligegyldig.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.654
    #10   17. apr 2013 Enig - så er stelforbindelsen uvæsentlig.

    Hvis starterkransen eller starterkoblingen er samlet forkert eller bare er defekt, kan det også ske.


  • #11   18. apr 2013 Ja stelforbindelsen skulle være ligegyldig når minus (fra bilen)sidder direkte på starteren,og plus (fra bilen) sættes på starteren.Ja Sajmon det tænkte jeg egentlig også men kransen kører fint baglæns (venstre om) og tar ved den anden vej så ka ikke lige gennemskue hvad dælan der er galt. Medmindre det er starteren selvfølgelig...

  • #12   18. apr 2013 hov hov !! DU siger du har haft liv i den EN gang efter toppaknings skift .. der stod dem i tomgang til den var varm !!

    stop !1 ikke noget med at løbe noget igang .. Du skal pille dit topdæksel af før du gør NOGET andet .. er det en orginal toppakning ? .. har den alle de olie flows der skal være ? . går en knast stramt osv .. hvis du har stel fra bilen på rammen på cyklen, go den stadig ikke gider, tjaa .. jeg havde fandme ikke prøvet at tvinge noget igang FØR jeg 110% kendte årsagen til problemet .. det er BARE nederen at finde ud af bagefter hvad årsagen var.. Det er bare mig !


  • #13   18. apr 2013 Hmm pakningen var ikke original nej,men den havde de samme huller som den gamle pakning... Dog undrede jeg mig over at nogle af hullerne i blokken var dækket ?? Du tænker den ikke kan trække pga oliepumpen der laver overtryk?

  • #14   18. apr 2013 ja den får sku nok ikke smøring så... så kan du selv tænke dig til resten. Så er det netop ikke noget med at tvinge noget som helst nogen steder, for så kan du jo lige så godt købe en anden motor der er iorden!

  • #16   18. apr 2013 Bare sjovt den kørte fint med den anden toppakning,og jeg ville mene olietrykket falder når den står stille, men starteren er sløv fra første turn ! Nej Troels men det er næste skridt, kan bare ikke lige lure hvad dælan der skulle kunne gå i ged derinde på tegningerne...Men det prøver jeg af her til formiddag, ellers må jeg låne en starter fra en anden cykel der virker 100% og se om det er der fejlen ligger...TO BE CONTINUED smiley

  • #17   18. apr 2013 nej .. jeg tænker ikke olie over tryk .. jeg tænker ingen smøring !! .. jeg ved at en motor som bliver startet, og ikke smører hvor den skal den vil ; starte, køre et stykke tid, og ( alu og stål ) alu´en bliver blød og udvider sig .. så kan man slukke den, og når den er blevet kold har alu´en pakket op på stålet, og nu er den stram ( hvor det så ellers er .. )

    Uorginale pakninger skal man holde øje med .. det er ikke ret tit, men jeg har set flere gange at der har været lukket af for smøre huller, fordi man solgte en pakning som "skulle " passe et en masse modeller .. Ingen smøring ; så dør baby !

    Det er ikke så meget drama HVIS der er sådan noget, hvis du kun har haft den stående i tomgang,, så kan man redde sagen, men hvis der ER det, og du tvinger liv i den .... av av !! .. Hvis den ikke SPRINGER i gang i let tomgang, når du låner den nye startet; STOP ! tjek ALT !! .. Håndter ALDRIG symptomerne, find ALTID årsagen :-), fix dét, og symptomerne forsvinder ... Følge-fejl kan skabe en masse drama


  • #18   18. apr 2013 100% enig med Morten..

    Som jeg skrev tidligere, ud med tændrørene, Motoren skal nu turne uden nogen problemer og uden mislyde. For mig lyder det også mest som om noget har sat sig..


  • #19   18. apr 2013 Den har på intet tidspunkt været "locked" og skulle vrides fri,så jeg tror ikke det er knastholderne der ikke har fået olie,og som sagt var den nye pakning 100% identisk med den gamle...Havde starter drivhjulene/starterkobling ude de fungere alle fint.monterede kobling igen og prøvede at dreje krumtappen med en topnøgle(tændrør i). Den går da meget godt eller? Jeg hælder efterhånden til den nye/brugte starter har samme problem som den gamle...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse_mc/10569-srad_starter_probs




  • #20   21. apr 2013 Lige for at runde af ! Jeg lånte en starter fra en kammerats cykel og den ku heller ikke turne motoren, løsne ventildæksel, knaster stadig ingen forskel..ud med tændrør og motoren turner fint...i med hele lortet igen... Tænkte leje i vandpumpe... Skille skille ,ud med lortet.. Stadig det samme... Smider lortet sammen igen og ved et tilfælde prøver jeg lige at turne en sidste gang inden opgivelse af trackday imorgen OG wupti nu turner motoren fint og starter fint... Øhhhh WHAT the fuck... Jeg prøver at smide min egen starter på igen tirsdag, men fuck det er underligt, det som åbenbart "klemte" har løsnet sig og nu kører lortet !!

  • #21   21. apr 2013 Men som altid en fornøjelse at få input herinde fra tak gutter !

Kommentér på:
FUUUUUCK hvad nu !!! SRAD

Annonce