1.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Effektiv alarm = strøm til stel? Effektiv alarm = strøm til stel?

Hej,

Jeg ser at flere og flere får stjålet deres cykler, og efter at være flyttet til KBH begynder jeg også at frygte for de nysgerrige blikke.

Jeg har overvejet GPS osv. men de piller jo bare skidtet af når de stjæler den.

Derfor tænker jeg, er det mon muligt at lave en kontakt som slutter strøm til stellet? Altså så motorcyklen bliver som et el-hegn. at når man rør ved metallet får man strøm?

Nogle foreslag til sådan løsning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Effektiv alarm = strøm til stel?
  • #1   11. okt 2013 Du kan jo få en GPS med bevægelses "alarm", så når der bliver pillet bliver du ringet op af en vagt der giver dig besked. (som holder batteri i 2 år, og stortset ikke kan jammes)

trippletrack.dk

• #2   11. okt 2013 Jonas: Tror sgu ikke det er løsningen, da det tager mindre end 10sek at smide den ind bagi en varevogn, så det på tv og de gjorde det midt i menneske mængden ved højlys dag...

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #3   11. okt 2013 Lidt uforsvarligt med strøm på biken (og sandsynligvis også ulovligt). Tænk små børn/ hunde og lignende.

Jeg vil sige en god kæde, berørings alarm og måske oven i købet en tracker, så burde du være sikret så meget det nu er muligt med løse ting.

/A

• #4   11. okt 2013 Man må nok også desværre bare erkende, at det ikke er alt man kan sikre sig 100% imod smiley

...Det er træls, men så længe der findes folk, som har til hensigt at stjæle en motorcykel, så skal de nok finde en måde at gøre det på.

• #5   11. okt 2013 Ja du kan lave en masse trælse ting der forhindre at de kan starte den smiley

• #6   11. okt 2013 Jeg så en optagelse hvor de stjæler en cykel med boltsaks midt på en gågade fyldt med folk og ingen sagde noget da han kørte væk på den , det lidt skræmmende .

• #7   11. okt 2013 sidder der ikke stel på en MC ligesom stel på en bil ? er ret sikker på at plus på stellet vil frembringe nogle irriterende fejl på maskinen smiley

• #8   11. okt 2013 Altså for at få stød er du nødt til at sørge for at personen røre ved to ledninger på én gang. Så må du selv lige regne ud hvordan det lader sig gøre? smiley

• #9   11. okt 2013 Jeg tænker, hvis man prøver at stjæle den så rører man højst sandsynligt ved håndtagene, derfor nogle kobberpads limet til håndtagene, som selvfølgelig er tilsluttet 230V, så tvivler jeg på de rører den igen smiley

• #10   11. okt 2013 Kenneth , mon ikke tyvene kender til handsker..?!

• #11   11. okt 2013 Claus (Varde)P - Hvis du er sikker på at man kun kan få stød, ved at røre ved to ledninger på én gang, kan jeg så ikke få dig til at tisse på et elektrisk hegn(én leder)? ...det skal selvfølgelig optages/filmes som bevis smiley

• #12   11. okt 2013 En alarm med høj sirene, afholder nok de fleste fra at rode med skidtet ret længe smiley

iøvrigt kræver den omtalte ide, både en 12v - 230v omformer (stor og klodset), samt en afbrydelse af samtlige stelforbindelser når du vil aktivere det, for ikke at kortslutte dit batteri - samtidigt vil du være nødt til at oplade batteriet jævnligt.

• #13   11. okt 2013 Du sætter sku da bare nogen Suki mærker på den, så er der sku ingen der gider at røre den ! ! !

Henter lige popcorn smiley

profilbillede
  • #14   11. okt 2013 Skriver manden med hans Geely smiley

• #15   11. okt 2013 Synes du ikke den var lidt bisse smiley

Jeg har heldigvis aldrig forsøgt at starte den, eller noget som helst andet der vil gå ind under ordet MC
    Men det var mig der smed den på et bål under en klubfest smiley

profilbillede
  • #16   11. okt 2013 Lå ligesom til højrebenet smiley

Men ville ikke gøre dig ked af det. Ønsker dig go karme og dejlig numse massage smiley

• #17   11. okt 2013 Chase

Det der har vi sku, aldrig fået afregnet for.... DET VAR MIN !!!!! smiley

• #18   11. okt 2013 Det er det stadig,

Og den har nu hængt i et træ uden lås og uden at blive stjålet ! ! !

