3.407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kæde eller kardan? Kæde eller kardan?

Hej Gutter
Står og skal købe nr. 2 mc da jeg føler at Nimbussen altid står for tur. Har kigget lidt rundt omkring og fundet maskiner med kæde og nogle få med kardan til mit prisleje (10.000).
Mit spørgsmål er; kan det svare sig det ene frem for det andet. kardan er jo næsten vedligeholdeses frit, men jeg tænker at det også er rasende dyrt hvis det nu går i stykker?
og hvad med HK, mister man virkelig så meget på kardan?
Håber i gider svare smiley

VH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde eller kardan?
  • #1   11. sep 2013 Jep
    du midster Hk på kardang, det er dyrt at fikse. Men i begge mine tilfælde har det Aldrig svigtet.

kæde, Damm olie vask stram op line op vask olie. Osv Osv. har sku ikke brugt så meget tid på veligehold som efter jeg er gået fra en cruser

• #4   11. sep 2013 Xj900 fin gammel kardan cykel, 10k drikke helt nok, men det er. Tæt på.

Kæde koster jo konstant penge, det gør kardan ikke.

• #6   11. sep 2013 Om det er kardan eller kæde, er egentlig ikke så vigtigt. Jeg ville træffe min beslutning, ud fra hvilke motorcykler der var at vælge imellem som helhed.

• #9   11. sep 2013 En fordel ved kædetræk er, at det er let at ændre gearingen (skifte kædehjul for og bag).

Dette er langt sværere (og dyrere) med kardantræk. Man kan selvfølgelig i mange tilfælde sætte et andet størrelse bagdæk på, men det er ikke optimalt i forhold til køreegenskaberne smiley

• #11   11. sep 2013 Man taber lidt effekt i moderne kardan i forhold til en nysmurt, rengjort kæde efter bare 300 km er det helt ud på et!

Jeg har altid sagt, at kædedrevne cykler kan besøge mig, men de kan IKKE bo på parcellen her. Dog nu har jeg faktisk en gammel ged med kæde, men den kører så lidt, at det nok ikke kommer til at betyde meget

• #12   11. sep 2013 Mit kæde kit på min gamle racer havde kørt 10.000km og blev kun smurt med spray kæde olie som var gennem sigtig. Har aldrig renset kæden, vaskede omkring kæden med dc 20 så ikke det store arbejde i kæde. Den fik en gang spray for hver 1000km. Tog 2 min smiley

• #13   11. sep 2013 med de rette midler er kæde intet problem, men ja det kræver jo da lidt vedligehold, men er det ikke en del af det at køre kværn! - mener jeg selv det er! Har kun prøvet en kardan cykel en bmw1200 og den overraskede mig nu positivt... sådan en vil jeg nu godt have hvis jeg engang får råd når jeg bliver gammel!

• #15   12. sep 2013 Ellers skifter man bare kæden ud med et remsæt!

• #16   12. sep 2013 Nogen kan lide moderen, andre sønnen. Længere er den ikke smiley

Kommentér på:
Kæde eller kardan?

Annonce