1.503 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Snyd med km ? Snyd med km ?

Har lige hørt fra en taksator, hvor nemt det er at skrue på km og hvor ofte de støder på det. Er der nogen af jer der har hørt det, og hvordan kan man afsløre det, ved en evt.o handel af brugt mc ? Der er jo stor forskel på 5000 km og 20000 km. Det kan jo få store konsekvenser mht service osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snyd med km ?
  • #1   26. jun 2013 Ved hvert syn bliver km registret så det er begrænset hvad man kan snyde med en i forvejen indregistret MC
    Mvh
    Jan

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #2   26. jun 2013 >Jan
    Nu er der jo ikke lovpligtig periodisk syn på en mc. Det kan derfor være svært at følge km. stand.
    Mvh. Leif

• #3   26. jun 2013 Det er den eneste mulighed for at spotte det, desværre.. Tjek sidste synsrapporter, Det er den eneste mulighed du har for at spotte det..

På biler er det ret nemt hvis de er mere end 4 år gamle.. Det kræver bare en sammenligning af de kmtal der står i servicebogen og det kmtal der står på synsrapporten..

• #4   26. jun 2013 Nu går tanken også på mc og biler der er nyere end 4 år, der må det være svært, ik ?

• #5   26. jun 2013 Det ligemget.. hvad man ikke ved har man ikke ondt af, så længe MCen kører godt så går det nok smiley

Og det er skrevet helt seriøst, noget man ikke med 100% sikkerhed kan bekræfte skal man ikke hænge sig op i og gøre livet surt for sig selv

• #6   26. jun 2013 What ????? Der er da kæmpe forskel på 8000 km og 20000 km, service, garanti osv.

• #8   26. jun 2013 Mirza har lidt ret, du gør kun livet mere surt for dig selv ved at gå og tænke på den slags, som du faktisk næsten ikke kan bekræfte.. Og fordi det er nemt, så betyder det jo ikke at alle går og gør det.. Jeg har været her på mcgalleri i 4 år nu, og jeg har aldrig set eller hørt om nogen der har klaget over at de havde købt en der var rullet tilbage..

Og husk på at mekanikeren som skal yde garanti, han har ikke flere muligheder for at finde ud af om den evt skulle være rullet tilbage, end du har.. Medmindre det er en cykel som er blevet serviceret ved ham fra dag et af, så burde han kunne se alt hvad der er lavet af service og dertil hørende kmtal..

Og en tredje ting.. Om cyklen har kørt 5000 eller 20000, det har absolut ingen betydning hvis cyklen spiller perfekt.. Og de vil de typisk gøre når der er tale om kmtal i den størrelsesorden...

• #10   26. jun 2013 Jesper, jeg påstår hverken ikke at der ikke er forskel eller at det er i orden, men hvis du køber en MC hvor der står 6000km på tælleren uden servicebog eller synsudskrifter, og det er netop den MC du vil have, så kan du gøre 2 ting..

købe den eller lade være..

• #11   26. jun 2013 Og selv med synsattest er det ikke en sikkerhed..

der er syn hvert andet år.. på min civic kan jeg spole i speedometer på 5 minutter inklusiv afmontering af drevhus.. lad os sige jeg kører 30.000km om året, så kan jeg inden mit syn spole den 20.000km tiilbage 1 gang hvert 2. år det tager ingen tid, hvem skal opdage det ??

• #12   26. jun 2013 Nu taler du (mirza) os om en bil (al ære og respekt) af ældre dato med mekanisk speedometer. Det er snart ti år siden at CANBUS blev noget som sad i alle biler, og som følge deraf, så er netop kmtallet lagret centralt i bilens elektronik.

Det kan ændres af slyngler der er ejer af det rette computerudstyr, ergo er det ikke noget alle og enhver lige kan gøre..

Men i princippet har du ret

• #13   26. jun 2013 bo sloth.. og er godt med på at trådstarter snakker om nye biler.. for der er syn jo ikke engang relevant, men princippet er det samme..

når jeg handler et nyt køretøj, så tjekker jeg syn, pant og servicebog (hvis der er nogen, den kan jeg også undvære hvis prisen er ok) og så kører jeg ellers min vej med eller uden bil.. andet kan man ikke stille op

• #14   26. jun 2013
    De fleste mc kilometertællere går jo kun til 99999km så starter det forfra

Min gamle GW fra 77 er på 4. runde (360000km) smiley og kører stadig

• #15   26. jun 2013 Lige min pointe, BH... lidt kærlig service og en kørestil der ikke siger 16500 omdr i gennemsnit, så holder motorcykler længere end man lige tror.. så betyder 10000 manglende km på klokken ikke det store, kun for ham der har betalt lidt mere for cyklen som følge af et ændret kmtal..

