{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Henrik H
Henrik H
Tilmeldt:
18. okt 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Versys 2009 laver skurrende ulyd. Versys har vist et kædeproblem... {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Umiddelbart efter at jeg fik min Versys, fjernede jeg, inspireret fra internettet, noget irriterende støj fra vibrerende plastic. Så langt så godt. Jeg er dog nu blevet fokuseret på et andet støjproblem, og har formentlig fundet forklaringen på nettet. Det forekommer at være velkendt, men jeg kan ikke finde danske links om tilfældet. Derfor dette indlæg: Måske ved nogle dansktalende derude alligevel noget, som jeg kan drage nytte af? Sagen er at cyklen i fart udsender en metallisk "skurren". Når koblingen tages forsvinder lyden. Når cyklen bare ruller forsvinder lyden. -Altså er det ikke fra hjul eller bremser! Præcis dette fænomen beskrives på nettet som resultatet af Versys´en har det med at presse O/X-ringe ud af kæden. Nogle ejere har skiftet kæde efter få kilometers kørsel. -I flere tilfælde er det muligt, at der er tale om uoriginale thailandsk producerede kopi-kæder. (Versys produceres bl.a.? i Thailand) Dette er dog for f.... vel ikke tilfældet på min, med original kæde og 13.000 km på klokken. Eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Versys 2009 laver skurrende ulyd. Versys har vist et kædeproblem...
  • #1   12. maj 2013 Hvis kæden er ved at gå i stykker, så skift den.

  • #2   12. maj 2013 Humm er det en 1000 eller 650 du har? Fordi min har også samme problem og versys og er6 er mere eller mindre samme maskine. Min har det bare når jeg starte fra et lyskryds f.eks.

  • #3   12. maj 2013 Prøv at spørge din mekaniker. Forkert justering eller manglende smøring er som regel det der tager livet af en kæde. Det betyder mindre hvilken mc kæden er monteret på....

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   13. maj 2013 Hej igen. Tak for jeres hurtige feedback...selv om den også kan være lidt for hurtig smiley At en kæde skal smøres, og at en slidt kæde skal skiftes, er jeg bekendt med.. Jeg erkender i den sammenhæng, at jeg ikke har nået at gennemtjekke kæden for fejl.
    Jeg forventer dog at diagnosen, jeg fandt på nettet, er korrekt. (Jeg har derfor allerede bestilt et kædesæt). Når jeg nu genlæser min overskrift, kan jeg godt se, at mit spørgsmål ikke er stillet klart nok. . Spørgsmålet er herefter: : Er nogen derude bekendt med at Kawasaki Versys GENERELT har et problem med kædeslid og medfølgende ulyde, eller findes der en anden forklaring på den skurrende ulyd?


Kommentér på:
Versys 2009 laver skurrende ulyd. Versys har vist et kædeproblem...

Annonce