3.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Grim alu hvad gør man??? Grim alu hvad gør man???

Hej alle sammen
jeg står med det velkendte problem at min motor på min MC er blevet lidt anløben og ireret og generelt bare ser lidt træls ud....
jeg tænker at man kan skilde hele motoren ad og få den poleret... men det er en tidskrævende omgang og jeg tænker at der må være en nemmere måde at gøre det på.
Nogen forslag??.
kunne man male den i alufarve

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grim alu hvad gør man???
  • #1   23. sep 2013 Soda blæsning er løsningen. Prøv at Google soda blasting, det ser lovende ud.
    Polering er ikke optimal, du mister køling.
    Maling holder ikke i længden og det er sjælden pænt med husmands forkromning.

• #3   23. sep 2013 WD40 og ståluld / roterende stålbørste.

Forventet at skidtet skifter ejer, og da du sikkert er den nærmeste under processen, så... smiley

• #5   23. sep 2013 Kjeld Sylvest : Fin ide.. du glemmer bare fremtidsbrug af opvaskeren.. når du vasker alu, så begynder resten af dit bestik og ruste, plus dine glas danner ufattelig meget glaspest.. derfor vasker man ikke knive, skrællere osv i opvaskeren som er lavet af alu smiley

Men har man en opvasker stående i garagen man ikke bruger, er ideen fin nok
    Og udover Soda blæsning, findes glasblæsning jo også (: det tager så lidt af overfladen, så det ikke gør noget (: ellers kan du få dem ultralydsrenset.. dog er det ikke optimalt på ALU, da noget af det sæbe der bliver brugt, godt kan ødelægge overfladen på aluen, og derved gøre dem grim, så det skal være et sted de gør sig i den slags, med de rette materialer.. smiley

Mvh

• #8   23. sep 2013 Uden at skulle hijacke tråden for meget, er her så en der kender et rigtig billigt sted at få sandblæst et stel ? min CB450S ku godt trænge da tidligere ejer har malet det med pensel i en 40hk brandert :S

Evt. link til forskellige soda, glas og sandblæsninger smiley så kan trådstarter også få lidt ud af spørgsmålet (:

• #12   23. sep 2013 Det kan godt være at jeg har sovet i fysik undervisningen på det tidspunkt... Så skal lige have noget forklaret.

Holmeren, du skriver at alu i opvaskeren for metal/bestik til at ruste?

Jeg har selv rodet med noget syrebehandling, til at rense alu med. Det virker, nem man skal være lidt varsom.

• #14   23. sep 2013 glasblæsning... sandblæsning er alt alt for grovt!

• #16   23. sep 2013 du kan få en rigtig lækker overflade med glasblæsning med 1,5 bars tryk, det kan du jo slutte af med som finish

• #17   23. sep 2013 Ville nu nok bare gå igang med knofedt og autosol, medmindre du er ud i et " den-skal-ligne-spritny" projekt. Du har da nogle nemt tilgængelige store flader...

• #18   24. sep 2013 Jeg er nok mest til den metode martin foreslår og så en gang klarlak bagefter.... hvad er fremgangs metoden??? er det bare ag skrubbe motoren og lade det sætte en time og bag efter give det med en højtyrks renser??

• #21   24. sep 2013 kiggede lige lidt på din mc.

Ville klart pille topstykke af og polere det op med poleringsmiddel og slibeskive (købes i sæt) og self sideskjold også

og så give de køleribbe en gang sort.
    kunne blive godt

Kommentér på:
Grim alu hvad gør man???

Annonce