1.188 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

LED blinklys problemer - hjælp (Århus C) LED blinklys problemer - hjælp (Århus C)

Hey MC-folk

Jeg har læst adskillige tråde herinde med lignende problemer og har prøvet mig frem.. B.la. Købt et LED relæ 12volt fra Thansen. Men Blinklysene lyser konstant i den side jeg vælger at blinke til. Jeg har monteret et 2-bens relæ til formålet (da originalen også var 2 bens) Jeg har endda byttet rundt på (B) og (L) på relæ-ledninger for at se om det gav et resultat? Jeg er lidt lost på det område., og er en skovl til det med ledninger. Jeg har læst flere steder at folk lodder nogle effekt-modstande ind i ledningsnettet? Dette er bare ikke min boldgade..

Så det jeg spørger på om: Er der én eller anden venlig sjæl der kan rykke ud til mig i en af de kommende dage i Århus? Der bliver afregnet i kolde øl og MC-snak smiley

Jeg krydser fingre for at der er en kyndig elektro-MC-gut der forbarmer sig. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED blinklys problemer - hjælp (Århus C)
  • #1   6. jul 2013 det lyder som om der er for lidt forbrug, men det burde ikke passe med et led relæ

• #2   6. jul 2013 Ok. Hvad gør jeg så herfra - nogen ideer?

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #3   6. jul 2013 Jeg er bange for at du har købt for billigt. LED trækker næsten ingen strøm, men det skal dit blink-relæ bruge for at skifte.... Hmmm det er fejlen, men hvordan du retter er en anden sag. Du skal rigtig nok montere eff. modstande som kan kan simulere et forbrug. Jeg kender desværre ikke størelsen på disse modstande, men det kan beregnes. Er desværre P.T. i Odense, men giv lyd i løbet af i morgen, hvis du ikke har hittet ud af det. Tag f.eks. et 200kohm potmeter og drej det til de blinker. Ohm det så, og du har modstanden....

Ups.... Læste lige at du har købt et LED relæ. Tror sgu det er def. smiley

• #4   6. jul 2013 Det relæ er ikke købt for billigt, men for dyrt smiley Det virker jo ikke smiley

Spøg til side!

Har du et varenummer på det relæ du har købt? Umiddelbart plejer der ikke at være problemer med LED relæ'ene fra T-Hansen.

At de lyser konstant tyder på det IKKE er et belastnings uafhængigt relæ!

• #5   7. jul 2013 Update:

Alle samlemuffer er blevet taget af, og alt er blevet splittet ad og samlet på ny. Tænkte jeg ville starte fra bunden igen. Nu vil blinklysene gerne blinke til venstre med det nye LED relæ. (det fungere fint). Men blinker jeg til højre kommer der kun et meget svagt lys i højre side uden at de blinker. Nogen ideer til hvordan dette kan løses?

Sten: du er velkommen til at kigge forbi en af dagene hvis der er tid til det smiley

• #6   7. jul 2013 Det lyder til det er et andet problem end relæet måske du skulle kigge ved dine led blink

• #7   7. jul 2013 måske er stel forbindelsen dårlig i højre side.

prøv evt også at rense kontaksættene i kontakten.

• #8   8. jul 2013 Hej Henrik.. Og tak for input. smiley
    Du skriver rense kontaktsættene i kontakten? Vil du uddybe smiley

Tænker du her på relæet eller hvordan?

• #9   8. jul 2013 nej, kontakten på styret.

• #10   9. jul 2013 hehe...Nåå, ja! det sgu da rigtigt. Tak for info smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#11   9. jul 2013 Hej Sabel.
    Jeg har desværre ligget lidt underdrejet de sidste par dage, men har du fået sagerne til at virke ???

• #12   12. jul 2013 Hej igen Sten. Tak fordi du lige vendte tilbage (jeg har været udenbys de sidste par dage).

Men jeg har en gut der kommer forbi i morgen og måler Ohm på de LED lys jeg har på cyklen, og ud fra det kan han vidst regne ud hvilken modstande der skal loddes på ledningerne til blinklysene.

Jeg skilte mig af med det der "12volts LED relæ" fra Thansen. Det var sgu noget værre lort. Det var kun den ene side som kunne blinke med dette LED relæ? Satte vi derimod det gamle relæ på.. så kunne man godt blinke til højre og venstre - men her lyste blinklysene bare konstant, dvs de blinkede overhovedet ikke. Men det indikerer selvfølgelig at der var korrekt gennemgang i ledningsnettet. Nu prøver vi så at lodde de modstande på således vi snyder relæet til at tro at vi bruger "almindelige pærer" smiley

Virker dette ikke så kontakter jeg dig lige Sten smiley

• #13   12. jul 2013 hmmm det lyder underligt med det relæ! Du er helt sikker på det er et elektronisk relæ du har fået ved t-hansen??

For hvis du kigger på et ledningsdiagram over de fleste cykler / biler, vil du opdage at relæet i bund og grund er ligeglad om du blinker til højre eller venstre! Det kræver blot en gennemgang for at blive aktiveret.

Et belastningsafhængigt relæ, vil blinke hurtigt / lyse konstant hvis det har forkert belastning.

Et belastningsUafgigt relæ (elektronisk), skal blot have en belastning på mellem 1w og eksempelvis 50W for at blinke, med det forprogrammerede interval.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#14   12. jul 2013 Sabel: Du er velkommen, men LED kontra alm glødepærer tager røven på rigtig mange. Og så et elektronisk relæ, som blinker hvis belastningen er rigtig.....Og kun rigtig, så er det lidt op af bakke...

• #15   12. jul 2013 Købte dette 2-bens LED relæ hos Thansen:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=9266778231&n=-1361086522&pn=-1025842815

Alle led blink var sat til cyklen hele vejen rundt, og den kunne desværre kun blinke til venstre med korrekt interval. Men til højre udeblev resultatet og der kom kun svagt lys i højre side - uden at det blinkede. Vi prøvede så at sætte en "lus" ind istedet for relæet - for at tjekke om den så ville lyse konstant når man blinkede til højre og venstre - det gjorde den. Så forbindelse var god nok (målte også med udstyr). Så enten skal der et bedre LED relæ på cyklen. Ellers er sidste mulighed at lodde effektmodstande på ledningsnettet - så det oprindelige relæ kan fungere. Tror vi prøver sidstnævnte i morgen..

Kommentér på:
LED blinklys problemer - hjælp (Århus C)

Annonce