4.406 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Afbalancering af krumtap Afbalancering af krumtap

hej.

har en krumtap fra en motocross cykel jeg skal have skiftet pejlstang på , nu er det vel ikke bare at smide den i tonspressen og presse den gamle ud ,

går ud fra at sådan en skal afballanceres. eller kan man selv ordne det ?

- ved i om en almindelig mc/cross mekaniker kan foretage sådan et skift.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afbalancering af krumtap
  • #1   23. okt 2013 Jeg har gjort det selv på min knallert.. Altså afbalanceret krumtappen, så det kan sagtens gøres selv. Det kræver tålmodighed, kobberhammer, måleur og noget at sætte krumtappen op i smiley

• #2   23. okt 2013 Den skal rettes op når den er presset sammen. kig efter en der er vant til at lave små 2 takts motorer.

• #3   23. okt 2013 Kan man ikke gøre det i en drejebænk ?

• #4   23. okt 2013 #Patrick R Det var det jeg gjorde. Du sætter derefter måleuret på den del af krumtappen som ikke er spændt fast. Man måler sig nu frem til på hvilken side den skal ha et dask med kobberhammeren. Det er mere eller mindre umuligt med andre hamre, da de ikke slår på samme måde smiley

• #5   23. okt 2013 jo hvis du kan spænde den lige op når du måler.
    Som Casper skriver skal du have en kobberhammer af en vis størrelse for at rette den. Start lige med at måle bredden på den nu, så det bliver det samme når den er samlet

• #6   24. okt 2013 Joh, du kan gøre det i en drejebænk .. Hvis det er en Honda 2T krumtap du har fra en 125 el 250, skal du godt nok lave noget special værktøj, men ellers er det ret let .. med et par ure og lidt tålmodighed, kan du let få den til at passe inden for 200 hunderede dele .. Hvis du ikke har en drejebænk eller værktøj til sagerne, så ville jeg nok hellere gå ud og give de 500kr en crossforhandler tager for at rette del krabat til ... Det er jo trods alt hjertet i motoren !!

• #7   24. okt 2013 det er til en Husaberg 650 4t cross motor.
    vil lige rennovere den med en ny pejlstang og leje. nu jeg er igang

tror det bliver noget jeg betaler mig fra, gider sku ikke noget ballade.

- nogle der kender nogle gode motocross værksteder nær kolding ? eller inden for en rimelig omkreds smiley

• #8   24. okt 2013 #Casper, Det var præcis det jeg havde i tankerne smiley

Mvh

• #9   24. okt 2013 hmm .. den jeg kender vore på Jyllandet, er Peter Smith, fra Basballe Cross center .. ved ikke hvad der ligge lige omkring dig, men du kan nok let sende den til ham .. Han laver ihvert fald tingene ordenligt .. Bare hils ham fra Morten 6gear, hvis det er du ender med at bruge ham .-)

Kommentér på:
Afbalancering af krumtap

Annonce