2.098 visninger
|
Oprettet:
Mineralsk vs fuldsyntetisk olie på CBR900? {{forumTopicSubject}}
Cyklen er fra 1993 og har kørt 67.000 km. Er så sent som i dag blevet anbefalet mineralsk olie, da knastkæde og ventilarrangement skylle nyde godt af den og arbejde lydløst, til forskel for en syntetisk olie? Ydermere skulle det lette gearskift.
Nogen erfaringer?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.756
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.920
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.920
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.633
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.756
Mindre slid og mere effekt får man netop ved at bruge en bedre olie, om man så hælder 5-30 eller 20w50 i kommer jo an på ude temperaturen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.633
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.920
aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.920
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 993
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.784
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.920
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.756
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 444
Hvis din motor er slidt hæld 15/50 eller 20/50
20/50 silkolene er topdollar til en gammel roadracer.
semisyntetisk til slidte motor
Men alt det oliesnak er religion for nogle ! køb motul, silkolene og gastrol mc olie så går du ikke galt i byen.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.756
Mineralsk vs fuldsyntetisk olie på CBR900?