{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Lars N
Lars N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

"Dysegevind" i karburator flækket! {{forumTopicSubject}}

Hej mc-folkens
Jeg har netop erhvervet mig en Honda CB 750 fra '77. Hondaen startede fint men den gik ikke rigtigt i motoren.

Nu har jeg så tømt tanken og den var fyldt op med så meget rust, at jeg egentlig er imponeret over, at den kunne starte/køre.

Jeg er nu i gang med at rense tanken med oxalsyre, for at få den helt ren og jeg har også skilt karburatorene af og renset dyserne.

Men et af "dysegevindene" er flækket og jeg turde ikke skrue dysen ud, af frygt for at gevindet skulle gå helt i stykker.

Nu er mit spørgsmål så om der er nogen, der har set noget lignende før og kan jeg gøre noget ved det, eller er det bedste at lade det være som det er?

Hilsen Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Dysegevind" i karburator flækket!
  • #1   30. jun 2013 Det er squ noget lort det der....
    Jeg ville nok finde en anden karburator, da jeg godt kan tvivle på at det nogensinde bliver helt godt hvis man laver alle mulige former for sjove reparationer, men det skal nok komme til at køre...
    Hvis jeg skulle forsøge mig med at reparere den, så vil jeg nok prøve at skrue dysen ud, og forsøge at bøje den filg der sidder løs tilbage. Hvis det lykkes, så vil jeg prøve med at smøre noget epoxy i hulet, for at lukke revner mv. og skrue delen som holder dysen (den store med 6-kanten) i den våde epoxy uden at stramme for meget. Det kan nok holde den på plads, men om det holder ved jeg ikke

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    jun 2013

#3   30. jun 2013 Det er ikke som sådan, at dysen sidder løs som det er nu.. men har heller nu ikke rørt den nævneværdigt.

Tror måske jeg vil prøve med at lukke revnen med epoxy og så begynde at se mig om efter en anden karburator.

Der kan vil ikke ske noget ved at køre med den som den er (eller "lappet" med epoxy)? Hvis fligen og/eller dysen falder af så ligger det vel bare i karburator bundkaret, eller..?
    Selvfølgelig ikke sikkert jeg kører så langt hvis dysen falder ud smiley

• #4   30. jun 2013 Hvis du kunne få en til at lodde lidt og bore et nyt hul i en fræser, skære et nyt gevind, og så sætte dysen i med lidt loocktite af typen der kan demonteres, for du må ikke stamme den ret meget.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #6   30. jun 2013 Er det ikke rent faktisk sådan, at gevindet er meget "dybere" nede end den revne ? således at selv hvis fligen skulle brække af så er der "masser" af gevind længere nede ? i så fald kan fligen måske helt undværes ?!

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    jun 2013

#7   30. jun 2013 Også en mulighed med et lille spændebånd, det er måske den simpleste løsning lige nu og her..

Carsten, gevindets dybde er ca. 15 mm. Alle dyserne er skruet 5 mm i (og revnen er også 5 mm dyb) og der er 2 mm af dysernes gevind over..så hvis fligen ryger af, kan jeg teoretisk set godt skrue dysen længere ned, men kan bare ikke lige gennemskue hvilke konsekvenser det evt. vil have?

• #8   30. jun 2013 byt til nyt..

kan ikke koste meget til sådan en gammel ged

• #9   30. jun 2013 De fleste der sælger, vil vel sælge et helt sæt af gangen.

• Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #10   2. nov 2020 Hej Lars. Denne debat er så mange år siden! Jeg har netop fået en CB 750 K2, 1972, samme problem, dysegevind flækket, så dyse har "putgevind". Hvordan fik du løst dit problem? Mvh Jens.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    jun 2013

#11   3. nov 2020 Hej Jens
    Jeg brugte noget aluminiumsspartel fra Biltema og undlod at skrue dysen ud.

Det har holdt fint siden og den kører fornuftigt efter en synkronisering af karb.

Vh Lars

profilbillede
  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #12   3. nov 2020 Hej Lars. Tak for svar og tip.
    Min carb ligner din. Hvis jeg bliver nødt til at finde en erstatningskarburator: på min står der KeiHin 357A KH eller måske B57A KH. Det er ikke noget det giver hit på nettet. Ved du hvad den hedder?
    Mvh
    Jens

Kommentér på:
"Dysegevind" i karburator flækket!

Annonce