• #16   26. jun 2013 Se det sådan her, køber en mc med ca 4000 på klokken, den er fra '08 (r1 fra min profil) kører galt og smadre den her for knap tre uger siden. Taksator kommer så med et papir, der viser at den i '11 ved et toldeftersyn, der stod km til 17000. Så nu siger jeg at den har gået under 8000 km = ca 150 000 kr til mig. Men hvis den har gået over 20 000 km hedder prisen ca 140 000 til mig, altså mister jeg 10 000 fordi en har snydt, er det ligemeget ? Desværre for mig har jeg ikke km stående på købsaftalen, dog har jeg billeder fra selve dagen, hvor man kan se km. Så enten har den forrige ejer spolet den op til 17 000 for at slippe lidt billiger i afgift, eller har de lavet en taste fejl og der skulle stå 1700 km, da den en måned efter toldeftersyn har været i bænk og der er der noteret 1858 km ! Problemet er at jeg nu skal bevise at det ikke er mig der har snydt.
    Kan sige at taksatoren oplyser mig om, at det kun koster få hundrede kr at købe en lednings system og program til at slutte en pc til, og så stille km der ! Og selfølgelig betyder det noget om den har gået 8000 km eller over 20 000 km. Ved godt at det i købs mål måske ikke er vigtigt, men vigtigt er det, om det er det rigtige der står på tælleren. Og til dem der tror det næsten aldrig forgår, har jeg på to dage fundet fire der har været ud fra noget lignende.

• #17   26. jun 2013 Når du ikke har det stående i købskontrakten, så har taksator nok fat i den lange ende.. Du har ingen andre måder at bevise det på.

Jeg ved godt det er sur anus, men jeg kan ikke se hvordan du kan bevise at det ikke er dig der har rullet den tilbage...

• #18   26. jun 2013 Det foregår i DEN grad.. og det er klart at hvis man har set på en synsrapport at den har gået længere end den egentlig har så skal alarmklokkerne ringe..

Desværre opdagede du ikke fejlen før det var for sent smiley

Men synsstederne laver også fejl.. på min Civic har de tastet 10.000km forkert tilbage for 8-9 år siden, det har jeg beviser på.. men hvordan du skal bevise det aner jeg ikke

• #19   26. jun 2013 Hvad stod der i din slutseddel da du købte den, hvor langt har den kørt ? Det må da være et bevis

• #20   26. jun 2013 Ikke ud over det papirer jeg har fra rulle test, som tidligere ejer har fået lavet, der står hans navn dato og km, altså 1858 km efter at syn har skrevet 17 000 km, det er jo et problem, da det ikke kan lade sig gøre! Og et godt billede med dato og klokkeslæt viser 4400 km den dag jeg købte den.

• #21   26. jun 2013 i øvrigt vil jeg lige slå et slag for en rigtig god app til smartphones som letter verden en hel del for os der handler biler/mc engang imellem..

Den hedder Bilinfo og samler synsrapporter, skat og pant i samme søgning. Den er supernem og bruge og den er gratis.

• #22   26. jun 2013 Der stod netop ikke km, det Er så min fejl at jeg ikke så det. Syns rapporten stå jeg ikke efter, noget dumt, men jeg er også ret sikker på at tælleren viser det rigtige. Og at det er en fejl eller den er skruet op for at spare penge på afgift. Problemet er bare at jeg skal bevise det

• #23   26. jun 2013 Jeg tror du skal tale med FDM om den sag, hvis du vil have vejledning til hvad du gør for at få den rette pris for cyklen.. Forsikringsselskabet vil under alle omstændigheder prøve at udbetale så lidt så muligt..

Jeg tror den sag går mere på hvad der rent juridisk er det rigtige beløb. Men så er man ude i retsager og hele den mølle.. og spørgsmålet er om man gider det for 10000..

Jeg kan sagtens se at det er en principsag, og det er træls at miste de 10000, men hvis du vil have de penge, så er der nok kun juraens vej til de 10000..

• #24   26. jun 2013 Bo : det har du ret i. Men kan jeg, uden for meget besvær, bevise det ikke er mig, har jeg det bedre. Jeg er meget stor kunde hos forsikringen, erhvers kunde med mange forsikringer og privat med 2 biler to mc og to huse, så må forsøge at presse lidt på. Jeg har lært at ved næste køb skal der både være syns rapport, helt komplet service bog og alle detaljer på købs aftale.

Kommentér på:
Snyd med km ?

Annonce