{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

El-problemer med LED-blink {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

I dag har jeg monteret LED-blinklys på min ged og har naturligvis også husket et elektronisk relæ, beregnet til LED-blink.

Efter at være nået til montering af det 3. blink virker kontrollampen for blinklys ikke og når jeg aktiverer blinkkontakten, enten til højre eller venstre, så blinker alle blinklys, ligesom katastrofe-blink. Men blink-takten er som den skal være.

Jeg har prøvet at smide mit gamle blinkrelæ på igen, men det giver kun et svagt konstant lys i alle blinklys ved aktivering. Underligt, da det med LED-blink blot burde blinke meget hurtigt.

Hvad f..... kan der være galt? Fejlmuligheder? Anyone?

På forhånd tak...

Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-problemer med LED-blink
  • #1   16. jul 2006 du skal nok monter alle 4 blink lys før du kan regne med det, eller er der fejl i det ræle som du har montert

  • #2   16. jul 2006 For at præcisere mit spørgsmål:

    efter montering af de 2 første blinklys virkede det fint og kontrollampen virkede også som normalt. Det var først derefter at det gik i ged for mig.


  • #3   17. jul 2006 Hejsa... Har samme problem, så jeg er lige med på en lytter

  • #4   17. jul 2006 Min blinkede også meget svagt og underligt da jeg satte dem på. (Man kan jo aldrig vente med at tænde til man er helt færdig) Men da så alle blink var monteret, sammen med de tilhørende effekt modstande. Så blinkede det lige som det skulle. Så mit bud er at du mangler "Effekt modstande" Som skal monteres mellem plus og minus, til blinkene i hver side.


  • #5   17. jul 2006 ved montering af belastning på elektroniske blinkrelæ'er, måles der tit på belastningen (pærerne). Dette gøres for at holde en konstant blinkhastighed, således at hastigheden ændrer sig hvis en pære springer.

    Er belastningen for stor kan den ikke blinke, da den tror at der er kortsluttet til stel. Er belastningen for lille er hastigheden for høj.

    Næste mulighed er at du har lavet en bøf under montering.


  • #7   17. jul 2006 Mikkel - Det lyder som om du har fat i noget. Selvom jeg ikke har rodet med andre ledninger end dem til hver blinkarm, så skal jeg ikke kunne sige mig fri for en bøf eller to.

    Tak for tippet.

    Mvh. Christian


  • #8   27. jul 2009 Hej.

    Jeg står med samme problem at alle 4 nymont. LED blinklys blinker samtidigt og med halv hastighed.
    Nu skriver i at det kan fixes med enten ensretter dioder eller modstande, men hvad med at erstatte indikatorpæren med en LED pære? Vil det virke?


Kommentér på:
El-problemer med LED-blink

Annonce