5.613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Mest larmende udstødning? Mest larmende udstødning?

Jeg har en slashcut (tror det er en highway hawk ) udstødning uden lyddæmper på min vz800. Den buldrer dejligt, men ikke så vinduerne ryster i husene.

Men jeg kom til at tænke på, hvilken udstødning der larmer mest? Er det de tynde slanke RAASK potter, min slashcut eller noget helt tredje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mest larmende udstødning?
  • #1   2. aug 2013 En "stubby" 25 cm potte uden db killer

(se min profil) smiley

• #2   2. aug 2013 Min magna havde cobra udstødninger. Den larmede med ca. 100 dB i tomgang....med lyddæmper.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #3   2. aug 2013 Tror at det var dengang jeg satte TO klemmer på mine trådhjul og jeg så var den der larmede mest. Come on - det er sgu da ikke sejt når de larmer ? ? Jeg kender ikke nogen eller har kendt nogen som syntes, at det er sejt når man har larmepotter på - nok mere tåbeligt !

• #4   2. aug 2013 König - Det må han vel selv om. Han spørger ikke om folks mening, men hvilken potte der larmer mest. Om det så er pisse fedt eller latterligt er smag og behag smiley

• #5   2. aug 2013 RAASK potterne larmer faktisk ikke specielt meget, du kan selvfølgelig fjerne den originale db-killer og så siger de lidt mere men det er ikke helt overdrevet vildt.
    Kører selv med dem på min VZ800, mest fordi jeg kan lide udseendet på dem. Jeg kørte med Silvertail K02 før og de buldre mere end raask potterne gør.

• #6   2. aug 2013 Man er vel ligeså sej som dem med kardan træk og store sidetasker?

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #7   2. aug 2013 jeg synes man er en idiot når man larmer så meget.

det er min mening.

• #8   2. aug 2013 pil dog udstødningen af hvis du abselout har brug for at folk skal lægge mærke til den/dig...

sådan et emne og spørgsmål minder mig så meget om south park..
    http://www.youtube.com/watch?v=GbhmX9jHzYo

• #9   2. aug 2013 Hvad har det med indlæget atgøre ? Fis nu hjem og hop i den gule vest smiley

• #11   2. aug 2013 Køb 10 megafoner og spænd på ved udgangen af din udstødning. Måske det hjælper. ;o)

• #12   2. aug 2013 2 rustfrie rør, gerne noget større end røret ind.

http://www.youtube.com/watch?v=m1ZsCYieFKw

• #13   2. aug 2013 Hold da op nogle seriøse svar.

Hvis du vil høre hvordan Raask potterne lyder, så lad os mødes på et tidspunkt smiley

• #14   2. aug 2013 Det var skam seriøst, video'en var ikke, men ellers var det.Rustfri giver en meget metallisk lyd, og den større diameter giver lidt megafon effekt, om det skal være slash eller lige bestemmer du og koldsaven

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #15   2. aug 2013 tjaa Thomas .

den larmer meen det er sku en temmelig lam brænder han laver .

den er der vist ingen som gider at ( låne ) så måske er det løsningen på at have sin cykel for sig selv.

• #16   2. aug 2013 Det eneste han brænder er da vist koblingen, hjulet bevæger sig ikke en mm, beholde den for sig selv, men jo ja hvem gider beholde noget der er så grimt smiley

• #17   2. aug 2013 Så er det bevist sort på Hvidt.... Det kan kun komme bag på ganske få, men nu har alle fået vished...

JEG ER EN IDIOT !!!

Tak Per V.....tak smiley

• #18   3. aug 2013 Hold da op, hvorfor er der så mange mavesure mennesker der gider ulejlige sig med at skrive i denne tråd??
    I er naturligvis velkomne, og jeg har ikke noget imod at I giver jeres mening til kende i et åbent forum, men synes I virkelig at det er fedt at sidde og komme med sure opståd ud over skærmen?

Tak for de seriøse svar, sjov video! smiley
    Steen: Hvis du er i nærheden af kbh en dag, eller jeg i nærheden af Stevns, vil jeg gerne høre dem.

