1.040 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
kawasaki river i styret!! kawasaki river i styret!!
Kørte lidt frisk udgår aftes på min gpx 600r og oplevede et par gange at styret slog voldsomt fra side til side hvis jeg accepterede frisk og lige efter hårdt slap gassen igen... Håber i forstår.. Mit dæk tryk var fint, Det kontrolerede Jeg inden jeg kørte. Der er ikke nogen løse lejer eller slør... Hvorfor fanden begyndte den på det.? Ikke just en rar følelse, og slet ikke på våd vej. Og kan jeg forhindre det i at ske igen?
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 20
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
Justerer kronrør? Er det ikke faste lejer
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.322
Hvordan er standen generelt set på dine dæmpere. Her tænker jeg især på olieniveau og -alder.
Er problemet opstået efter skift til andet dæk mærke / profil? Ikke alle cykler kører lige godt på alle dæk!
Er cyklen lige, eller er den hævet / sænket i den ene eller anden ende?
Er dit dæktryk ok ift manualen, eller har du vitterligt prøvet at justere det ind efter din kørestil og de monterede dæk?
Nogle er sikkert uenige med mig i betydningen af det ovenstående, men dem om det :o) Jeg kan ihvertfald mærke betydelig forskel på std og custom setup!
En styrdæmper kan selvfølgelig være en løsning, men der er mange andre knapper at justere på, før man nødvendigvis behøver investere i mere udstyr.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.322
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
En anden årsag kan være at den ikke spore, altså "laver to spor i sneen".
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Men nu er jeg faktisk i den situation at jeg har prøvet en ged som din (en jeg ordnede for en kollega for nogle år siden) og må squ nok sige at det ikke er verdens bedste udgangspunkt for en super stabil mc, så du skal til en vis grad nok finde dig i at den er lidt "skummel" til tider....
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 298
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Start med dæk, dæktryk og lejer/slør i hjul, bagsvinger og kronrør
Da du ikke kender dens servicehistorie, er det også en ide at give forgaflen en tur. Frisk olie, evt lidt tykkere viskocitet, tjek at fjedrene ikke trænger til udskiftning, og hvis gaflen er luftunderstøttet, så giv den det korrekte tryk (de tidlige årgange af GPX600 var luftunderstøttet, men ved ikke med de sene).
Det sidste er så standen af bagdæmperen. Hvis den ikke er skiftet, og hvis maskinen har en del km på bagen, er den sikkert også for blød.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
Fortsat go aften til jer.. PS. Skal nok vende tilbage efter tjek. Bare så der Kan ses hva løsningen blev.
kawasaki river i styret!!