{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Ingen gnist. {{forumTopicSubject}}

Hej. Ikke en eneste af rørene får gnist.
Honda CB750C 1981.
Dag 1: Blinkerrelæet blinker kun til den ene side. Den anden side kan kun lyse konstant.
Alle cylindre kører fint, dog max 100 km/t og max 5000 omdrejninger.

Dag 2:
Jeg sætter et nyt blinkrelæ på. Det blinker fint.
Hovedsikring og alle sikringer på styret er ok.
Motoren starter ikke. Ingen rør har gnist.
Startermotoren kører fint.
Jeg måler flg:
BAtteri er ok, men for en sikkerheds skyld har jeg også ladeapparat direkte på batteriet:
Begge tændspoler har 11,2v og er Tec AW82-TRI.
Højre spole:
LT = 2,7 ohm
HT = 11,5 Kohm
Venstre spole:
LT = 2,9 ohm
HT = 12,1 Kohm

CDI boxe er: NEC MC-5194 KA005.
Målt mellem sort-m-hvid-stribe og XXXX-fervet ledning:
CDI-1 CDI-2
green = 1,32 Mohm 1,32 Mohm
yellow = 10,6 Mohm NONE ! Er denne CDI død ? Er begge CDI døde ?
white = 146,8 Kohm 147,0 Kohm
blue = 10,25 Kohm 10,5 Kohm

Så:
Er der nogen andre sikringer jeg ikke kender til ?
Kunne problemet være dødemandsknappen ? Hvordan tester jeg den ?
Hvad skal jeg teste nu ?
Hvad kan problemet være ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen gnist.
  • #2   7. jul 2013 Dødmandsknappen kan irre til, især, på gamle maskiner, kan komme lige pludselig. Kender ens motorcykel der døde på motorvejen, han skiftede stortset alle tændingsdele, indtil han prøvede at skille håndtaget ad og rense forbindelserne derinde, så kørte den gamle CX´er igen

  • #3   7. jul 2013 Er der kontakt ved støtteben på sådan en ?

  • #4   9. jul 2013 Det var kablerne fra tændspolen til tændrørene. De var alle irede. Jeg klippede 1cm af og, og nu kører maskinen perfekt. 8500rpm@160 km/t. Der er ikke nogen kontakt på støttebenet. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Ingen gnist.

Annonce