Jeg havde før en silvertail uden lyddæmper, den buldrede også dejligt. Den jeg har nu lyder stort set ligesådan, måske lidt bedre, fordi den er lidt dybere i lyden.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#19   3. aug 2013 Mærkelig tilgang til vores retssystem. Her efterspørges hvordan man kan bryde loven og det er åbenbart helt okay. Det skulle lige have været et spørgsmål om hvordan man hurtigst kører igennem et skoleområde . . . .

Hvis du så gerne vil have den larmende lyd i dine ører - så kom da en mikrofon ned i lydpotten og før den ind i et headset. Jeg kender sgu ikke nogen som er helt vild med at høre på, at din motorcykel larmer helt vildt. Hvorfor tror du at alle andre er helt vild med at høre dine larmende potter ? ?

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

#20   3. aug 2013 tjaa jeg hører også til blandt idioterne som mener at en mc godt må kunne høres .
    thomas - du siger at du kører uden lyddæmper vil det sige at du har pillet indmaden ud af dine potter ?

det har jeg prøvet på min og det larmede altså efter min mening for meget og samtidig kunne det tydeligt mærkes på effekten så de er sat i igen .

men tro mig den kan stadig høres .

profilbillede
  • #21   3. aug 2013 Konig:

Du tolker flere ting ud af mit indlæg, som jeg ikke har givet udtrykker for.

Jeg har ikke sagt noget somhelst om at der skulle gøres noget ulovligt. Jeg har blot spurgt hvilken udstødning der larmede mest.

Jeg tror ikke noget som helst om, hvorvidt andre kan lide mine larmende potter eller ej.

Kalle: ja jeg har ingen lyddæmper i. Det larmer da bevares, men det er ikke sønderrivende larm. Som jeg skrev øverst, det er ikke så vinduerne klirrer i ruderne. Jeg synes det er fint, men jeg ville ikke have noget imod lidt mere larm. Derfor ville jeg høre mine med mcister om der var en bestemt udstødning der larmede mere end andre. Men i denne tråd skal jeg så åbenbart lige filtrere over halvdelen af indlæggene fra, idet der sidder en del mavesure individer bag skærmene derude. smiley

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#22   3. aug 2013 Støjniveauet må ikke overstige det ved første registrering målte støjniveau med mere end 3 dB - fortæl mig så lige, hvordan du så vil larme lovligt ?

• #23   3. aug 2013 Det er vist de færreste, inklusive mig selv, der spekulere på lovgivningen når de skifter udstødning.

Her hvor jeg bor kører der en del motorcykler, især når det er godt vejr og det er vist ikke ret mange der kan overholde gældende lovgivning men det genere ikke mig. Jeg har ikke noget i mod at motorcykler kan høres men det er ikke det samme som at de skal larme uhæmmet eller køre helt uden dæmpning.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#24   3. aug 2013 Har bare lidt svært ved at se, hvordan man selv kan differentiere lovgivningen. Enten så er det lovligt eller så er det ikke.

Hvis man har lyst til at køre for stærkt igennem et skoleområde og derved bryde loven, så kan jeg nok love dig for at vedkommen ville blive slagtet her . . .

• #25   3. aug 2013 Jeg havde noget vance & hines noget på min gl intruder, de larmede pænt meget så der blev indkøbt db killers til dem for at ta toppen

• #26   3. aug 2013 König: Sådan er verden jo så forskellig. Om du kører for stærkt ved en skole eller på motorvej, så bryder du loven og det samme gælder en støjende udstødning. Jeg ved min udstødning ikke kan klare et syn og hvad så? Jeg kører også for stærkt ind i mellem og hvad så? Hvornår kører man så stærkt så man er til fare for andre? Hvornår larmer en udstødning så den genere andre?

• #27   3. aug 2013 Det virker ellers til at med alle de folk som skifter udstødning på deres mc at der må være nogle som synes godt om det. Jeg kan også godt lide en mc der kan høres, men jeg er jo tydeligvis også idiot.

