Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BELL ADD service-rens på mc?
  • #1   9. okt 2013 Ikke noget problem i det men husk at dosseringen skal tilpasses den mindre tankkapacitet.

• #2   9. okt 2013 Til dem der ikke ved hvad det er, så er bell add service rens til at hælde i tanken, og renser derfor motoren for sod og skidt.

• #3   9. okt 2013 Bell kan ikke overdosseres, det skirver de i hvert fald på deres flasker smiley

• #5   9. okt 2013 Har brugt det både til biler og mc. Virker rigtigt fint, kunne endda se det på min disel bils brændstof økonomi.

• #6   10. okt 2013 har brugt over hele sæsonen på min vfr, og det eneste problem der er med er at det er så godt at det også binder vand og skidt (rust o.l) fra tanken, så jeg måtte skifte benzinfilter efter en 3 md, da det var meget tilstoppet, så mc'en hev efter benzin, præsis som der også står på flasken skal man holde øje med benzinfilteret, kunne ikke se noget på brændstof økonomien, men bortset fra lidt skidt i indgangen til kaboratoren lige før de der små filter der sidder derinde (ved ikke hvad de hedder) var kabonaderne fuldstændig clean
    Nogle mener at det er noget lort da det også tager det brændte kokslag i cylenderne og de dermed bliver utætte og det er ikke godt for vådkoblingen hvis det kommer helt derned.
    Jeg mener at hvis man først har det problem er der grundlæggende galt med mc'en
    v-power gør lidt det samme som bell-add hvis man ikke gider at blande det selv.

Jeg ville klart anbefale det (hvis man har benzinfilter på) og holde doseringen selv om de skriver noget andet

• #7   10. okt 2013 Jeg har hældt de små flasker på flere gange og brugte dem også da jeg havde min 45 knallert uden problemer .

• #8   10. okt 2013 De små flasker er koncentreret service rens, og skal bruges hvis man har et problem her og nu, de store meget mere økonomiske flasker er til vedvarende brug

• #9   10. okt 2013 hvis man har et mindre lager af de små flasker sker der vel ikke noget ved at bruge dem engang imellem?

• #10   10. okt 2013 præsis karsten j, det er bare mer øknomisk at bruge de store hele tiden (vedligehold)

• #11   10. okt 2013 Pssst.....undersøg lige hvad det er. Et par mekanikere indefor undervisningsbranchen sendte en prøve til teknologisk institut til undersøgelse. Indholdet var 99% petroleum.

• #12   10. okt 2013 Ok Jesper s, kildeangivelse eller er det bare rygter? ???

• #13   10. okt 2013 Jeg synes også det lugter meget af sådan noget .
    Vi har brugt det hos vw i mange år .

• #14   10. okt 2013 Jeg ved at tro kan flytte bjerge, jeg siger ikke at det virker 100 %, jeg skriver bare om mine egne oplevelser, jeg ved det renser tanken, kabonaderne, men jeg ved ikke om det renser sod,ventiler o.s.v for jeg har ikke skilt motoren ad, men først på sæsonen tømte jeg svømmehusende og der kom nærmest grønt sæbevand ud, senere på sæsonen rensede jeg kaboratorer efter at ha kørt med Bell add et stykke tid, og der var ikke den grønne hinne som jeg havde forventet, jeg blev opmærksom på produktet efter at ha talt med 2 mekaniker, der anbefalede det, det renser tanken (så husk benzinfilter) og binder vand (det gør kaborator sprit også) husk på at der er bioethanol i alt benzin idag og det er gift for kaboratorer, især hvis maskinen står stille i lang tid (vinter) og det er faktum at bioethanol tiltrækker vand/fugt under 7 grader, så selvom tanken er fyldt op vinteren over, er der aldså vand i efter et stykke tid, Bell add, v-power, kaboratorsprit, er aldså bedst til maskiner med kaboratorer, og kører man lange ture, skal sod og koks nok blive brændt af, det har jeg ikke bevis for, men ved udfra egne erfaringer at det virker som jeg har beskrevet det, hvis nogen har links der siger det modsatte, vil jeg meget meget gerne læse det, over and out herfra

• #15   10. okt 2013 Jeg har set hvad det gør - fysik, og hørt og mærket det på en motor og dens motorgang. Samt på Co2 tal på en måler.
    Det kan godt være der er ting som lover noget de ikke kan holde - men der er også ting som holder hvad de lover.
    Det er jo det samme som de tosser (egen mening om dem) som siger at en olie til 32 kr er lige så godt som den til 150 kr. Nemlig ja......... Så tro vi også på den. NOT.
    Det er sku kun fordi de ikke har råd til eller er for nærig til at købe den dyre olie de siger det. Så kan de sove bedre - selv om de godt ved de kun narre dem selv.

