LED blinklys problemer - hjælp (Århus C) LED blinklys problemer - hjælp (Århus C)
Hey MC-folk
Jeg har læst adskillige tråde herinde med lignende problemer og har prøvet mig frem.. B.la. Købt et LED relæ 12volt fra Thansen. Men Blinklysene lyser konstant i den side jeg vælger at blinke til. Jeg har monteret et 2-bens relæ til formålet (da originalen også var 2 bens) Jeg har endda byttet rundt på (B) og (L) på relæ-ledninger for at se om det gav et resultat? Jeg er lidt lost på det område., og er en skovl til det med ledninger. Jeg har læst flere steder at folk lodder nogle effekt-modstande ind i ledningsnettet? Dette er bare ikke min boldgade..
Så det jeg spørger på om: Er der én eller anden venlig sjæl der kan rykke ud til mig i en af de kommende dage i Århus? Der bliver afregnet i kolde øl og MC-snak
Jeg krydser fingre for at der er en kyndig elektro-MC-gut der forbarmer sig.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 165
mar 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 21
aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
Ups.... Læste lige at du har købt et LED relæ. Tror sgu det er def.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Spøg til side!
Har du et varenummer på det relæ du har købt? Umiddelbart plejer der ikke at være problemer med LED relæ'ene fra T-Hansen.
At de lyser konstant tyder på det IKKE er et belastnings uafhængigt relæ!
mar 2013
Alle samlemuffer er blevet taget af, og alt er blevet splittet ad og samlet på ny. Tænkte jeg ville starte fra bunden igen. Nu vil blinklysene gerne blinke til venstre med det nye LED relæ. (det fungere fint). Men blinker jeg til højre kommer der kun et meget svagt lys i højre side uden at de blinker. Nogen ideer til hvordan dette kan løses?
Sten: du er velkommen til at kigge forbi en af dagene hvis der er tid til det
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 665
aug 2011
prøv evt også at rense kontaksættene i kontakten.
mar 2013
Du skriver rense kontaktsættene i kontakten? Vil du uddybe
Tænker du her på relæet eller hvordan?
aug 2011
mar 2013
aug 2012
Jeg har desværre ligget lidt underdrejet de sidste par dage, men har du fået sagerne til at virke ???
mar 2013
Men jeg har en gut der kommer forbi i morgen og måler Ohm på de LED lys jeg har på cyklen, og ud fra det kan han vidst regne ud hvilken modstande der skal loddes på ledningerne til blinklysene.
Jeg skilte mig af med det der "12volts LED relæ" fra Thansen. Det var sgu noget værre lort. Det var kun den ene side som kunne blinke med dette LED relæ? Satte vi derimod det gamle relæ på.. så kunne man godt blinke til højre og venstre - men her lyste blinklysene bare konstant, dvs de blinkede overhovedet ikke. Men det indikerer selvfølgelig at der var korrekt gennemgang i ledningsnettet. Nu prøver vi så at lodde de modstande på således vi snyder relæet til at tro at vi bruger "almindelige pærer"
Virker dette ikke så kontakter jeg dig lige Sten
aug 2011
For hvis du kigger på et ledningsdiagram over de fleste cykler / biler, vil du opdage at relæet i bund og grund er ligeglad om du blinker til højre eller venstre! Det kræver blot en gennemgang for at blive aktiveret.
Et belastningsafhængigt relæ, vil blinke hurtigt / lyse konstant hvis det har forkert belastning.
Et belastningsUafgigt relæ (elektronisk), skal blot have en belastning på mellem 1w og eksempelvis 50W for at blinke, med det forprogrammerede interval.
aug 2012
mar 2013
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9266778231&n=-1361086522&pn=-1025842815
Alle led blink var sat til cyklen hele vejen rundt, og den kunne desværre kun blinke til venstre med korrekt interval. Men til højre udeblev resultatet og der kom kun svagt lys i højre side - uden at det blinkede. Vi prøvede så at sætte en "lus" ind istedet for relæet - for at tjekke om den så ville lyse konstant når man blinkede til højre og venstre - det gjorde den. Så forbindelse var god nok (målte også med udstyr). Så enten skal der et bedre LED relæ på cyklen. Ellers er sidste mulighed at lodde effektmodstande på ledningsnettet - så det oprindelige relæ kan fungere. Tror vi prøver sidstnævnte i morgen..
LED blinklys problemer - hjælp (Århus C)