{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Mads P
Mads P
Tilmeldt:
15. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

sikringstavle bliver meget varm. {{forumTopicSubject}}

Hej mc galleri.
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki gsx 550 fra 86.
den kører super godt, men der har desværre været lidt problemer med dens el.
Den tidligere ejer har skiftet blinklyset, og det ser også ud til at være en anden ensretter. første tur jeg kørte på den, sprang cyklen den sikring som sidder i "main". sikringen var for lille, og da jeg skiftede den til den rigtige, kørte cyklen fint på et par små ture. pludseligt døde cyklen, og jeg kunne se sikringen til main var blevet så varm, at sikringstavlen var smeltet i kanten.
når jeg kører ca 100 m med lys på cyklen, bliver sikringen meget varm. Er det normalt?

håber meget at der er nogle der ligger inde med gode tips til hvor jeg kan starte min søgen efter problemet, så jeg kan nå at nyde cyklen det sidste af sæsonen.
mvh
Mads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sikringstavle bliver meget varm.
  • #1   16. okt 2013 er det den øverste sikring du snakker om??

    har den 4 glassikringer som sidder oven over hinanden??


  • rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68
    #2   16. okt 2013 Nu ved jeg ikke det store om mc'er og slet ikke din model så ved ikke om forlygtepæren kører over den sikring men HVIS så kunne en start være at tjekke forlygte pæren i fald at tidligere ejer ikke har smidt en større pære i som ledningsnet/sikring osv ikke er bygget til. Det ses bla. af og til på ældre biler at gamle ole syntes at lyset er for svagt på hans bil og derfor monterer 100/120w pærer i stedet for 50/60w hvilket intet er bygget efter smiley

  • #3   16. okt 2013 Hvis det er glassikringer, er holderne så rene og uden ir?? Havde et helvedes bøvl med min gamle xj p.gr.af ir, skiftede til nye holdere og fladsikringer, så var den ged barberet.

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   16. okt 2013 Det er fladsikringer der sidder i cyklen. hvis det var pæren det er galt med burde det så ikke tage den sikring der hedder head? jeg har læst en del have lignende problemer hvor det var ensretteren der var problemet.

  • rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68
    #5   16. okt 2013 Som sagt så ved jeg ikke det store om mc'er så derfor ved jeg ikke hvad der kører over hvilken sikring men nævnte det som en mulig løsning hvis den kørte over den smiley

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   16. okt 2013 det er super! alle løsninger bliver modtaget med åbne arme. den var ikke gal med ensretteren så må ha kåben af og se om ole har smidt nogle dumme lygter på cyklen smiley

  • rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68
    #7   16. okt 2013 Det tyder enten på at det er en dårlig forbindelse ( evt en ledning ved sikringsboksen som kun har et par leder tilbage= bliver varm ) og ellers at du har et forbrug et sted som ligger lige på grænsen til at springe sikringen ( er f.eks set i bla forstærkere til auto hvor det hele er smeltet pga det har lagt lige på grænsen) smiley

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   16. okt 2013 Jeg har læst på nettet at hvis der er irer eller hvis der er kommet for stor afstand ml sikring og kontakten kan det få gnister til at springe og på den måde få sikringen til at blive varm. den brænder ikke over men bliver meget varm og smelter boksen. næste trin er at prøve at rense kontakterne lidt ud og se om det hjælper på problemet.

Kommentér på:
sikringstavle bliver meget varm.

Annonce