Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkromning af alu sidedæksler.
  • #1   7. maj 2013 Hvorfor ikke bare polerer dem op ??

• #2   7. maj 2013 Er lige med på en lytter har en del jeg gerne vil ha forkromet osse

• #4   7. maj 2013 Alu skal da poleres. Få det evt. gjort af et prof. firma, så bliver det lige så flot som krom og det holder længe med et minimum af pasning.
    Der er et firma i Vamdrup, de kan deres kram.

• #5   8. maj 2013 Eller glasblæs

• #6   8. maj 2013 @#86.

Øjhhhh hvabehva .....

Glasblæses... Medmindre du giver det lak bagefter så har du kun opnået at få noget som er fuldstændig umuligt at holde, og en åben overflade på dit alu, som gør at det vil tære på rekord tid.

Det kan sagtens forkromes, men jeg havde også poleret det op, det giver en spejlblank men mere dyb overflade end krom, og så er det let at fjerne små skrammer i, modsat krom, som bliver skadet.

Mvh Brian smiley

• #7   8. maj 2013 Dækslerne er i dag forkromede og for at kunne polere dem op skal forkromningen jo af. Hvordan får man så det gjort? Kan de glasblæses og derefter poleres?
    per j - MFF har jeg talt med men de meldte at de ikke kunne forkrome alu dæksler.
    ole I - Det firma i Vamdrup kan de tage krom af? Evt. hjemmeside/adresse

• #8   8. maj 2013 Alle de firmaer som lægger krom på kan også tage det af ( syrebad)
    Jeg er i hvertfald aldrig stødt på nogen som ikke kan reforkrome..

Jeg plejer at bruge M Lange.:

(link fjernet)

• #9   8. maj 2013 Brian S - Mener du at m-lange kan reforkrome mine dæksler?

• #10   8. maj 2013 Du får problemer med varme... polering er løsningen, du kan ikke krome direkte på aluminium der skal først et lag kobber på hvis det skal holde...

• #11   9. maj 2013 Det omtalte firma i Vamdrup hedder Thomsens metalsliberi aps.

Mange japanere kom med lakerede alu. dæksler, der efter nogle år begyndte af afskalle. Det er meget få der forkromer alu, så jeg kan bedre forestille mig at det er lak og ikke krom der skaller af.
    Men den tidligere ejer kan jo have fået dem forkromet, hvilket ikke kan anbefales på alu.

Kommentér på:
Forkromning af alu sidedæksler.

Annonce