Motorlyd - Ventiler? Motorlyd - Ventiler?
Jeg har en tikkende lyd fra min motor, som jeg ikke bryder mig om.
Jeg har for nyligt købt mig en Suzuki Intruder 750, 1991, 38000km (som skulle være reelle nok, stemmer med nummerplade.net). Den køre og starter rigtig godt, ingen problemer overhovedet.
Er blevet fortalt, at man skal kunne høre ventiler arbejde på denne model... jeg er bare i tvivl om hvor meget de skal kunne høres.
¤ Når den står i tomgang kan jeg høre dem arbejde. Ikke nogen voldsom lyd, men jeg er ikke i tvivl om at det er ventilerne jeg kan høre.
¤ Når jeg sætter igang, eller motoren sejtrække en smule, så er lyden meget mærkant, og jeg kan klart og tydeligt høre den tikkende lyd i takt med stempelslagende (læs: den tikkende lyd følger de stigende rpm).
¤ Når jeg cruiser ved 80-90km/t er der intet og høre, og den køre som en drøm. Over 100km/t har jeg svært ved at høre ret meget.
Er det bare mig som er pylret over min ''nye'' motorcykel? Eller bør jeg reagere. Den køre som sagt, som en drøm... Jeg ville jo bare nødigt ha' at den pludselig IKKE gør det.
Er det normalt for Intrudere? Skal den sige sådan? Vil meget gerne høre fra nogen, som selv har haft en Tak.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
så lad et værksted lytte til den.. det koste jo ikke noget..
og du siger at den passer med nummerplade net.. osv.. mener at de først har noteret km ned fra omkring år 2007, så det kan du vist ikke gå ud fra..
mvh
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
det er modsat tissekoner..
der er det de slappe der koster...
mvh
feb 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Den har specificeret 0,08-0m13 mm frigang og har det oftest helt fint op til 0,25!
Og ventilerne arbejder sig opad i toppen med tiden-dvs at spillerummene bliver mindre. først når de er væk, er det kritisk - så kan ventilerne nemlig ikke komme af med varmer.
For at komme til at inspicere med søgerblad, skal karburatorer af, og det koster lidt, man slipper heller ikke for at justere og synkronisere når de skal på igen.
Mit råd er, at lytte gennem en pind eller lignende. Kan du høre to ventiler i hver side i hver top, så tag det med sindsro.
Alt dette forudsætter at maskinen går ordentligt og har noget trækkraft:-)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 141
Knud. Nu har jeg lavede mange Suzuki. Hvorfor skulle man dog tag karburator af ?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg har måske pølsefincre, men jeg kan ikke finde pladsen på dn vs uden.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
Den har specificeret 0,08-0m13 mm frigang
jeg siger.. Hmm
mvh
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
det er 0,08 mm-0,13 mm, og det er fakkertalt en del:-)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
Motorlyd - Ventiler?