{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.730 visninger | Oprettet:

Olie/forbrug yamaha Fzr 1000 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Købt brugt Fzr 1000 cc fra 1993
Nået at køre ca 1200 km på den da olielampe lyser! Sænker farten til 100-110 km og væk var det igen. Prøver at køre hurtigere - uden problem og motor går godt.
Dagen efter - samme problem. Checker olieglasset og enten er der fyldt op eller også helt tom!? Fylder 300 ml syntetisk 10/40 på og så er det vist ok...

Tror i det er oliemangel og skal/hvor meget olie kan man forvente sådan en bruger?

Jo ikke fedt at skulle fylde op pr 1000 km:(
Den taber ikke olie/ikke utæt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie/forbrug yamaha Fzr 1000
  • #1   10. jul 2013 Når motoren har været slukket et par min, burde det være let at se hvor meget olie der er i. Er du i tvivl, så tøm den for olie og hæld nyt på. Så ved du der er olie nok på den.
    Det er ikke helt ukendt, at de gamle FZR motorer kan bruge olie. Og jeg mener Yamaha på en del af deres maskiner, brugte oliestandsmålere, og ikke olietryk (det kan være der er en anden der ved det) så når lampen lyser skyldes det manglende olie.


  • #2   10. jul 2013 Uden at være 100% sikker, så mener jeg at det er en niveau føler og ikke olietryks føler.. Husker min gl FJ1200 som når jeg accelererede specielt op af bakke, kunne lyse i olielampen hvis ikke den var 2/3 fuld... selvfølgelig fordi at olien røg bagud i motoren, men intet at gøre med at der måske ikke var olietryk på.
    Kun til at få dårlige nerver af i starten... men som sagt ved jeg ikke om det er det samme med FZR1000 .. tjek ved Yamaha.
    Olieforbrug, så er det vidst alm kendt at de cykler kan bruge lidt olie og helt sikkert gør det når de når 50000km og så som minimum skal have nye stempel ringe hvis man ikke gider at dunke op... motor fejler intet!


  • #3   10. jul 2013 Carsten har fat i noget af det rigtige. Modellen har ry for dårlige stempelringe og dermed et højt olieforbrug.

  • #4   11. jul 2013 Jeg havde en FZR 1000 exup årg 93 (kan ses i mit galleri) den brugt ca en halv liter olie på 1000 km og det gjorde den om jeg kørte pænt eller knap så pænt.
    Fik en snak med en Yamaha mekker og fik beskeden at det var der ikke noget forkert i da det gjorde de mere eller mindre alle sammen.
    En kami havde på et tidspunkt en Thunderace og den gjorde det ligeså og han havde også fået beskeden at det gjorde de næsten alle sammen med den motor som sidder i både FZR og Thunderace'en fra årg 89 til 97 hvor denne motor blev anvendt.


  • #5   11. jul 2013 Prøv med en 15/50 olie - de er lidt bedre til en cykler der æder olie. Men de er kendt for at æde en del olie.

  • #6   11. jul 2013 Den her bliver anbefalet til FZR..
    Min kammerats FZR 600 gik fra at bruge fint med olie til ingenting med den indenbords..


  • #8   11. jul 2013 Carsten S
    Har også selv haft en FZR1000 1993 og det med lampen der lyser er kun en oliestands indikation, den kan som flere skriver, bruge ca. 1/2 l. pr. 1000km, helt normalt!
    Olie skueglasset skulle gerne være fyldt op til max når den har stået stille et stykke tid (natten over evt.) men når du starter den, forsvinder det ud i motoren og gearkasse, så glasset vil se tomt ud!


  • #9   11. jul 2013 den gamle pre-exup model ('87&'88) som jeg har, er udstyret med både olietryk og niveau føler, men de altiverer samme lampe, så man ved reelt ikke hvilken den lyser på. Den gamle model som min har til gengæld slet ikke samme problem med olieforbrug... hvis det eneste den gør er at æde olie, men ellers spinder som en mis, så ville jeg ikke gøre noget ud over at have en liter med i bagagen og toppe op med jævne mellemrum.

  • #11   11. jul 2013 Kommer i tanke om en bekendt som har kørt mega meget FZR1000.
    Han nævnte engang noget om en anden olie som vist havde hjulpet ham temmelig meget.
    Husk at der som sådan intet er galt med motoren fordi den bruger olie.. måske kun lidt irriterende.


  • #12   11. jul 2013 Takker!
    Ville gerne vide, hvilken slags olie den kører bedst på/bruger mindst olie på.
    10/40 mineralsk/syntetisk o.lig...Lidt irriterende med olieforbrug - ikke mindst prisen på god olie, men også lidt upraktisk at skulle køre rundt med 1 l. i tasken....-ellers kører den super!


  • #13   11. jul 2013 Castrol GPS 15W/50.
    Eller Mobil 15W50 fra Bauhouse. (det er en mc olie og den er fuldsyn)


  • #14   11. jul 2013 Den jeg har linket til er god

    Du skal ikke køre på fuldsynthetisk på sådan en ældre dame..


  • #15   12. jul 2013 Takker!
    har købt filter og skifter en af dagene hele l... ud. så er der ren r.. at trutte i smiley


  • André K
    André K Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   11. jun 2016 Motorex 15/50 semisync . Punktum

Kommentér på:
Olie/forbrug yamaha Fzr 1000

Annonce