"Dysegevind" i karburator flækket! {{forumTopicSubject}}
Hej mc-folkens
Jeg har netop erhvervet mig en Honda CB 750 fra '77. Hondaen startede fint men den gik ikke rigtigt i motoren.
Nu har jeg så tømt tanken og den var fyldt op med så meget rust, at jeg egentlig er imponeret over, at den kunne starte/køre.
Jeg er nu i gang med at rense tanken med oxalsyre, for at få den helt ren og jeg har også skilt karburatorene af og renset dyserne.
Men et af "dysegevindene" er flækket og jeg turde ikke skrue dysen ud, af frygt for at gevindet skulle gå helt i stykker.
Nu er mit spørgsmål så om der er nogen, der har set noget lignende før og kan jeg gøre noget ved det, eller er det bedste at lade det være som det er?
Hilsen Lars
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Jeg ville nok finde en anden karburator, da jeg godt kan tvivle på at det nogensinde bliver helt godt hvis man laver alle mulige former for sjove reparationer, men det skal nok komme til at køre...
Hvis jeg skulle forsøge mig med at reparere den, så vil jeg nok prøve at skrue dysen ud, og forsøge at bøje den filg der sidder løs tilbage. Hvis det lykkes, så vil jeg prøve med at smøre noget epoxy i hulet, for at lukke revner mv. og skrue delen som holder dysen (den store med 6-kanten) i den våde epoxy uden at stramme for meget. Det kan nok holde den på plads, men om det holder ved jeg ikke
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Tror måske jeg vil prøve med at lukke revnen med epoxy og så begynde at se mig om efter en anden karburator.
Der kan vil ikke ske noget ved at køre med den som den er (eller "lappet" med epoxy)? Hvis fligen og/eller dysen falder af så ligger det vel bare i karburator bundkaret, eller..?
Selvfølgelig ikke sikkert jeg kører så langt hvis dysen falder ud
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
aug 2012
Emner: 11 Svar: 277
jun 2013
Carsten, gevindets dybde er ca. 15 mm. Alle dyserne er skruet 5 mm i (og revnen er også 5 mm dyb) og der er 2 mm af dysernes gevind over..så hvis fligen ryger af, kan jeg teoretisk set godt skrue dysen længere ned, men kan bare ikke lige gennemskue hvilke konsekvenser det evt. vil have?
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 55
kan ikke koste meget til sådan en gammel ged
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
nov 2020
Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
jun 2013
Jeg brugte noget aluminiumsspartel fra Biltema og undlod at skrue dysen ud.
Det har holdt fint siden og den kører fornuftigt efter en synkronisering af karb.
Vh Lars
nov 2020
Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
Min carb ligner din. Hvis jeg bliver nødt til at finde en erstatningskarburator: på min står der KeiHin 357A KH eller måske B57A KH. Det er ikke noget det giver hit på nettet. Ved du hvad den hedder?
Mvh
Jens
"Dysegevind" i karburator flækket!