1.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

kawasaki river i styret!! kawasaki river i styret!!

Kørte lidt frisk udgår aftes på min gpx 600r og oplevede et par gange at styret slog voldsomt fra side til side hvis jeg accepterede frisk og lige efter hårdt slap gassen igen... Håber i forstår.. Mit dæk tryk var fint, Det kontrolerede Jeg inden jeg kørte. Der er ikke nogen løse lejer eller slør... Hvorfor fanden begyndte den på det.? Ikke just en rar følelse, og slet ikke på våd vej. Og kan jeg forhindre det i at ske igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kawasaki river i styret!!
  • #1   2. sep 2013 Ja, hvis du køre ordenligt

• #2   2. sep 2013 Mit bud er at idet du slipper gassen så blokker hjulet et øjeblik grundet kompression, hvilket nemt kan gi det udslag du beskriver da den sandsynligvis giver udslaget i styret i det øjeblik baghjulet får fat igen smiley min gjorde det i et sving igår da jeg lige ramte et black spot under en accelleration ud af svinget, slap af et chok smiley meeen, bevarer man roen så sker der oftest ikke det store.

• #4   2. sep 2013 Dit dæk er i orden; uden hæl/tå slid?? De er meget følsomme, havde selv en gpx750 der gjorde det samme, havde nær skidt en trold, men nyt dæk og justering af kronrørslejer tog det.

• #5   2. sep 2013 Underdimensioneret forgaffel samt 16" forhjul, gør Wobling til at normalt fænomen. Gode dæk (dæktryk og slitage), ingen slør i lejer (inkl baghjulsleje og dem i bagsvingeren) og god affjedring, minimerer tendensen til Wobling.

• #6   2. sep 2013 Ok.. Kan man med fordel putte styr dæmper på så? Og er det besværligt?
    Justerer kronrør? Er det ikke faste lejer

• #7   2. sep 2013 Hmm...hæl og tå slid? Tror jeg skal ha den ind med ske og hage smæk... Det ved jeg ikke hvis er.. Kan det være fordi dækkene var kolde i regnvejret?

• #8   2. sep 2013 Har du justeret din affjedring ind efter din kørestil og vægt?

Hvordan er standen generelt set på dine dæmpere. Her tænker jeg især på olieniveau og -alder.

Er problemet opstået efter skift til andet dæk mærke / profil? Ikke alle cykler kører lige godt på alle dæk!

Er cyklen lige, eller er den hævet / sænket i den ene eller anden ende?

Er dit dæktryk ok ift manualen, eller har du vitterligt prøvet at justere det ind efter din kørestil og de monterede dæk?

Nogle er sikkert uenige med mig i betydningen af det ovenstående, men dem om det :o) Jeg kan ihvertfald mærke betydelig forskel på std og custom setup!

En styrdæmper kan selvfølgelig være en løsning, men der er mange andre knapper at justere på, før man nødvendigvis behøver investere i mere udstyr.

• #9   2. sep 2013 Ej nu lyder jeg måske dum... Kan jeg justere min afdæmpede efter vægt? Har aldrig pillet eller ligget der.

• #11   2. sep 2013 Arrrrr det sku da næsten prøves så... smiley tak for hjælpen og uddybelsen når nu jeg ikke er en haj endnu til mc teknik smiley

• #12   2. sep 2013 hvis der er slør, kan dine kronrørslejer strammes lidt... Hæl/tå er når mønsteret på dækket har rejst sig.

• #13   2. sep 2013 Går da lige ud og mærker.. Men umilbart vil jeg mene de var fine og " glatte" sidst jeg kørte hånden rundt om dem.. Tjekker det lige

• #14   2. sep 2013 Det kan også forekomme hvis du har "konekørte" dæk - altså dæk som kun er slidt på mitten, det fucker styregeometrien op, og så kan der godt opstå wobling.
    En anden årsag kan være at den ikke spore, altså "laver to spor i sneen".