Ps siden er dig vil du gerne have den leveret smiley

• #19   11. okt 2013 JA TAK bare lever den på min SPANSKE ADR !!!! smiley Og jeg skal nok give rødvin når du kommer smiley

• #20   11. okt 2013 En bikers sidste farvel, men vi har ikke haft besøg af flere kinøjser i klubben siden, den blev hængt op

Og den er stadig ikke blevet stjålet, selv om den aldrig har været låst og jeg mener enda at nøglen sidder i låsen

profilbillede
  • #21   12. okt 2013 Køb en ordentlig tracker der næsten er umulig at jamme og som kan klare sig uden ekstern strøm i op til 15 år:(link fjernet)
    Her lidt om priser: (link fjernet)

• #22   12. okt 2013 Tak for indlæggende...

Jeg har en ABUS skivbremselås der hyler hvis man bare røre det mindste på cyklen. GPS tracker piller de bare af....

Nej, det ville nu være skønt hvis man kunne gøre skade på den person som fik ideen at stjæle cyklen!

Jeg kig engang i en parkeringskælder hvor der holdt en lækker cykel, som kom der nogle børn forbi og de ville lige se lidt nærmere på cyklen - da de kom 20 cm fra cyklen begyndte den at bippe sådan nogle advarselsbip ? Hvad er det for noget!?

• #23   12. okt 2013 Hvis en gps tracker bliver ordentlig monteret, f.eks. oppe under tanken, så bliver den altså ikke bare lige pille af.

• #24   12. okt 2013 Jeg har overvejet at fæstne den inde i luftfilterboksen.. der kan man sgu ikke se den og det er nok heller ikke lige et sted man vælger at kigge.. men kan den holde til det ?

• #25   12. okt 2013 *KHJ* - Jeg kan fortælle dig så meget at ved et elhegn står du allerede på den ene leder, da denne er jordforbundet gennem et jordspyd eller lignende.. Derfor får du stød når du røre ved et elhegn.
    Du kan ALDRIG (lyn og statisk elektricitet er undtaget da dette er en potentiale udligning der forekommer) få strøm igennem dig uden at røre ved 2 ledende dele.

Derfor kan du også få stød af din stikkontakt, da du allerede står på Nul lederen, iform af at denne er jordet ved værkets generator.

ALTSÅ konklusion, så kunne du evt, installere en lille transformer med en kondensator efter til at oplade en spænding, som vil blive afladet ved berøring, og så derefter montere den ene ledning på venstre håndtag, og den anden på højre.
    Dette burde kunne laves for relativt få penge, omkring 500,- vil jeg tro smiley

• #26   12. okt 2013 Nå ja om ved omtalte idé behøver du ikke bryde nogen stelforbindelse eller lignende! smiley

• #27   13. okt 2013 Ha ha Claus... Fantastisk smiley kunne være det var et forsøg værd. Så mangler man bare en testperson, men det er vel bare at parkere den i nord vest natten over:) tak

• #28   13. okt 2013 Lige et spørgsmål - hvordan kunne jeg så få strømmen afladet når jeg ville røre cyklen en kontakt eller lign?

• #29   14. okt 2013 Du kunne jo lave et fjernbetjent relæ eller lignende smiley måske sætte en knap under sædet, så kan du jo selv komme til den smiley
    Vil i øvrigt tro at du skal sætte et eller andet klistermærke på for at gøre opmærksom på at der er strøm i motorcyklen, men altså, hvem faen tror på at der er det :b og så har du jo ligesom din røv ren når det er smiley

• #30   14. okt 2013 Magnus e, scorpio alarmerne har sådan en perimeter sensor. Deres store alarmer har også indbygget GPS tracker så vidt jeg husker. Havde deres sr 500 alarm eller hvad den nu hed, super alarm.

• #31   14. okt 2013 hvordan virker en perimeter sensor? Kan huske jeg var i sverige og gik over til den her zx10r 2009 som jeg var meget fasineret af, og da jeg var ca. ½ meter omkring den, hylede den som bare fanden, og jeg gik min vej. Meget effektivt må man sige smiley

I lang tid troede jeg det var ejeren selv der havde aktiveret en alarm fra hans lejlighed, indtil jeg så de her scorpio alarmer.

• #32   17. okt 2013 Havde problemer med nogen, der gik og tog i dørhåndtaget til entre, mellem kl 01 og 0530, så koblede jeg en variabel strømforsyning ( 0- 3000 volt DC volt) til håndtag og radiator, samt et ur og en nøgle kontakt, så den kun virkede når husnøgle sad i, og om natten.
    Desværre stoppede luske peter, med at luske om huset, inden det blev testet, måske pga nabo så og spurgte til, hvad jeg lavede ved døden......
    Nu var det nok også, lidt sindsygt med et par tusinde volt DC, for det stopper hjertet, Men der var da en ringeklokke ved den første dør, og nr 2 dør, og når man lusker forsigtig rundt om mit hus ved den tid, såååååå:

Kommentér på:
Effektiv alarm = strøm til stel?

Annonce