{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

olieforbrug efter brug af fuel cleaner {{forumTopicSubject}}

For 3 uger siden kørte mig og en god ven til Løkken. Inden vi kørte hjemmefra chekkede jeg olie, og så havde jeg set noget REDEX fuel system cleaner, på DK tanken. Så jeg tænkte nu når min cykel er 11 år gammel kunne den måske have godt af sådan en tur. Så jeg købte sådan en og hældte en skvat i tanken.
Vi kørte så til Løkken. Vi kørte lidt rundt i jylland, og ca. 7-800 km efter jeg havde fyldt det lort i begyndte min olielampe at blinke når jeg accelerede. Vi kørte ind på en tank og jeg fyldte ca. 0,3-0,4 l olie på. jeg holdt derefter øje med oliestanden, men efterfølgene har den overhovedet ikke brugt olie.
Jeg har lige skiftet olien nu, for at være sikker på den smører optimalt.

Men hvordan kan det være den lige brugte olie mens det lort var i benzinen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olieforbrug efter brug af fuel cleaner
  • #1   16. jul 2006 Forresten den har aldrig brugt olie før, og gør det tilsyneladende heller ikke nu.

  • #2   16. jul 2006 Alle cykler eller biler for den sags skyl bruger olie. Jeg tror nu ikke at det har noget med det væske du fyldte på der er skyld i det... Så jeg vil ikke mene at der er noget at være bange for..

  • #3   16. jul 2006 Tja det der lyder sgu ikke logisk i mine øre..
    Det må ha været en tilfældighed, at din mc brugte lidt olie samtidig med at du ørte med det "rense halløj". Før i tiden 25/30 år siden, kunne en bil godt miste lidt af sin kompression eller begynde at buge lidt olie, hvis man brugte et sådan "additiv", ganske simpelt fordi den fjernede alt sod og "slagger", som egentligt tættede motoren lidt, fordi de gamle pakninger var slidte. Men det var dengang, syntes ikke det burde kun ske nu. Det kunne også være for at mcèn har været på en længere tur, og fået lidt mere gas over en længere periode en den var vant til, det er jo trods alt en længere tur i har været på.
    Det svar her giver nok ikke mening, jeg er lige stået op og har tømmermænd. ;O)

    Mvh



  • #4   16. jul 2006 Enig med Thomas L. smiley

  • #5   16. jul 2006 Ok tak for svar, det lyder meget logisk med at det har fjernet sodlag, og det er derfor den brugte olie.

  • #6   16. jul 2006 Jeg vil gerne advare mod at anvende Redex og Danskvand og andre stærke afsodningsmidler til gamle motorer, hvor pakninger og lignende mange gange er stive, men holdes tætte af sod og aflejringer. Ofte skaber man flere problemer aend man løser. Er der "gunk" i brændtofsystemet, så skil karburatorerne af og rens dem.



  • #7   17. jul 2006 er jeg den eneste som som har bidt mærke i at Martin har været på "langfart" ? Det er meget normalt at der fordamper en del kondensvand fra olien, når den bliver godt gennemvarm, over en længere strækning !

Kommentér på:
olieforbrug efter brug af fuel cleaner

Annonce