• #28   3. aug 2013 jeg husker tydeligt da jeg var dreng, der var dem der kørte vespa caio, de kunne ikke se det fede i at lire en yamaha eller suzuki, for en caio fik dig jo fra a til b og så behøvede du jo ikke mere end det, godt så, jamen så daf hjem på din caio og leg med dine frimæker og lad os andre lege med vores hobby, men hvorfor ska du absolut svine vores hobby til ? der er jo ingen der peger finger af dig.

• #29   3. aug 2013 Jeg må også melde mig under idiot fanen, sorry..

Dog har jeg kun en "pipe" lige pt smiley

NB: Hvis du vil have en dyb lyd skal der være lidt dæmpning ellers har den en tendens til at blive lidt skinger, alt efter cykel naturligvis, men det er da ikke så vild lige at købe lidt rør og prøve at putte på

profilbillede
  • kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

#30   3. aug 2013 tjaa .

og når vi så lige er i gang med idiot fanen .

såå bliver jeg sku nok nød til at indrømme at jeg hører til den type idiotiske
    motorcykelister som nyder at trille en tur kun iført hjelm t shirt lange bukser og stramtsiddende fodtøj .

og det på trods af at min yngste bror kørte sig ihjel som 27årig på mc .

og at jeg selv har været nede og kysse asfalten flere gange .

• #31   3. aug 2013 König Du samligner simpelthen at have en buller udstødning med at køre hurtigt igennem et skoleområde? hold kæft hvor må du være tør at være i selvskab med.

Skriver du i alle tråde her inde såsnart der er noget som ikke lige er 100% lovligt?

Fis nu ud og kør 80 med din grønne vest og spar os andre for dit støv.

Du må fanme have et kedeligt liv smiley

HUSK SELEN

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#32   3. aug 2013 Klart Nikolai - du kan simpelthen selv bestemme hvilke regler du har lyst til at overholde . . . . smukt !

• #33   3. aug 2013 Jeg ligger inde med 10 liter brasso, hvis der skulle være en glorie eller 2 der trænger.

• #34   3. aug 2013 @konig.

Jeg holder lige er plads til dig i idiot klubben smiley

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

#35   3. aug 2013 jow jow meen .

saftsuseme . .

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/199854-antivibration_i_styrhaandtag

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#36   3. aug 2013 De fleste racermaskine lyder godt og en god rustfri lydpotte kan få en fed speciel klang - men at tro at larmepotter uden lydpotte kan gøre det samme, er da lidt naivt.

Kommer aldrig til at syntes, at larmepotter eller t-svansen potter lyder godt eller sejt. Det er rigtig meget ovre i "brian" klassen . . . .

Om man så vil køre rundt og være Brian, er egentlig op til en selv.

"moral er jo godt, så må dobbeltmoral være dobbelt så godt"

• #37   3. aug 2013 findes der en potte der larmer flot og en der larmer grimt ? det er da ligegyldigt hvor på jorden den kommer fra, hvis ejeren af potten syntes den lyder fedt, jeg syntes det er temmelig snoppet og nedgørende at sætte nogen i en såkaldt "Brian" kategori hvad forstiller man så sig så selv at være ? et bedre menneske ?

Om folk har lyst til at gå med habit eller hængerøv må de da selv om, men at sætte folk i bås er for lavt.

• #38   3. aug 2013 Koning nu var det ikke mig som kom her ind og prædiket moral. Om du har larmepotter eller køre forstærkt er ca ligeså ulovligt. Og du skal ikke komme her og sige du aldrig har kørt for stærkt.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#39   3. aug 2013 Det har jeg helt sikkert - men det er ikke noget som jeg anser som acceptabel eller noget som jeg opretter emner om ?

