VFR 750. Benzin- og tempaturmåler. VFR 750. Benzin- og tempaturmåler.
Hej alle sammen.
Jeg er endnu en tilfreds RC36-ejer. Men benzinmåleren undrer mig. Når pilen når forbi og under det røde reservefelt har jeg stadig omkring 100-200 km. tilbage - selv inden jeg drejer hanen mod reservetank. Altså omkring 10 liter benzin.
Har I det samme problem? Er det lavet sådan, eller er den slidt og dårlig? Kan man kalibrere den på nogen måde?
Mht. temperaturmålen: Ved bykørsel når den op over midten, og derved langt over det hvide felt, som det ligner at den skal ligge på. Den når altså ikke op i det røde felt, men... Er ikke så glad for det. Men er det normalt?
Billede vedhæftet, så inddelinger kan ses på instrumenterne.
Tak for hjælp. Hav en dejlig aften. Hilsen Jakob.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 25
Har lidt a'la det samme med min
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
;O)
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Jeg forstår temperaturmåleren somom den er "kold" indtil den lige præcis er ude af det hvide felt - og man derfor ikke bør give den gas inden da. Når jeg kører landevej/motorvej, ligger den lige uden for det hvide felt.. Hvis jeg kører by i længere tid, og der er meget trafik, og evt varmt, så kommer min også halvvejs op..
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 622
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 22
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Jeg har samme sag med temperaturen. Det hører modellen til...Kører jeg længe i køen så starter blæseren hyppigt men den går aldrig i det "kriminelle" felt.
Benzinmåleren er en anden sag. Den drev mig til vanvid. Jeg fandt ud af at grunden er oksidation på forbindelsen mellem modstandstråden og kabler deg går ud af føleren. Jeg har loddet forbindelsen og alt blev perfekt for en-to uger.
Til sidst har jeg sat en multiturn variabel modstant som shunt og ved at justere dens stilling fik jeg den til at vise rigtig. Det var en af de få ikke perfekte løsninger VFR har (haft for min cykels vedrørende)
VFR 750. Benzin- og tempaturmåler.