• #15   2. sep 2013 De føltes ens " glatte" lige meget om jeg stryger dem den ene eller anden vej.. Tror jeg tjekker affjedring og om jeg kan mærke slør i bag gaflen..

• #16   2. sep 2013 Hmm kone kørsel smiley tja har næsten lige overtaget den, så hva den har været udsat for før vides ikke.. Men det ku da være et godt bud..

• #17   2. sep 2013 Du kan se om mønsteret midt på dækkene er meget lavere på midten af dækket i forhold til siderne, hvis det er det, så kan det godt være problemet, altså de er slidt firkantede.
    Men nu er jeg faktisk i den situation at jeg har prøvet en ged som din (en jeg ordnede for en kollega for nogle år siden) og må squ nok sige at det ikke er verdens bedste udgangspunkt for en super stabil mc, så du skal til en vis grad nok finde dig i at den er lidt "skummel" til tider....

• #18   2. sep 2013 Ha ha... Det giver øvelse og hård på brystet... For ikke at tale om mine biceps der bare vokser og vokser fordi jeg kæmper med at holde styret. smiley hmm, må jo bare køre med måde så

• #19   2. sep 2013 Men den burde ikke slå i styret sådan helt overdrevet...

• #20   2. sep 2013 Helt klart vil en styrdæmper hjælpe dig. Det eller lad den gå ordenligt på hjul og sæt den lige ned smiley

• #21   2. sep 2013 Den slår med styret hvis jeg laver meget kraftig accelleration og lige med det samme deaccellererer med det samme. Altså lyn hurtigt op gennem gear med fuld skrald, altså nøn nøn nøn og så slipper gassen lige så hurtigt igen, så slår den. Nogen gange kan jeg kun lige mærke den vil vippe men kan holde den, andre gange slår den lettere ubehageligt, men dog kun ultra kort tid til farten er "stabil" hvis i forstår. Har kun mærket det om aftenen, eller som igår ved regnvejrsdag kørsel, men der var det også koldt....måske det er nogen pis dæk der sidder på den.... Som regel er den faktisk dejlig stabil at lulle rundt på, og har ingen problem med at slippe styret under kørsel, der styre den stadig lige og uden at lave sjov. Ville bare høre hva der kunne laves for at den ikke en dag overrasker mig og smider mig af. ..... Og nej, til de der tænker, han køre sikkert som død og h... Det gør jeg faktisk ikke. Køre sjælendt for stærkt faktisk, men elsker at accelerer hurtig til tilladte hastighed... Men det er så også nok til at gøre udslaget, når så at gassen bliver taget fra den hurtigt igen... Men kigger på den i morgen... Kan være det med dæmperen er et godt sted at starte..

• #22   2. sep 2013 Hvis det er voldsomt, er det fordi der er noget galt, og så skal du ikke montere en styrdæmper, da den fjerne symptomerne, men ikke fejlen.

Start med dæk, dæktryk og lejer/slør i hjul, bagsvinger og kronrør
    Da du ikke kender dens servicehistorie, er det også en ide at give forgaflen en tur. Frisk olie, evt lidt tykkere viskocitet, tjek at fjedrene ikke trænger til udskiftning, og hvis gaflen er luftunderstøttet, så giv den det korrekte tryk (de tidlige årgange af GPX600 var luftunderstøttet, men ved ikke med de sene).
    Det sidste er så standen af bagdæmperen. Hvis den ikke er skiftet, og hvis maskinen har en del km på bagen, er den sikkert også for blød.

• #23   2. sep 2013 Der skal helt sikkert kigges på lidt sager med den. Ellers ryger den til doktor hvis jeg ikke selv kan finde årsagen. Tusind Tak for forslag og jeres gode bud. Det er rart at ku trække på andres erfaringer, når man nu selv ikke har den største viden endnu.
    Fortsat go aften til jer.. PS. Skal nok vende tilbage efter tjek. Bare så der Kan ses hva løsningen blev.

Kommentér på:
kawasaki river i styret!!

Annonce