2.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Clips samling på kæde - hvordan? Clips samling på kæde - hvordan?

Jeg har skiftet kæde på cyklen, dog kan jeg ikke helt få klemt clipsledet nok sammen til jeg kan få clipsen på, med fingrene.

Jeg kan ikke lige se hvordan det er muligt at holde det samlet med noget værktøj unden det kommer til at sidde i vejen for clipsen. Så er det fordi o-ringene ikke sidder helt 100.000% som de skal, eller er det bare mig der ikke har krafter nok i fingrene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Clips samling på kæde - hvordan?
  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #1   10. maj 2013 Et samleled skal gå ret stramt i hullerne, hvis du kan klemme det sammen med fingrene, - smid det væk.. klem det med tang til samme mål som de andre led, det burde ikke smutte ud inden du monterer clips.

• #2   10. maj 2013 Man samler ikke et clipsled med fingrene! Klem det sammen fra siderne til det ser ud sommer clipsen kan komme på og klem så clipsen på med en tang. Husk at vende den lukkede ende i rotations retningen.

Du skal ikke tage dig af dem der kommer lige om lidt og siger at en kæde med samleled er det farligste i verden og "Tænk hvis det falder af ved 200 i timen" er den samlet rigtigt er der ikke noget at komme efter.

• #3   10. maj 2013 Hvor hårdt skal du trykke ???
    Hvis du finder en tang der er lidt "glat" på kæberne og smører godt, kan du lægge låseclipsen i mellem pladen og tangen. Så klemmer du leddet sammen med tangen og skubber samtidig clipsen på plads med en flad skruetrækker...
    Forstår du hva' jeg mener ?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #6   10. maj 2013 Rigtigt Per, men hvordan f. kommer den afsted med det, bliver den slap med tiden?

• #7   10. maj 2013 Tak for svarene og tak for tippet Carsten. Det vil jeg prøve.

Det er egentlig også bare en midlertidig løsning, da jeg hverken har værktøjet eller erfaring i at samle et nitteled, så har købt et clipsled med, så jeg stadig kan komme på arbejde den dag eller to der går til jeg kan komme forbi en med værktøjet og som ved hvordan det skal bruges.

• #8   10. maj 2013 Ja, af og til er der en hjemmemekanikker der ikke kan samle et led ordentligt. Jeg har set både clipseled og nitteled der var gået op.
    Problemet er, at folk ikke samler skidtet med det rette værktøj. Bruger man korrekt værktøj til at presse det sammen med, presses hele fladen med et jævnt tryk, og led og clips sidder helt korrekt.
    En kæde trækker i længderetningen, og for at en clips skal kunne vrides af, skal der trækkes på tværs af længderetningen, altså at hjulet sidder så skævt at kæden ikke løber i en lige linie.

• #9   11. maj 2013 SÅ lykkedes det.
    Endnu en gang tak for svarene.

Efter en del bøvl og klemmen til gav det pludselig et lille "klik" og et lille nøk i tangen og delene gik sammen og det var lige til at presse clipsen på plads. smiley

• #10   11. maj 2013 nu har du vel vendt det rigtigt?

har kun brugt clips og kæden er kun røget en gang og det var min egen fejl da jeg havde vendt clipsen forkert

• #11   11. maj 2013 Det går jeg da stærkt ud fra, med clipsen ud af og med den samlet del af clipsen i kædens "kørselsretning".

• #12   11. maj 2013 den lukkede ende skal altid vende mod "kæderetningen"

har du monteret den under bagsvingeren skal den lukkede ende pege mod bagtandhjulet, er det foroven så skal den pege mod fortandhjulet smiley

• #13   11. maj 2013 Nemlig ja.

Kommentér på:
Clips samling på kæde - hvordan?

Annonce