{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Sten H
Sten H
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174

CBR-600F2 Knastkædestrammer... {{forumTopicSubject}}

Hey....
Jeg vil gerne høre om jeg er total spasser til betjene højre hånds pege + tommelfinger ??
Jeg er ved at udlufte min strammer, da den larmer når den er varm. Jeg har fjernet den og udluftet i et oliebad. Der kom luft ud de 2 første tryk, men jeg tog ca. 5 mere. Ny pakning og alt er rent omkring flangen, men nu larmer den dælme også når jeg starter smiley Skal lige nævnes at den var HAMMERHÅRD ved isætning.
Nogen som ved hvad jeg har overset ??????
Sten H.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR-600F2 Knastkædestrammer...
  • #1   4. jun 2013 jeg er så ved at då stress over det samme på min F1´er smiley ..fandt ud af at man kan købe tvangsstyret strammere på nettet ... Det er jo også dejligt alt sammen, så jeg lavede da lige én .. NÆSTE problem, var at holde den gamle olie kanal åben ved strammeren ... det er så OGSÅ fixet, nu skal jeg så bare finde ud af hvor hårdt den skal stå ..

Problemet med den gamle ( den var sgu ellers ret ny ) at uanset hvad fanden jeg gjorde ( og jeg gjorde meget ), så begyndte den at slaske igen .. lille bæ-strammer

• #2   4. jun 2013 Fik lavet manuel knastkædestrammer sidste år. Den har næsten ikke givet lyd fra sig siden.

• #3   4. jun 2013 Det er jo nok løsningen så .. min virker også fint fint, men det er da stadig noget mærkeligt at den orginale ikke gider virke ordenligt ... Det kom efter jeg var ude og skam prygle den lille Puch, og siden den dag gad orginale strammere ikke at virke .. mærkelig MC !?!?

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#4   5. jun 2013 Lasse : Fik du en original i eller mekanisk ???

• #5   5. jun 2013 Jeg har lavet den originale strammer om til en manuel, det har virket de sidste 30.000km for mig. Du kan også købe en manuel strammer på nettet, det er sgu et fedt. Hvad jeg har læst mig frem til på nettet, så er det måden at slippe for det f#¤kin skrammeri på.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#6   5. jun 2013 Så bliver det nok en ny mekanisk.
    Chris : Hvordan har du omgået hullet til olietryk og hvordan strammer den så nu ?

• #7   5. jun 2013 Hullet med olien er bare et hul med statisk tryk, der skal altså ikke være nogle gennemstrømning. Jeg har bare sat en skrue i hulet, med en god gang flydende pakning, og planet den af i forhold til flangen. For nu at stramme den har jeg lavet et hul med 8mm gevind i enden af huset, så jeg kan skrue en lang skrue ind og klemme mod indersiden af den cylinder på strammeren som vender ind mod kæden, der skal også være en kontramøtrik på for skiddet ikke løber tilbage. Du skal lige være opmærksom på at der sidder en fjeder inden i cylinderen som skal ud for at det kan lade sig gøre.
    Når du har skruet den på igen, strammer du strammerskruen med fingrene, starter motoren, og strammer den yderligere indtil kæden holder op med at rasle, og så lige en kvart omgang ekstra, hvorefter du spænder kontra med møtrikken. Lad så motoren køre varm og lyt efter, kør evn skruen lidt tilbage til den rasler og frem igen + den 1/4 for at være sikker på det hele spiller med varm motor.
    Det er ikke nogle stor operation hvis du er lidt fiks på fingrene, og en nem måde at spare 800kr som en manuelstrammer koster på eBay smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#8   5. jun 2013 Den ide´køber jeg vist nok. Det er træls at skifte den originale med jævne mellemrum.
    Tak for tippet Chris...

• #9   5. jun 2013 det er lidt det samme jeg har gjort ( lavet gevind i den orginale ), og den virker nu ... Det må vel være noget med at når cyklen bliver ældre og olie punpen pliver en smule slidt, så kan den ikke holde det samme modtryk , med stadig kan den let holde tryk nok til gennemstrømning der hvor den skal smøre andre steder !?!? .. det må vel være sådan noget der starter problemet !?!?

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#10   5. jun 2013 Det lyder da ikke helt hen i vejret. Så kan man jo tænke på om der er andet som ikke smøres nok smiley Kedelig tanke, så den glemmer jeg igen, he he...

• #11   5. jun 2013 johhh .. smiley .. men de andre steder hvor den skal smøre, har den jo ikke et "stop-tryk, med skal bare sende olien gennem kanaler, hvor det kan flyde videre ... Jeg har lige haft åbnet min F1´er, og også tjekket olie pumpe og kanaler, der kommer MASSER af olie igennem der hvor der skal ... så det ser fint nok ud smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#12   5. jun 2013 Ret betryggende at vide smiley Tak for den fine respons til alle herinde....

• #13   6. jun 2013 Det er i selve strammeren der sidder en kontraventil som bliver utæt, har desuden aldrig hørt om at oliepumpen bliver dårlig på en f2'er.

Kommentér på:
CBR-600F2 Knastkædestrammer...

Annonce