• #16   7. mar 2014 Hvad med servicerens til motorolien ?? Kan vådkoblingen tåle det ??

• #17   7. mar 2014 Nej nej nej, det må du ikke

• #18   7. mar 2014 Og jeg er af den opfattelse, at man heller ikke skal bruge olie med smarte additiver i, da de netop kan skade vådkobling

• #19   7. mar 2014 Du kan godt få en service rens til motorolie som er designet til vådkobling. Om det så virker/er godt, er en anden snak.

• #20   7. mar 2014 ok, milling, det var jeg ikke klar over, men det ville jeg helt sikkert gå langt uden om, og skifte min olie lidt oftere hvis det var...

• #21   8. mar 2014 Nu er status så den at min mc er ny indkøbt og tidl ejer har haft fobi for olieskift smiley så der var meget kondens i olien, i samråd med den lokale mc mekaniker har jeg nu haft bell ADD i olien, den skal ikke i kørsel men kun stå i tomgang med dette produkt så koblingen tager ikke skade.

• #22   8. mar 2014 Wtf, det tror jeg aldså ikke er sundt og da heller ikke efter forskrifter, nu er jeg godt nok ikke mekaniker, men det var godt nok det sidste jeg ville gøre eller jeg mener aldrig nogensinde gøre, ville mene at der skal skiftes olie og så blæse mc'en af på en rigtig lang tur 50-100 km, og hvis der så stadig er kondens derinde, så ville jeg nok skifte olie engang til og så måtte det sku briste eller bære, igen jeg er ikke mekaniker, så medmindre der findes en Bell add direkte til olien, ville jeg aldså finde en anden mekaniker......

• #23   8. mar 2014 Der findes en Bell Add til at rense før olieskift. Så det er vel den du bruger men om den er egnet til vådkobling ved jeg ikke.
    Jeg havde nok også holdt mig til at skifte olien en ekstra gang eller to med en god gang varmkørsel imellem i stedet for Bell Add'en.

• #24   9. mar 2014 Keld, hvis du søger i google på bell ADD motorrens så vil du finde en der er direkte beregnet til pleje ved meget skidt i motoren. Kondens forringer jo oliens smøreevne. Så jeg vil da mene at det er bedre givet ud at lade motoren stå i tomgang i 15-20 min med bell ADD i end at køre på mcen med olie blandet med kondens med højere omdr. Koblingen tager som sagt ikke skade af det da du jo ikke må køre på med additivet i olien, den må kun stå i tomgang og må ikke få gas. Sad og skruede kåber af for at klar gøre olie og kølervædske skift imens den kørte og kunne høre at motorlyden blev bedre og bedre Co lugten ændrede sig osse til den bedre. Så i skal altså ikr være så bange for det bell add bare i følger etiketten smiley

• #25   9. mar 2014 Ok, så blev jeg klogere, viste jeg ikke der fandtes, tråden her handlede om det Bell add man kommer i benzin,,,, det andet som du har brugt har jeg slet ikke forstand/hørt om, eller prøvet,,,, men fint nok, så hold os da opdateret om resultatet lidt senere, jeg skrev også om det til benzinen fordi det var mine egne erfaringere,,,,, jeg vil lige tilføje at det jo er normalt at der kommer kondens/vand i olien efter hvordan den bliver opbevaret, i f.eks vinterperioden, hvis mc,en ikke står i tørre omgivelser eller den bare lige bliver startet op i få minutter og slukket igen, kommer der da kondens i motoren, der er mange grunde til det,,, så kan man køre en god lang tur efter vinter og så bliver det brændt af,,,, på min vfr væltede det nærmest ud med vand hvis jeg ikke mindst kørte omkring 25km når jeg startede, selvom den stod tørt (har videoer med det)... Men hvis jeg kørte en lang tur var der ingenting næste gang,,,, men fedt hvis det virker for dig, hold os opdateret og god sæson

• #26   9. mar 2014 Lol, troede virkelig at det var det Bell add til benzinen du havde hældt ned i olien, Haha,,,,,

• #27   10. mar 2014 Se lige #16 igen så smiley jamen det virker kanon mcen kører meget bedre nu, vil lige sige at der var så meget kondens i olien at jeg ikke turde køre med det da det kan resultere i nye lejer stempelringe osv osv. Det var netop i samråd med mekanikeren at det endte med at ryge i motoren det bell ADD.

• #28   10. mar 2014 Godt at vide, dejligt du fik din mc ud at køre, god sæson

• #29   10. mar 2014 Tak i lige måde smiley

Kommentér på:
BELL ADD service-rens på mc?

Annonce