{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Henrik G
Henrik G
Tilmeldt:
5. apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

CB900 Boldor fra 83 går død for strøm? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en CB900 fra 81, desværre har jeg lidt problemer med den!

Den går ikke helt rigtig i motoren. Måske et tændingsproblem...?

Den køre fint i lave omdrejninger, men oppe i de højre hakker den lidt og kan finde på at skyde lidt.

Stator er lige blevet skiftet, men den lader ikke på batteriet, eller i hvert fald ikke nok. Den gik død for strøm efter ca. 10km kørsel!?

Den drypper benzin fra overløbet i karburatoren. Jeg har lige renset og renoveret dem!? Hvad f***** kan det være?

God råd og kyndig vejledning modtages med tak.

mvh. Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB900 Boldor fra 83 går død for strøm?
  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   19. aug 2013 Du har nok ret ang. karbsne, men rensede dem to gange, det hjalp ikke. Smed derefter penge efter et renovationssæt, det har så heller ikke hjulpet? Stator er renoveret ny, og med garanti for at den virker, men jeg har ikke testet den - tror godt vi kan antage, at den virker. Hvad kan det så være?

  • #3   19. aug 2013 Hvis den ikke lader på batteriet kan det være at ensretterne er stået af.
    Tjek svømmerhøjden det er der for den løber over. Hvis du køre med NGK tændrør så skift til Champion RA6HC eller Denso X27ESR-U.


  • #4   19. aug 2013 Regulator er gået død - så er der heller ikke spænding nok til tændspolerne.....:-(


  • #6   19. aug 2013 jeg har kørt en Bol D'Or der ikke lader, og den kan ikke tænde ordentligt over 7000 omdrejninger når den ikke lader.
    se at få målt din rotor og om der er spænding til rotoren og du skal også få målt den stator, og du skal have målt dit laderelæ, hvis alle disse ting fungerer skal den lade


  • #7   19. aug 2013 Mål dine tændrørshætter igennem, der skal gerne være 5k ohm modstand. Min gamle Bol'dor gjorde som du siger, og der var lige fra 1k ohm til 12k ohm i mine hætter. Nye hætter, og tændrør, så kunne den igen... Det virkede ihvertfald på træk i høje omdrejninger på min...

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   22. aug 2013 Tak for alle de fine svar - jeg går igang:)

  • #9   22. aug 2013 Har du noget at måle med?? et multimeter e.l.......


  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   22. aug 2013 Ja, ville mene jeg har. Smutter dog på ferie nu, så det må vente lidt smiley

Kommentér på:
CB900 Boldor fra 83 går død for strøm?

Annonce