{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Fra 4 til 5 gear atv ? {{forumTopicSubject}}

Hey Motorcykelgalleri har mig sådan en ATV her http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/57863-zongshen_250cc

motoren 250cc Zongshen 4 takter ( Kina ) og har 4 gears med Bak og manuel kobling smiley

Men har hørt fra en ven at man kan sætte et gear mere i den og det skulle være utrolig nemt men han kan ikke uddybe hvordan ud over noget med et tandhjul -.- hvilket jeg godt nok havde regnet ud MEN nu kommer det så til hvor jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp smiley

Er det muligt det han siger med at få et gear mere ? Og hvordan og med hvad hvis ja smiley Gerne links til dele osv der skal bruges og meget gerne en guide smiley ! På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 4 til 5 gear atv ?
  • #1   25. okt 2013 Findes samme motorblok med 5 gear? Ellers kan jeg ikke se hvordan det skulle være nemt. Blokken skal splittes komplet ad, skiftetromle, aksler og alle tandhjul skal skiftes. Sidesløret skal stilles med shims, de kina motorer har ofte for meget sideslør fra fabrikken.

    Hvorfor mangler du et gear mere? Slut udvekslingen er jo typisk meget ens, så det eneste du får ud af et gear mere er at kunne tune motoren til et smallere og højere effektbånd, så springene mellem hver gear er indre. Men sådan en lille 4T plejer at have et bredt trækområde, eller oplever du at gearene ikke overlapper nok?


  • #2   25. okt 2013 Det var en dejlig klog forklaring tak smiley og ville kun lave det hvis det var let :b men kan godt se det ikke er tiden eller besværet værd at gøre men nej den trækker helt fint og langt i alle gear smiley den køre ca 70 km/t hvad vil du tro man kan få den til at rende med nogle andre tandhjul ?

    Og har du nogle andre tricks eller tips for at få noget mere spark i den smiley ? køre i forvejen med 99 Oktan som giver en smule har også prøvet med nogle indsprøjtning af lighter gas og diesel start men maskinen går bare ud når den for det skudt ind i indsugningen :b


Kommentér på:
Fra 4 til 5 gear atv ?

Annonce