Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smøring af kabler
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   29. jul 2013 WD40 smører ikke - det renser og løsner rust.

Smør dem med teflon olie eller almindelig motorolie - evt symaskine olie hvis det skal være rigtigt fint, da det er syrefri.

• #2   29. jul 2013 Og nu vi er ved det, så var jeg igang med oliedunken i dag, og tænkte mine kabler lige kunne få et skvæt. De har aldrig fået noget. Tænker kobling og speeder er dem der skal smøres. Men de er jo fuldstændig lukket til, ingen steder man kan komme til dem, kan det passe de virkelig skal afmonteres for at smøre dem?

• #3   29. jul 2013 Ok tak. Kan jeg godt komme olie ned i kablerne, selvom jeg allerede har kommet wd40 ned i dem?

• #4   29. jul 2013 Simon Ø. Jeg tager enden af kablet af oppe ved grebet også kommer jeg sygmaskine olie på også trækker op og ned i det som bevægelse vi alle kender smiley gjorde det med mit gas kabel da jeg skiftede håndtag men det er lidt mere besværligt .

Thomas ja det kan du men du skal nok smøre den igen snart da wd40 opløser olien .så jeg vil given den en ordenligt tur også gøre det igen om en uge tror jeg.

• #5   30. jul 2013 Ok, det var besværligt. Mit gashåndtag har 2 kabler, ser rimelig spøjst ud. Men koblingen burde man da. Projektet for i morgen nu når de siger regn.

• #6   30. jul 2013 1. Tag en kabelsmører, og blæs bremserens, kontaktrens eller andet affedtende produkt igennem, så alt gammelt kommer ud.

2. Bedst er Silkolenes produkt "silkopen" og brug det som kabel smører. Det har grafit i, og får kablet til at løbe meget lettere, og det løber ikke af kablet ..

3. Kabelenderne og grebsbolten smører du med silikone fedt .. så virker det .. Det er et godt Motocross Trick til at få en 1-fingers kobling, og en gas uden monstand .. Gasrullen kan også få en meget lille smule silikone fedt .. det virker super .. smiley

• #7   30. jul 2013 man smører normalt kabler inden montering, så man kan jo bare afmontere dem igen hvis man ikke har gjort det

elelrs ender det sådan her

http://www.scootergalleri.dk/video/traef/106340-thy_raceweekend__sprint__styrt

filmet onboard af mig

• #8   30. jul 2013 Jeg fandt siden med sprøjter:
    http://ezglidercablelube.com/index.html

Det ser faktisk rigtig smart ud!
    Jeg har bestilt et sæt.

• #9   30. jul 2013 Det lyder som en dårlig idé med bremse- eller anden rens. Hvordan vil du sikre dig at det hele kommer ud og ikke forringer smørreevnen?

Jeg plejer at afmontere kablerne i toppen, lave en tragt af tape rundt om yderkablet og lade det stå i wt stykke tid med olie i.

• #10   30. jul 2013 @Niels. Bremserens eller kontaktrens affedter, dvs, renser al gammel olie og snavs ud .. Det fordamper også meget hurtigt, så der bliver ikke efterladt nogle rester af det i kablet. Det gamle trick med at hænge kablet op er fint nok, men en standard kabelsmører er en super genial opfindelse. den holder tryk, så man kan blæse rens, olie osv gennem kablet. ..

Det er RIGTIG effektivt. Du kan mærke stor forskel selv på et nyt kabel, hvis du renser den olie ud det nye kabel ligger i, og blæser noget grafit-olie gennem .. At jeg anbefaler Silkolenes "Silkopen" olie, er simpelthen bare mange års testing af en stor mængde produkter, for at få den lettest mulige gas og kobling til MX, så den lille hånd ikke blev træt før tid smiley

• #11   30. jul 2013 Når det nu er så vigtigt, er det så noget der bliver gjort til serviceeftersyn?

• Sajmon ™

#12   30. jul 2013 Nej.

• #13   30. jul 2013 Hm, pokkers! Jeg må prøve:)

• #14   30. jul 2013 Hvor køber jeg silkopen kabelsmører?

• #15   30. jul 2013 http://www.robertsmc.dk/silkolene-silkopen-p-1364.html

• #16   30. jul 2013 Super.
    Er det nødvendigt at tage adjusterne til kablerne af, hvis man bruger en kabelsmører?
    Kan man smørre med silkopen helt oppe i kontakthuset, eller er det strømledende?

• #17   30. jul 2013 Morten: Når du siger "smør kabelenderne og grebsbolten med silikonefedt" kan du forklare mig hvad du helt præcist mener?

