CBR 900 RR SC28 startproblemer - drukner CBR 900 RR SC28 startproblemer - drukner
Det er i hvert fald mit umiddelbare bud!
Den stod stille stort set hele sidste år, opnår en tur og lidt opstart i ny og næ. Så købte jeg den, kørte den 12 km hjem og skilte den ad. Tank, hjul og kåber er blevet malet og der er blevet lavet service med Valvoline olie, orig. oliefilter, renset og olieret K&N filter, iridium tændrør og væsker.
Skulle starte den op i dag og det gik skide godt. Startede med det samme og brummede fint. Tog dog lidt dårligt gas, gik ud fra det var pga choker. Pludselig døde den, mens jeg gassede lidt op. Den stod vel i 15-20 seks tomgang i alt. Ingen reaktion herefter. Gnister fint og stinker af benzin.
Tændrørene er VÅDE af benzin, men selv efter grundig rens og blæsning af cyl, vil den ikke starte. Kan det være pga at den drukner, at den ikke gider starte efter rens? Ville mene den burde kunne prutte, for derefter at drukne igen.
Men det er jo ikke just en knallert, og heller ikke en bil, som jeg dagligt skruer i.
Er det af med alle 4 karb og få dem luftet igennem?
Tænker lidt at benzinpumpen nok sørger for at made alt for meget benzin ind, hvis en svømmer hænger.
Længere smørre, håber nogen vil skrive noget klogt
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Jeg lavede samme trick på min sc28 sidste år.
Så nye rør i, og så starter du uden choker! Så skal hun nok komme i gang
Jeg har ikke oplevet en svømmer der hang siden min gamle gt380 fra 70'erne
Og det kan godt være at du kan få de gamle rør til at give gnist når de er ude af cylindrene, men det kan du ikke regne med
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Den kørte hjem på "gamle" alm NGK rør. Og imens den har fået en shine, har den fået nye iridium rør.
Nu har den stået uden rør i natten over, så må vi se om den er tør når vi kommer hjem. Så vil jeg prøve igen.
På den anden side, så ved jeg at de karburatorer ikke er blevet renset de sidste 3 år. Ved ikke om der er interval på det?
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Om dine NGK rør så hed "super everlasting power plugs" eller "AWESOME plug" så kan de ikke såle hvis du har møg druknet dem.. Hvis du ikke tror mig, så Google.. Jeg har 4 rør som også kun har startet motoren op en gang, dem må du da godt købe for 150,-
Igen køb, start uden choker og kør.. Eller du kan da skille det hele ad, samle det igen.. den kan stadigt ikke starte, og så købe nye rør og så kør... hvorfor skulle alle dine 4 karburatorer være defekt på samme tid, giver jo ingen mening..
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Prøver med de nye rør i eftermiddag, så giver jeg en cola hvis du har ret. HVIS!
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Hele min pointe var bare at det er et kendt problem, og at selv de møgsvine dyre rør gør det
Og tro mig, jeg var lige så forundret da min gjorde det sidste år, og hev mig i håret over de dyre plugs.. hvis du sætter de gamle rør i vil den også starte
Uhhh uhhh Cola til mig, name the time and place
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Men mener DU at den ikke skal have choker ved koldstart? Koldstart er betegnet ved motor langt under drifttemp., og ikke bare en vinterdag.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Hvis dine cylindre flød med brændstof kan de gamle jo også være sjask våde.. Nu har du ikke fået trykket på dødmandsknappen vel
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Nu prøver vi de nye rør inden noget andet
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Har heller aldrig hørt om tændrør der er færdige efter drukning, men hvad ved jeg, jeg husker dog at de knallertere jeg har haft skete der ikke noget ved det, det var bare at slukke for benzinen, ud med tændrøret og kører den tom, i med røret, tænde for benzin, og den starter.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Og eller Google de udenlandske forums, er desværre et kendt problem
De gnistre fint udenfor cylindrene, men når de kommer i og der er kompression, så kryber gnisten, og så kommer der ikke nok gnist til at du får tænding, Det lykkedes mig at få liv i et af mine ved at brænde det hårdt af, men igen de bliver ikke som nye, og jeg ville ikke gide køre med det..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Har nogen hørt eller oplevet karb problemer på sådan en gammel svend før?
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Fordi er der for meget olie i filteret = ingen luft = alt for meget benz = røv
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 91 Svar: 587
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Godt det ikke var noget alvorligt, nyd din blade på vejene
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
CBR 900 RR SC28 startproblemer - drukner