5.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Smøring af gaskabel mm. Smøring af gaskabel mm.

Hej

Gaskabel "system" går lidt trægt på min Suzuki VL1500 årg. 99

Er lidt tungt at dreje gas op og vil ikke rigtigt gå tilbage i "nulstilling"

Kablerne er den stålforstærkede type.

Hvad skal jeg smøre kabler med ?

Og kan der være andre ting der skal kigges på (smøres)

Gasrulle sidder i håndtag, som er helt nyt og det går fint let.

Evt. Nogle specifikke VL1500 problemstillinger der skal rettes

Mvh haug

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smøring af gaskabel mm.
  • #1   24. apr 2013 Det er en 99-er så den har nok karburatorer. på disse sidder der et fjederbelastet retursystem, som drejer spjældakslen. Giv alle led her en dråbe smøreolie. Pile dit kabel af ved gasrullen, lav en lille tragt af sølvpapir og læg rundt om enden af kablet. fuld tragten med smøreolie(motorolie er OK) og lad det løbe ned i kablet. Det tager lidt tid.

Derefter samler du alt og motionerer godt med rullen. Der skal nok være nogen, der flamer mig for dette, men det har fungeret godt for mig, lige så længe jeg kan huske.

Når du så alligevel kigger på karburatorerne, så luk deres bundskrue op og tøm svæmmerhusene. Luk igen og lade det hele tørre. Så er du nok klar til at trille hen og justere dæktryk.

Har du ikke skiftet olie og filter, så gør det, når du kommer hjem igen og dyret er rimeligt varmt. Er det mere end et par år siden der er skiftet olie i din kardan, så gør dette også. Husk hypoid gear olie til dette.

Så skulle du gerne være køreklar

• #2   24. apr 2013 hov....hvor længe siden er det, der er skiftet olie i forgaflen?

• #3   24. apr 2013 http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/932
    Kabelsmører er et fantastisk stykke værktøj. Går kablet trægt starter du med wd40, som vil løsne gammel trægt smørestof. Derefter tynd olie fra en smørekande evt. efterfulgt af wd40, som vil hjælpe olien med at komme igennem. bliv ved indtil olien kommer ud af den anden ende.

• #4   24. apr 2013 kan uden vide hvad dit problem er vil jeg bare sige at jeg bruger symaskine olie til smøre gas kabelet med. det har jeg hørt skulle være rigtig godt..

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #5   24. apr 2013 Biltema har denne: (link fjernet)

• #6   25. apr 2013 1. en kabel smører ..En GUDE opfindelse.
    2. Fyr så noget affedtende middel igennem det, Ex, bremserens, kontakt spray ol. for at rense al gammelt olie og skidt ud.
    3, Kabel smører olie .. F.eks Silkonene´s kabel smører er SUPEr. der er grafit i olien og det løber ikke væk fra kablet igen ..
    4. smør gasrullen med grafit olien .. IKKE fedt eller noget ..
    monter kablerne igen, løsn retur kablet, og stram så selve gaskablet op liige op til at der er en lille smule "slack" i den/frigang .. Så strammer du returkabelet op, til også en smule frigang .. så er den dér .. hvis det går stramt, er det somregl retur som er for stram ..

Tro min det virker, Har kørt MX ræs i 100 år og en madpakke, og det er den bedste måde man får en 450´er kobling til at være en et-fingers kobling og gassen så let som silke

• #7   25. apr 2013 start med at justere dine kabler til 1mm. frispil , smør kablerne med alm.wd40

Kommentér på:
Smøring af gaskabel mm.

Annonce