3.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sikringen springer Sikringen springer

Hej, jeg har gevaldige problemer med min motorcyklen, nok mest pga. min uvidenhed på det elektriske område...
Den ene, af de i alt to sikringer springer konstant. Der er tale om sikringen på dette billede. Så vidt jeg kan se er den et mellemled mellem stel og batteri. Det er to komponenter der har direkte forbindelse denne det fremgår dog ikke hvad de hedder, så jeg kan ikke finde ud af deres funktion.
Jeg tænker at en af disse muligvis er defekte, men igen jeg har ikke megen forstand på området, så jeg vil nødigt eksperimentere for meget.
Det er tilsyneladende ikke muligt at uploade mere end et billede, ellers ville jeg have lagt et billede op af de to komponenter som sikringen har forbindelse til.
Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikringen springer
  • #1   20. okt 2013 Et af de to komponenter

profilbillede
  • #2   20. okt 2013 Det sidste komponent

profilbillede
  • #3   20. okt 2013 det første ligner dit starterrelæ og det andet et strøm udtag tror du skal lede i det sidste

• #4   20. okt 2013 enig.. det sidste er nok der problemet ligger, det ser også ud til der er brugt strømtyv.. den blå satan.. måske du skal starte der..

mvh

• #5   20. okt 2013 Men hvordan kan "strømtyven" være skyld i at sikringen springer?
    Hvilken funktion har strømudtaget? Måske spørger jeg dumt, men jeg aner intet på området smiley

• #6   20. okt 2013 ja væk med den strømtyv lod det sammen istedet der ser da også ud til at stikke en stump uisoleret ledning ud af strømtyven måske er der spænding på den ?

• #7   20. okt 2013 Tror det sidste er et stik til opladning af batteriet. Der kan nemt være fugt derinde. Strømtyve er bare generelt noget klyt og burde forbydes! smiley Væk med den og få det loddet.

• #8   20. okt 2013 Okay jeg vil forsøge at afskaffe de to strømtyve så, men hvad mener i om det sidste billede med strøm udtaget hvis det er det, det er? skal den skiftes og kan man på nogen måde tjekke om det er denne der er defekt?

• #9   21. okt 2013 I stedet for sikringen kan du forbinde 2 ledninger med en pære imellem , så vil den lyse indtil du har fundet kortslutningen , det er billiger i sikringer, men strømtyve er roden til alt ondt , så væk med dem og det der er forbundet med dem.

• #10   21. okt 2013 Jeg må vel ikke fjerne sikringen?
    Kan du uddybe dit svar lidt mere?
    Hvis jeg fjerner sikringen risikere jeg vel bare at belaste ledningsnettet?

• #11   21. okt 2013 nej uden sikringen er der ikke forbindelse, det burde virke med pæren , så længe den lyser er der kortslutning og din skring springer. når pæren ikke lyser mere har du fundet fejlen.

• #12   21. okt 2013 Okay, men det går vel hele tiden en strøm gennem sikringen, den springer blot når strømmen bliver for stor ikke?
    Det betyder vel også at pæren vil lyse hele tiden, måske blot kraftigere når kortslutningen sker... Eller er jeg forkert på den?
    Og når pæren tillader strømmen at løbe videre da belaster den vel også ledningsnettet og andet?

• #13   21. okt 2013 Mit forrige spørgsmål var møntet på hvorvidt det er skadeligt at erstatte sikringen med en pære.

• #14   21. okt 2013 Det kan du sagtens . Men jeg tror det er dit 12v udtag der er kortsluttet.

Kommentér på:
Sikringen springer

Annonce