• #40   3. aug 2013 Der er nu ikke noget som en V2 med et ordentligt sæt potter der buldrer

• #41   6. aug 2013 Er der også plads til mig Brian ... ? Jeg havde en Jardine potte på min Buell .
    Larm ?? måske men F den havde en sprød lyd

• #42   8. aug 2013 Det mest larmende må vel være helt uden dæmper, da lyden fra et rent rør frigiver mest mulig sonisk energi i watt. Men da menneskets hørelse over de forskelige frekvenser ikke er liniær, så kan det tænkes at en ændring af lydens frekvens kan få det til at lyde højere smiley

• #43   8. aug 2013 Der er ingen tvivl om at lyde gør noget ved os, bil produksenterne forsker i lyden af bildøren der smækker i og lur mig om man ikke også forsker i at finden den "rigtige" lyd fra en udstødning, alle metoder tages i brug for at få solgt sine varer.

• #44   8. aug 2013 smiley jeg er en idiot......... :-(..........:-)...:-(

• #45   8. aug 2013 Griner totalt meget, fedt indlæg, og ville ellers ikke synke ned på König´s niveau men kunne da ikke lade være med alle de muligheder der bliver fremlagt..
    Citat "Kommer aldrig til at syntes, at larmepotter eller t-svansen potter lyder godt eller sejt. Det er rigtig meget ovre i "brian" klassen . . . .
    Om man så vil køre rundt og være Brian, er egentlig op til en selv.
    "moral er jo godt, så må dobbeltmoral være dobbelt så godt""
    total griner mår man selv vælger at kommentere på tråden..König lige som du, har alle lov til at have deres egen mening, dette er IKKE NATIONEN smiley men har kun et spørgsmål til dig..Du er MC ejer, har du aldrig overtrådt loven?? (så ville du være den første MC ejer der ikke ved hvad din MC kan ;-))

Og til emnet, jeg er en 46 årig mand der har en lovlig potte (MIn ZX12ér behøver ikke larme mere) men smiler da også lige i hjelmen når jeg giver gassen lidt mere under en tunel eller en bro så de unge knægte lige smiler en gang... man er vel lidt drengerøv :D... god vind til alle

• #46   8. aug 2013 Kæft den her tråd larmer så meget at mine ørepropper faldt ud smiley Sgu godt med noget larm i en tråd, elsker potter med hul i smiley

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#47   8. aug 2013 "Selvfølgelig" har jeg da overtrådt loven - men det er jo ikke pointen, om man overtræder eller ikke overtræder loven.

Pointen er, at der bliver oprettet et emne i forumet som uden tvivl overtræder lovgivningen, og som åbenbart er blevet bagatelliseret til at være et punkt i lovgivningen som man tilsyneladende bare kan se stort på . . . .

Skønt selv at kunne vælge, hvilke punkter i lovgivningen man har lyst til at overholde og hvilke man syntes er latterlige. Det er sgu da et skråplan - om man så syntes larmepotter er seje eller ikke ?

• #48   8. aug 2013 For fanden, König.

Hvis du synes at tråden er så lam, hvorfor bruger du så tid og kræfter på at deltage i den.?

...Jeg er iøvrigt også en idiot og en 'Brian" med 2 små 12" Emgo potter. De er valgt p.g.a. deres størrelse. At der så følger lidt mere lyd med, er efter min mening bare en bonus. De 'smælder' mere end de 'buldrer', men der er vel heller ikke nogen der kan få rigtig 'buldre-lyd' ud af en 450'er..! smiley

En lydpotte skal vel egentlig også have en vis volumen, for at kunne buldre..?? smiley

• #49   8. aug 2013 Små børn græder når jeg kører forbi og døve holder sig for ørerne

• #50   29. sep 2013 Som en i mc klubben har på sin vest står der skrevet " Loud Pipes, Saves Lifes "

Motorcyklister dør ikke, de bliver slået ihjel.

Kan ikke huske, præcis hvordan den er, men hvis i lige forstår DØR rigtigt, så ved i hvad jeg mener. smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #51   3. okt 2013 Hvis ikke man tør køre mc uden at larme som åndsvagt udenfor lovens grænser, så skal man lade være.

• #52   3. okt 2013 lol

Kommentér på:
Mest larmende udstødning?

Annonce