{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Mærkeligt startproblem {{forumTopicSubject}}

Jeg har et meget mærkeligt periodisk startproblem. Der kan gå måneder imellem at jeg oplever det.
Når jeg slukker motoren, lyder der sommetider et lille klunk fra motoren og der giver et lille ryk i motorcyklen. Herefter kommer startproblemet.
Starteren kan slet ikke dreje motoren igang, jeg kan høre at starteren virkelig arbejder hårdt, men den spinder ikke, der er som om motoren er blevet dobbelt så tung at trække igang.

Nogle gange går problemet væk af sig selv, hvis motorcyklen for lov at stå et par dage. Så kan den starte fint igen.
Idag skete det igen, og jeg gjorde det, at jeg løb med mc i frigear, og satte den i gear da den var lidt oppe i fart. Så kæden fik rykket i motoren.
Herefter startede den som en mis identitet problemer.

Hvad kan det være inde i motoren, der gør at den pludseligt bliver så tung at starte?
Hvis det da er i motoren, men det går jeg ud fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkeligt startproblem
  • #2   27. maj 2013 Hvad mener du med "hænger/kæntrer "?

  • #3   27. maj 2013 Næste gang..sæt den i gear og skub cyklen lidt frem og tilbage så motor tørnes lidt. husk at kobling ikke skal være trukket når du skubber den... og så i frigear..så kan du starte den igen... Hurtigere end at vente nogle dage eller at løbe med mc smiley

    det kan være fordi stempel \ stempler står lige hvor der er mest kompression og så har starter ikke nok power til at sætte motor i bevægelse.. Lev med det eller renover starter og sæt frisk batteri på.. Metoden øverst burde afhjælpe problemet..problemet kan være slidt starter eller dårlig batteri...


  • #4   27. maj 2013 Tak for det, det er et fint svar. Batteri er helt nyt, starter er sgu nok lidt gammel. smiley
    Hvis jeg kan afhjælpe problemet med så lidt, kan jeg godt leve med det, det er trods alt få gange det sker.


  • #5   28. maj 2013 Så længe den ikke siger metalliske lyde ville jeg ikke bekymre mig...

  • #6   28. maj 2013 Knud skrev det her til mig:

    "Der bliver svaret rigtigt, idet det som regel skyldes af startkransen ikke har sluppet sidste gang du har startet. D.v.s. at du drejer hele motoren med fra starten næste gang du drejer startmotoren. Det går føst over når startkransen slippe igen, så startmotoren kan accellerere op inden den trækker motoren med. Kuren kan være at skille det hele ad, rense alle starterkransens tænder og fjedre og samle igen - eller skifte startkransen.

    Man kan også blæse det hele en hatfuld. Når det så en sjælden gang skar, så knald dyret i gear med slukket motor og giv den en lille rusketur (svarer meget nøje til hvad der sker når du har løbet den i gang og den bare starter næste gang. Det lykkes 9 ud af 10 gange."

    Det lyder meget fornuftigt i forhold til det jeg har oplevet, jeg tror at det er der problemet ligger.
    Men ødelægger man noget ved at starterkransen hænger ved motoren og kører med rundt?



Kommentér på:
Mærkeligt startproblem

Annonce