1.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

VFR 750. Benzin- og tempaturmåler. VFR 750. Benzin- og tempaturmåler.

Hej alle sammen.
Jeg er endnu en tilfreds RC36-ejer. Men benzinmåleren undrer mig. Når pilen når forbi og under det røde reservefelt har jeg stadig omkring 100-200 km. tilbage - selv inden jeg drejer hanen mod reservetank. Altså omkring 10 liter benzin.
Har I det samme problem? Er det lavet sådan, eller er den slidt og dårlig? Kan man kalibrere den på nogen måde?

Mht. temperaturmålen: Ved bykørsel når den op over midten, og derved langt over det hvide felt, som det ligner at den skal ligge på. Den når altså ikke op i det røde felt, men... Er ikke så glad for det. Men er det normalt?

Billede vedhæftet, så inddelinger kan ses på instrumenterne.

Tak for hjælp. Hav en dejlig aften. Hilsen Jakob.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR 750. Benzin- og tempaturmåler.
  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 25
    #1   10. sep 2013 Jeg læser også lige med her smiley
    Har lidt a'la det samme med min smiley

• #2   10. sep 2013 Ja, det er set før. Der sidder en flyder i tanken på en tynd metalarm. Den kan man bøje med lidt snilde og derved få den til at passe lidt bedre efter de faktiske forhold.
    ;O)

• #3   10. sep 2013 Tror det er standard. Min siger den er tom, når jeg har kørt 190-230 km, alt efter hvor pænt jeg har kørt.. Men når jeg fylder på, kan der kun være 12-13 liter..

Jeg forstår temperaturmåleren somom den er "kold" indtil den lige præcis er ude af det hvide felt - og man derfor ikke bør give den gas inden da. Når jeg kører landevej/motorvej, ligger den lige uden for det hvide felt.. Hvis jeg kører by i længere tid, og der er meget trafik, og evt varmt, så kommer min også halvvejs op..

• #4   11. sep 2013 Det med temperaturen er helt normalt.. Min rc24 gør præcis det samme.

• #5   11. sep 2013 yeb, det samme med temp på min gamle 86,er, rc 24, der er så ingen måler til benzin, kun en lampe, og den kan godt lyse lidt før, end man behøver at sætte den på reservetank, men hvis jeg tanker når den begynder at lyse, så skal der omkring 15 liter på, og der er ca 3,5 i réserve tanken, og med 20 liter i tanken (total) er det aldså en forskel på 1,5 liter, sådan ca, i forhold til det du skriver

• #6   11. sep 2013 Tak for alle svarene. Så længe det er normalt, så er jeg rolig. Det med benzinmåleren må jeg bare vænne mig til.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #7   22. nov 2013 Hej Jakob.
    Jeg har samme sag med temperaturen. Det hører modellen til...Kører jeg længe i køen så starter blæseren hyppigt men den går aldrig i det "kriminelle" felt.
    Benzinmåleren er en anden sag. Den drev mig til vanvid. Jeg fandt ud af at grunden er oksidation på forbindelsen mellem modstandstråden og kabler deg går ud af føleren. Jeg har loddet forbindelsen og alt blev perfekt for en-to uger. smiley Så blev det skilt igen og dengang målt modstand adskillige gange. Trådarmen for flyderen skal give forbindelse til stellet. Den gjorde det med skiftende held. Så har jeg loddet en kort skærmledning til armen og stellet og nu er den meget stabil. Viser klart mindre beholdning end virkeligheden er. Har den ikke svigtet mig 2 gange ville jeg aldrig starte modificeringer. (rigtig lortearbejde hvis du spørger mig).
    Til sidst har jeg sat en multiturn variabel modstant som shunt og ved at justere dens stilling fik jeg den til at vise rigtig. Det var en af de få ikke perfekte løsninger VFR har (haft for min cykels vedrørende)

Kommentér på:
VFR 750. Benzin- og tempaturmåler.

Annonce