1.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Alternativ og 100 % grøn energi med magnetic motor? Alternativ og 100 % grøn energi med magnetic motor?

Nu er jeg jo selv stor fortaler for HHO gas anlæg til motorer, men så sad jeg lige og zappede lidt rundt på youtube, hvor jeg så finder "magnetic motor", som egentlig åbner op for helt nye muligheder.
Vi kan vel hurtigt blive enige om at en magnet tilnærmelsesvis har ubegrænset energi, så i princippet burde det også kunne udnyttes, og derved enten køre af sig selv, eller ved tilkobling af spoler; producere elektricitet til en el-motor.

Så også at de i Kina tror jeg det var, kører med tog som har magnetic motor, og det må vel være vejen frem, hvis det virker så godt i praksis som det lyder til smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ og 100 % grøn energi med magnetic motor?
  • #1   10. jun 2013 altså, uanset hvor man vender og drejer det så kan du ikke på nogen måde få en magnetisk motor til at drive andet end et par dioder hvis man har styr på sin konstruktion. men måske i fremtiden, men pt. er det kun varm luft smiley men hvis man kunne eliminere alt friktion samt fremstille spoler der generer mere strøm end den skal bruge er det selvfølgelig i teorien muligt smiley

• #2   10. jun 2013 holder mere på kold fusionstanken, men lad os se hvad der kommer først med en brugbar løsning smiley

• #3   10. jun 2013 Jeg så en der havde sat sin magnetic motor til et af de hersens firkantede batterier som er i nogle fjernbetjeninger. Den havde fået hans magnetic motor til at køre i 2 dage, og den havde endda ladt 2 stk 12 volts batterier op smiley

• #4   10. jun 2013 På den anden side; bæredygtig energi er ganske vidst godt nok for miljøet og svaret på oliekrisen, MEN det kommer nok aldrig til at erstatte lyden af en Harley Davidson ;D

• #5   10. jun 2013 man kan nu nok komme frem ad med magneter godt nok er de her elektroniske men den sparker RØV
    http://www.faarupsommerland.dk/dk/forlystelser/alle-forlystelser/lynet/

• #6   10. jun 2013 Konceptet "magnetmotor" strider mod einstiens relativitetsteori - så nej, teoretisk set kan det ikke fungere. Kan nogen vise et eksempel på gratis energi eller at energiforøgelse gennem en maskine fungerer i praksis?

• #7   10. jun 2013 Du tænker på maglev togene?

Nej det kan ikke lade sig gøre at noget er 100% effektiv, og man kan, naturligvis heller ikke udvinde energi smiley

• #8   10. jun 2013 Altså du kommer til at omskrive et par af fysikkens love hvis du kan få noget til at aflevere mere energi end det modtager...

• #9   10. jun 2013 Verden er fuld af opfindelser der ikke kunne lade sig gøre....... Einsteins relativitetsteori er ingenlunde endegyldig sandhed.... blot den mest beviste teori vi har for øjeblikket... Det er og bliver til stadighed blot en teori......

• #10   10. jun 2013 Konceptet "energi fra ingenting" er iøvrigt helt i tråd med einsteins relativitetsteori. Den tillader f.eks. fænomenet "The big Bang".... Og så skal der blot lidt backwards engineering til, så skulle den ged være barberet... smiley

• #11   10. jun 2013 Nielze: Du skal da have et objekt indeholdende en masse!?

• #12   10. jun 2013 Konceptet "energi fra ingenting" er netop ikke i tråd med Einsteins relativitetsteori(er). Han blev nødt til at proppe ekstra gøgl på for at få Big Bang teori til at passe med et statisk univers. Men det betyder jo hverken at den specielle relativitetsteori er usand eller at evighedsmaskiner pludselig begynder at fungere smiley

• #13   11. jun 2013 Og ja - Verden er fuld af opfindelser der ikke kunne lade sig gøre.. men de interessante opfindelser er jo derimod dem som godt kan lade sig gøre smiley

• #14   11. jun 2013 Der findes intet endegyldigt bevis for at "evighedsmaskinen" ikke er mulig...... Personligt synes jeg de mest interessante opfindelser/opdagelser er dem der ikke ligger lige til højrebenet...
    Et evigt pulserende univers der ikke kan tilføres energi er vel en slags evighedsmaskine... Hvis dette er tilfældet, er det stadig "kun" at finde ud af hvordan det gøres..

• #15   11. jun 2013 Der findes heller intet endegyldigt bevis for at der ikke findes nisser, alfer og el chupacabra. Men det udsagn beviser ingenting.

“That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.” - Hitchens

Man kan drømme og håbe og have høje tanker om Big Bang og pulserende universer alt det man vil - men det ændrer jo ikke ved at en magnet ikke indeholder energi, og derfor kan man ikke tappe mere energi ud af den end man tilfører.

• #16   11. jun 2013 Keyser: Energien er måske konstant, men den bliver overførst, og derfor er universet ikke en evighedsmaskine!

• #17   11. jun 2013 Jeg prøver ikke at bevise noget som helst... Jeg belyser kun det faktum at der ikke er nogen der med sikkerhed kan afvise muligheden for en evighedsmaskine uden at bruge forudsætninger...

"Fantasi er mere vigtigt end viden"
    -Albert Einstein (1879-1955) Tysk-amerikansk fysiker

Citater findes der masser af....

• #18   11. jun 2013 Ja man kan hverken afvise eller påvise noget uden brug af forudsætninger - men det ændrer jo ikke ved at magneter ikke indeholder energi.

Det vigtige ved Hitchens citatet er at han påpeger at påstande skal bevises af den påstående, ikke modbevises af alle andre.

Einstein citatet er sikkert fint men ændrer da ikke noget ved ovenstående.

• #19   11. jun 2013 Ifølge forskere blev universet jo skabt af ingenting. Eller jo der var 2 "kugler" på størrelse med 1/100 del af et hydrogenatom. Den ene var masse, den anden var anti-masse. Dette skabte så "the big bang" ved at de 2 små men store kræfter kæmpede en "indædt kamp", hvor størstedelen af massen gik til pga de 2 ting var omtrent lige store. Vores i vores øjne kæmpe univers er blot en lille rest af hvad der skete for milliarder af år siden.
    Har set alle afsnit af "how universe works" (nørd-smiley) smiley

• #20   11. jun 2013 Problemet med simple oprindelsesteorier er enten at man skal indføre religion eller ende i uendelelig regres - for hvis universet kom fra to små "kugler" hvor kom de kugler så fra?

Mit bud er at lineære og dualistiske betragtninger - og derfor oprindelsesspørgsmålet - ikke giver 100% mening hvis der findes flere end 3 dimensioner og tid.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #21   11. jun 2013 Det du foreslår, er i runde tal nedenstående billede

profilbillede
  • #22   13. jun 2013 Christian N
    Den var ellers go' ;D Men det er lidt noget andet vi er ude i smiley

Kommentér på:
Alternativ og 100 % grøn energi med magnetic motor?

Annonce