Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tændspole..
  • #1   2. jul 2013 Du kan da måle fra din ledning og til stel der skal du have nogle få ohm , men giver den en gnist i tændrøret så tvivler jeg på at den har nogen fejl så er det nærmer tændrørshætten som driller

• #2   2. jul 2013 Det eneste tændspolen gør er at forstærke den puls der kommer fra din tændingssystem op til ca 10.000 voltl

• #3   2. jul 2013 Tændrørshætten af og hold kablet på tungen mens du trykker på knappen... Det skal gøre nas = ok
    Pis.. Du skal kende din modstand i tændspolen, det kan være 2-8 ohm, så du skal være sikker på dit måleapperat viser rigtigt. Nu har du ingen motorcykel oprettet, så det er lidt svært at hjælpe, men gætter på en 4 cyl? Der er to kredse i tændspolen, mål begge... Tændkabler er også vigtige at måle igennem, men der skal du også kende deres modstand...

• Nicklas p
    Nicklas p Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   4. jul 2013 Det er en suzuki gsxr 250 og det er en 4 cylindret smiley

• #5   4. jul 2013 ja men hvad gør den og hvad gør den ikke , som sagt hvis den giver gnist i tændrøret så er den 99 % sikker ok , den sender spænding til både cylinder 1 + 4 samtidig og 2 + 3 , som sagt hvis du måler fra pulsledningen til stel nogle få ohm som Per skrive under 10 ohm og fra tændrørsledningen til stel sikkert mindre , nogle cykler har enten radiostøjdæmpning enten i tændrørshætterne elle tændrør , er er den største fejlmulighed , hvis den halter f.eks på cylinder 1 så prøv at skifte om mellem 1 og 4 og se om problemet flytter sig

• #6   4. jul 2013 Og lidt en forlænger af Mogens indlæg.. Hvorfor vil du måle på tændspolen? Tror du at der er et problem, eller er det bare for sjov? smiley

• Nicklas p
    Nicklas p Tilmeldt:
    dec 2010

#7   4. jul 2013 Fordi jeg har en makker der mener det kan være den så ville jeg bare vide hvordan man lige skulle måle på den. Men det er ikke tændspolen har målt det igennem det er som det skal være. Så tror nærmere der er ventilerne der skal stilles ellers ved jeg sgu ikke.... Den kan nemt starte når den er kold men når den så bliver varm så sætter den ud på to af cylinderne og derefter går ud når den så bliver kold igen så starter den fint igen. Hmm

• #8   5. jul 2013 tjek udluftningen i dine karburator såfrem udluftningen er stoppet kan den stå og drukne sig selv pga benzinen udvider sig pga varmen , nu ved jeg ikke om der er vakumhaner så sådan en fyr men ellers prøv at lukke for benzinen 10 sek før du stopper motoren og åben først igen efter du har startet , ved med sikkerhed at det hjælper når småmotore har startproblemer ved varm motor.

• Nicklas p
    Nicklas p Tilmeldt:
    dec 2010

#9   7. jul 2013 Syntes bare det skulle være mærkeligt hvis det var det for der er to af tændrørne der har en tendens til at se lidt vide ud og det er på cylinder 2 og 4 og karburatorerne sidder sammen på 1 2 og 3 4 men tændspolerne sidder, 1, 3 og 2, 4

• #10   7. jul 2013 bob bob har aldrig set at tændspolerne sidder på 1,3 og 2,4 plejer altid være 1-4 og 2-3 men var nu heller ikke klar over at der er en karburator til 2 cylinder smiley men farven på tændrørene har normal ikke noget med tændspolen men med enten dyse eller blandskruen i karburatoren

• Nicklas p
    Nicklas p Tilmeldt:
    dec 2010

#11   11. jul 2013 Ja hov 1-4 2-3 sidder de, nej okay

• #12   12. jul 2013 90% sikker på at det er en karburatorproblem , 10% på tændrør

Kommentér på:
tændspole..

Annonce