1.505 visninger
|
Oprettet:
køb af Ducati 748 {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Nåå nu kommer tiden til at købe min næste MC, jeg fik jo solgt min flotte
GSX-R i foråret..
Jeg har besluttet mig for at få min drømmecykel en Ducati 748.. så må vi se om det bliver min drømmecykel..
Men er der noget specielt jeg skal kigge efter når man er ude på motormarkede for at finde den rette??
Mvh Morten
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 386
okt 2005
Meen nu er det jo sådan at den er bygget i italien, og det er noget skrammel mekanik. Men det ved duc kører, og det er vel en acceptabel risiko man løber.
Mener dog at du skal overveje om hvorvidt der er close gearkasse på din nye duc. Den har som regel et højt første gear som kan være noget træls og køre med til daglig brug...
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.980
Der er et par der "føler sig trådt over tær'ne".. =;o)
Men men men... En DuC er da en nejz mc.. Designet er jo helt fremme i "Skoene"..
Men prisen er jo også derefter... feks. deres sidste "skrig" til ca. 400K uafg. det er jo at skyde laaaangt over målet... Selv om den er total gejl...
Mojn.... =8o)
okt 2005
Jeg synes bare ikke at det er fed og have en motorcykel hvor når man første gagn skal vise den frem for de her piger man nu forventer bliver våde i trussen af den her nyanskaffelse af en duc, også hendes første kommentar er et spørgsmål om den er gået i stykker fordi den skramler sådan.... Det er ikke fed...
Men okay det er vel fordi duc kører ikke forventer at få noget...
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 37
Hmm. Morten opretter en tråd hvor han spørger om gode råd i forbindelse med køb af sin drømmecykel. Var det ikke en ide at bidrage til emnet i stedet for at skrive:
"En ordentlig kværn måske???? Altså alt andet end en duc... :-)".
Det kan han da overhovedet ikke bruge til noget.
@Morten Jeg vil anbefale at få én som kender til Ducati med ud og kigge på den du er interesseret i. Der er mange importerede cykler til salg, som sælgeren ikke kender forhistorien på og det er derfor svært at vurdere om det er et godt køb ved blot at prøvekøre/se på motorcyklen.
Du kan måske overveje at købe hos en autoriseret forhandler - så som fimotorcykler.dk der yder 2 års fabriksgaranti på brugte ducatier som er under 7 år gamle. (han har dog ikke lige en 748 til salg i øjeblikket)
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 37
"..og lad os vende opgaven....hvad er det lige der hæver en Ducati Såååå højt over andre motorcykler? .."
Hvem er det lige der påstår dette? Det er da vist kun din egen fordom omkring ducati-ejere
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 71
Claus
okt 2005
For mit vedkommende at det er en rød, italiensk racer! Det er en 'rigtig' motorcykkel, konstrueret med det for øje, og ikke for at lave en motorcykkel der opfører sig som et købervenligt transportmiddel."
Kig lige en gang på en bovlam duc 600 monster og fortæl mig igen at den er lavet med ræs for øje...!!!!
okt 2005
Er virkelig oppe mod en rigtig duc kender.
Hvis du vil have en helt ny duc 748, så står der en helt ny ved Vagn Jensen motorcykler. En overgemt i gul. Den er lidt hamper i pris derfor er der ingen pris på nettet. Men en fin cykel til en som vil have en 748.
apr 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 89
Jeg spurgte om hvad jeg skulle kigge efter på en 748 og ikke hvorfor jeg skulle købe ducati jeg har mine egne grunde til hvorfor ducati er fed... syntes også suzuki var fed.. men nu vil jeg have stil og design!...
Men opret et forum der hedder ducati vs.. resten og snak om det der.. TAK
tilbage til mit spørgsmål... jeg er selv flymekniker og har altid lavet service osv på alt med motor jeg har eget.. så ducati 748 biver ingen hindring
Hvilket år stoppede de med at lave de dårlige vippe arme,,, det var nemlig dem jeg frygter... eller de eneste jeg havde hørt..
Og mange tak Hekto
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 416
Fan'me nogle fine cykler I har dér! Lækkert at se en S4 og 900 monster, 748, lækre 916'ere og nogle andre klassiske Duc's på samme sted.
apr 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 89
Så er jagten indstillet efter en 748...
køb af Ducati 748