{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Sportspotte og KN uden powercommander? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte i starten af året en VFR800Fi '99.
Den er monteret med KN filter og Ixil sportspotte.

I første omgang antog jeg egentligt at cyklen var 100% i ordren, men jeg er nu blevet mere i tvivl. Er cyklen i stand til selv at justere indsprøjtningen eller risikerer jeg at brænde en ventil af eller noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sportspotte og KN uden powercommander?
  • #1   1. jun 2013 Den kan godt komme til at køre med en for mager blanding. Tror det vil være smartest at køre den ordentligt ind med en PC3. Du vil nok oplevet en forbedret træk gennem hele registret hvis du gør det.

• #2   1. jun 2013 Den vil helt sikkert komme til at køre anderledes/bedre, men om den kan brænde noget i stykker kan vel kun en rulning med AFR måling afgøre.
    Man kan jo få lavet den måling først og så tage stilling til hvad man vil gøre bagefter.

• #3   1. jun 2013 har prøvet nøjagtig det samme med en brugt hayabusa, manden havde ofret 18000 på komplet titaniumudst. og sagde den var justeret ind. Han havde kørt 5000 km på 5 år på den, mest til vestkysten for at spise en is. Jeg var dog selv ikke tilfreds med hvordan den tog gassen og et par gange kørte den sidelæns med mig ud af et fladt venstre sving, hvilket gjorde jeg fik den rullet hos Rydbergs, til åbent hus. Spurgte så ad om de mente der kunne hentes noget og hvad der skulle til, 14 dage efter fik jeg den justeret på 1,5 time derude med en tekabox, den fik 10 hk mere imellemområdet og 6,5 ekstra på toppen og tog gassen som man gav den. De penge var givet rigtig godt ud. Jeg ved ikke om Honda kan justeres uden pc? - men forhør dig ad, - jeg vil anbefale dig at give fvmotor et kald, han ved hvad der skal til og yder en rigtig god service! smiley

• #4   1. jun 2013 www.fv-motor.dk

• #5   12. jun 2013 Jeg har netop talt med Finn fra FV Motor.
    Han mente ikke at der var fare for ødelæggende varmeudvikling, så længe at den kørte fornuftigt, og kunne tage gassen ordentligt. Når det så er sagt, er der ingen tvivl om at motorkomponenterne bliver varmere, ved lav gas, end hvis den blev indkørt med PC.

Så - i første omgang gør jeg intet. Så må vi ses, om der bliver råd til PC'eren senere. Sådan som cyklen kører, synes jeg 5300kr er mange penge.

tak for svar.

• #6   13. jun 2013 Nogen ryger dem op, andre drikker dem op, nogen får PC på og FV til at justere.

Kommentér på:
Sportspotte og KN uden powercommander?

Annonce