1.815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mz ETZ - el problem Mz ETZ - el problem

Sagen er jeg har anskaffet mig en MZ Etz 150 årg 87, og efter et par vellykkede små ture er jeg havnet i følgende problem:

* Cyklen kan startes uden lys slået til
* Hvis slået på positionslys begynder motoren at sætte ud
* Hvis slået til almindelig lys, dør motoren med det samme

Det jeg har foretaget mig indtil nu:
* Alle ledninger, spadestik, sikringer osv er gennemgået for fejl.
* kul er tjekket og over minimummål.
* med startet motor er der tjekket om den laver spænding over batteriet

Det jeg søger er nogen med en ide til hvad jeg kan begynde at gennemgå nu ?

så har du en ide, er du meget velkommen til at komme med indspark.

har taget et par billeder så situationen kan bedømmes.

På forhånd tak

Haandbæk

p.s. hvis nogen er i området gives der gerne en garageøl for "dækspark" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mz ETZ - el problem
  • #1   10. jun 2013 nr 2

profilbillede
  • #2   10. jun 2013 nr 3

profilbillede
  • #3   10. jun 2013 Hvad spænding kan du måle over batteriet når motor er slukket og når den kører ?

• #4   10. jun 2013 Virker instrument belysningen.. Jeg ved det lyder tosset meen pærerne i instrumenthuset kan betyde forskellen. De kan tippe i fatningen og ødelægge spændingen i systemet- Det du beskriver der er ofte kendetegnene. Jeg har selv haft problemet og troede de gamle gutter jokede med mig da de sagde det .. Så efter at have målt hele cyklen igennem måtte jeg erfare at de havde ret. Pærer kan købes ved Ole B i kjellerup..

• michael .
    michael . Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #5   10. jun 2013 måske dårlig tændningslås

• #6   11. jun 2013 Tror vi har fundet lidt af problemet - spændingsregulatoren er ikke til stede.

Kim - pt er der ingen spænding på batteriet, er ved at lade det op. Når startet måles der det samme, så lader gør den ikke.

Rasmus - den følger jeg op på. Ole B, Kjellerup, er det en mand med andre reservedele ?

profilbillede
  • #7   11. jun 2013 Jammen så er det batteri der er færdig, eller fejl i din ladekreds ( ensretter, dårlig forbindelse eller ladespole/generator ).
    Batteri fuldt opladet skal være min. 12,6V, og du skulle gerne kunne måle min. 13V på batteriet når motor kører.

• #8   11. jun 2013 Ole Bendtsen har ALT til Mz smiley

• #9   11. jun 2013 Rasmus - hvordan kommer man. Kontakt med ham ?

Kim, der er jeg også selv kommet til

• #10   9. jul 2013 hehe... ja uden spændingregulator når man jo ikke så langt, den er jo med til at styre spænding og ladestrøm afhængig af forbruget smiley
    Jeg havde også samme problem, hos min var det sikringsboksen som var irret til. Det rensede jeg af og ligeledes på sikringerne. Og wupti så var der ladestrøm på svinet igen smiley

Kommentér på:
Mz ETZ - el problem

Annonce