• #18   31. jul 2013 ja da ... Den ende af kablet som sidder i grebet .. Det bevæger sig jo en lille lille smule + den bolt som holder grebet fast i grebsholderen .. de 2, smørger man også med silikonefedt .. en lille nice detalje .. Og HELE "pakken" tilsammen giver en EXELLENT kobling ... Gassen giver man samme tur og skal man være HELT "opp og presse" så tager man en strips, pumper 10 gange på forbremsegrebet, og sætter stripsen så stramt på som muligt, natten over ( så den står med hårdt tryk på ) ..

Det er et gammelt sidevogns Motocross tricks.. Det gør at bremseslangerne mm, er altid fuldt udvidet, og fjerner 100% se lidt "svampet" forbrems .. DET virker, , Prøv det, det er som at få en ny racer brems

• #19   31. jul 2013 Kanon tak. Er det okay med kobberfedt, eller er det bedst med silikonefedt?

• Sajmon ™

#20   31. jul 2013 Silikonefedt.

• #21   31. jul 2013 Jeg kunne ikke finde silkopen i Kbh, så jeg har købt en PTFE oil spray. Burde det ikke være ok?
    Har også købt bremserens og kabelsmører og silikonefedt, nu skal jeg prøve at give alle 3 kabler en omgang.

• #22   31. jul 2013 fedt smiley ... god vind med projektet smiley .... Det er SKØNT når det bare spiller ..

• #23   1. aug 2013 Så har jeg blæst alle kablerne igennem med bremserens og derefter PTFE. Og silikonefedt på kabelender og grebsbolt.
    Mit returkabel er desværre søster, der er for meget modstand i det, det var der fra starten af, jeg havde håbet at kunne fikse det med rens og smøring, men det gik ikke. Det to andre kabler løber fint, men jeg kan nu ikke mærke den store forskel. Men nu er de smurt og når jeg køber et nyt returkabel, vil jeg som det første rense og snøre det, så det forhåbentlig holder længere end 1 år. Det koster 700 kr.
    Vat det egentlig muligt selv at skifte kablet i den armerede stålslange? Altså sætte et kabel i og nitter for enderne? Stålslangen fejler jo ingenting, eller måske gør den, siden kablet går stramt?

• #24   1. aug 2013 Rettelse: 516 kr for et nyt returkabel, nu har jeg sgu bare bestilt et alligevel.

• #25   1. aug 2013 Hvorfor rense et nyt kabel?? Det lyder helt hul i hovedet :-S

• Sajmon ™

#26   1. aug 2013 Så ved man det er smurt nok. Det gør jeg også altid...

• #27   1. aug 2013 det er faktisk IKKE hul i hovedet at rense et nyt kabel .. Eksempel : En Showa forgaffel som sidder på mange Honda´er .. Den olie som er i fra ny, er "transport" olie, og selvom det er Showa olie, er det IKKE det samme olie som den liter Showa du kan købe hos den lokale Honda dealer .. Det er fordi at nye cykler tit står ½ år eller mere på fabrikken, eller et lager, for den kommer ud til kunden. Så det kommer en anden olie på, så man er mere sikker på at gaffelen ikke starter med at være utæt, når du køber den ..

JEg kan huske i 2002 da vi fik nye Honda CR 250 og Honda første gang kom med deres CRF 450 .. Honda havde hældt noget "finere" olie med lavere friktion på dæmperene, med det gjorde ( fordi de havde stået længe på et lager ), at næsten alle dæmperne blev utætte, og vi havde kunder rendende hele tiden med reklamationer . Intet fejlede noget i dæmperen, vi måtte bare sætte en ny pakdåse i, og ny olie !!

• #28   1. aug 2013 Det samme med kabler osv.. Kablerne bliver jo godt nok ikke utætte, men man skal IKKE regne med at det er den ultimative fine olie som er i kablet, bare fordi cyklen er ny ..
    På MX´ere, bliver nye ejere ofte SÅ forarget over det er flere ting som man skal lave på en HELT ny cykel FØR man kører på den .. Nogle folk bliver SÅ påstålige at det er nonsens man skal lave noget om på en ny cykel for : MORTEN, TROR du ikke nok at fabrikken ved bedst, det er pladder at noget skal forbedres, for hvis det var sådan, så VILLE fabrikken jo ha´gjort det !?!?

NEJ .. sorry .. DU tror du har fået en hard core racer, som er det ypperligeste fabrikken kunne lave !! . Men det har du IKKE, du har fået en serie produceret MX´er, som er lavet sådan at både fede-Bob ude på gården, ( so kører i 2´et gear hele tiden, og lille myg Ole, kan køre uden at de kommer til skade, og har en fornuftig oplevelse alle sammen .. Det er det samme på en Gade R1´er osv ..

Det er RIGTIG mange ting som man "burde" gøre på en ny cykel, for at den skulle være køreklar .. Det er så ikke særlig mange som gør det smiley

• #29   7. aug 2013 Morten I:
    Du burde lave den liste til os almindelige så vi kan få det bedste ud af grejet?

Kommentér på:
Smøring af kabler

Annonce