893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Spørgesmål om Xenonlys Spørgesmål om Xenonlys

Kan man fixe sådan at fjernlyset altid har spænding på... altså så det ikke skal varme op inden der er fuld drøm på det??? det tager jo nogle sec.. en 10-15 sec inden der er fuld power på det... og er der slukket for det i bare nogle få minutter så skal det lige varme op igen, lidt irriterende når man køre på de mørke landeveje

Har et mindre irriterende problem som jeg ikke hadet sidste år da jeg satte det på. det er kun i år.... betyder ikke det store, men ville gerne vide hvorfor den gør det og om jeg kan løse problemet

Det går at når jeg feks starter dyret så er der altid nærlys på med det samme, men hvis så den feks går ud i samme sec, så er der ikke længer nærlys på når den starter 2 gang... så skal jeg lige slukke og tænde på kontakten engang... hvilket jeg nogle gange glemmer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgesmål om Xenonlys
  • #1   18. sep 2013 Det tyder på det er uoriginal Xenonlys Pil det af
    Xenonlys er bare langsom til at starte, derfor er der også lav lyset som køre med det medmindre det er en bære ( H4 skifter position i huset ) de andre er der en klap som lukker/lukker op

• #2   18. sep 2013 Hvad mener du med uoriginal xenonlys?? ja den er jo ikke født med det, men det er købt hos everlight.dk H1-H7 Xenon kit 6000K (link fjernet)

• #3   18. sep 2013 og det er vel det samme sæt de har hos matronics.. kun papkassen til forskel
    http://www.matronics.dk/Kategori/Mcsooter/Lygter-og-Paerer/Xenonkits

Hvorfor skulle jeg dog pille det af?? det er jo pisse godt!! smiley

• #4   18. sep 2013 Denny,

Jeg har den samme problem som dig, jeg har et 6/12k xeon fra everlight.dk, og rigtigt irriterende at man altid skal tænde slukke lyskontakten ved start før det hele virker. Min mekaniker installeret dette for mig. Har dog ikke haft tid, glemt at skrive til everlight.dk om problemet og hvordan man kan få det løst.

Jeg ved de fleste lygtehus er ikke exon kompatible, mit nærlys på BB spreder sig ud lidt for meget synes jeg. Langlyset fungerer super, ingen tegn på problemer der.

• #5   18. sep 2013 Hans.

OK, jeg er dog lidt i tvivl om jeg også hadet samme problemet sidste år... men det synes jeg ikke lige at jeg husker smiley men husker jeg det, så prøver jeg lige at ringe til everlight.dk i dag smiley mit nærlys mest frem foran, men ville godt ha lidt mere ud til siderne.. prøver at tag et billedet af det næste gang jeg er ude og køre hvor det er helt mørkt

• #6   18. sep 2013 Af med det skidt og i med en ordentlig pærer og sørg for at det er en god parabol du bruger samt at spændingen min. er på 12,5V ude ved pæren

• #7   18. sep 2013 Gleen.

Det kommer nok aldrig af igen, min kammerat har klippet de originale bøjler, som holder de originale fatninger, i stykker for at få montere mit xenon smiley og gider altså ikke købe en hel ny forlygte for at få de bøjler

• #8   18. sep 2013 Det var dumt, husk at i tilfælde af brand dækker forsikringen ikke

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #9   18. sep 2013 Xenon kan sagtens købes for billigt. Hvis dine ballaster er noget crap, sker det der...

• #10   18. sep 2013 Hans.

Ringet til matronics.dk. han forklare noget med at et xenon kit kræver meget strøm for at starte op... og selv om min starter første gang med lys på, er det ikke sikkert at den hvergang levere strøm nok til at gøre det i 2 forsøg, hvis den feks går ud... heldigvis er det ikke hvergang den starter i 2 forsøg uden lys på. og selv om mit batteri er helt nyt, har det ingen betydning. de høre tid om det problem, også på biler med xenonlys. de anbefaler dog at man starter med positionlys eller kørelys og derefter starter sit xenonlys. så det vil jeg prøve at huske frem over smiley

Sajmon.

Hvor finder man så kvalitets Xenon kit til mc?? der er vel ingen forskel på de 2 kits fra everlight.dk og matronics.dk

• #11   18. sep 2013 Denny,

Takker, sender dig et pm når jeg kommer hjem, vil lige krydscheck noget. Men foreløbig tak.

• #12   18. sep 2013 Denny T:

Hvis du skal have et ordenligt sæt, så find dig et sæt fra HID. Dem har jeg ihvertfald gode erfaringer med.

• #13   18. sep 2013 Hans.

Ja velbekomme og det gør du bare smiley

Bo. mine xenon kit er fra HID

• Sajmon ™

#14   18. sep 2013 Nej dine Xenon kits er fra Kina - hvor både everlight og matronics køber dem. "HID" står for High Intensity Discharge - som er den generelle betegnelse for Xenon kits.

• #15   18. sep 2013 Mit Xenon fyrer io med det samme, og så bliver der bare DAG!

• #16   18. sep 2013 @Sajmon,

Nu når Denny og jeg åbenbart lykkets med at købt den samme slags Xeon, som åbenbart er "uorginal Xeon" når man kigger hos en forretningerne, eller ved forretningerne "online", hvordan kan man så få sorteret fra de xeon som er dårlige, og rent faktiskt få den god vare. Og i lige midt tilfælde har jeg prøvet andre H pærer inden jeg besluttet mig at få sat xeon på, jeg ved det er ikke lovloligt eller på anden måde anpasset til en MC.

**På den xeon kasse som lygter kom i står det faktiskt det du nævner "HID" men kan ikke umiddelbart se at det er så kaldt Kina varianter!?

• Sajmon ™

#17   18. sep 2013 Står der ikke et navn på en fabrikant, men bare "HID" så er det et generisk produkt.

Dvs noname - dvs kina. smiley

Intet dårligt i det, men deres produktionstolerancer og kvalitetssikring, lader til tider en hel del tilbage at ønske.

• #18   18. sep 2013 Okay,

Det står ikke meget, men her er 2 bilder af selve kassen de kom i da jeg købte dem.

Ene foto viser forsiden, og det andre foto viser undersiden af kassen hvis nogen bliver klogere af det!

profilbillede
  • #19   18. sep 2013 Billede 2

profilbillede
  • Sajmon ™

#20   18. sep 2013 Det er fra kina.

• #21   18. sep 2013 Ok, min kasse er magen til smiley

• Sajmon ™

#22   18. sep 2013 Der er ikke nødvendigvis noget dårligt ved at det kommer fra kina - det er der sgu flere ting der gør, end vi går rundt og tror.

Men kvaliteten kan være på alle niveauer...

• #23   18. sep 2013 Ja det er jo det smiley de små gule oversparmer verden med billige vare... noget af det er så noget billigt lort. nok mere lort end kvalitet i mellem

Kommentér på:
Spørgesmål om Xenonlys

Annonce