1.232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Slør i forgaffel? Slør i forgaffel?

Hejsa.

Jeg har anskaffet mig en gammel dt125 fra 84,
og jeg skal til at have den til syn, men er lidt bange for forgaflen.
Når jeg står med et ben på hver side af hjulet, og tager fat i styre, drejer fra side til side, kan jeg dreje styret. og hjulet bliver vel og mærke på sin plads.

Det virker som om at der mangler en gaffelbro lige over hjulert, der styrer gaflerne til sidst, men det skal der altså ikke være... noget der har et bud på hvorfor den er sådan her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i forgaffel?
  • #1   17. jun 2013 Check at alt er spændt, ellers skal den nok have nye lejer.

• #2   17. jun 2013 Hjul lejer?

• #3   17. jun 2013 Det er meget almindeligt at det hele gir sig lidt, fra styr ned til hjul..
    Især yderbenene på forgaflen som drejer om inderbenet.. På en offroader er gaflen jo også længere.. Men om det er så meget at noget ikke er som det skal være kan jeg ikke sige.. Jeg vil mene du skal mærke efter når du kører på den, om det virker til at vride for meget.. F.eks prøv og ta nogle sving hvor du ligger lidt ned, og kør lidt offroad osv..

• #4   17. jun 2013 Jeg tvivler stærkt på at det er lejerne.. Medmindre de er totalt kvadret med sindsygt meget slør, gir de sig aldrig ret meget når vi snakker 2 lejer spændt sammen med en aksel..

• #5   17. jun 2013 Eller de gir sig slet ikke tør jeg næsten godt sige.. Men jeg kom til at tænke på at du kunne kigge efter om inderbenene vrider og drejer sig i broerne, når du vrider styret..

Kommentér på:
Slør i forgaffel?

Annonce