1.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

KX 450 4 takt- HJÆLP! KX 450 4 takt- HJÆLP!

Hej, jeg har anskaffet mig en Kawasaki KX 450 4 takt fra 2007. jeg har kørt 2 timer på den efter køb. jeg ser nu at den drypper olie fra bund proppen. OG at blokken er flækket der hvor bund proppen skal sidde i. hvad kan der dog gøres her? skal motoren skildes helt ad. og der skal svejses i aluminium eller hvad er mine muligheder?

i får lige et billede af hvordan det ser ud. det hul hvor jeg har tegnet op. der kan jeg føre stål-tråd ind ca 10-15 cm. er det normalt at der er hul der? eller er det simpelthen knækket også?

Billede : http://i39.tinypic.com/fxue5j.jpg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KX 450 4 takt- HJÆLP!
  • #1   28. okt 2013 hmm, har ikke forstand på den model, men kan man ikke skrue "bundkarret" af og få det svejst på et smedeværksted eller noget, når det er sagt, så er det sku da tilbage med den kværn, det ligner da noget der har været istykker et stykke tid, ved godt det er nemt at sige, men alligevel, det ligner noget " lad mig skynde mig at sælge den kværn her" !!!

• #2   28. okt 2013 Man skal desværre ikke skrue ''bundkarret'' af. hele blokken skal skildes ad, hvis det er det jeg kommer frem til der er bedst. jeg tror desværre det er mig der har været for hård med skrald-nøglen. og ikke tænkt mig om at det var aluminium jeg har skruet i.

• #3   28. okt 2013 Det er bare igang, max 6 timer så ligger den i atomer

• #4   28. okt 2013 Tør ikke rigtig selv skilde den ad. da jeg aldrig har rodet med 4 takter kun 2-takts maskiner. overvejer og smide den ned til byens cross forhandler. men det koster sikkert knaster hvis de skal skilde motoren ad, lave dét, og samle den igen.

• #5   28. okt 2013 Så svær er en 4 takt heller ikke... bare igang

• #7   28. okt 2013 prøv at rense det helt af ,og lap det med kemisk metal.
    når du skal skite olie ,så suger det op
    så kan du vente med at skille den ad ,til du har råd/tillid til det,
    og der kan ske andre ting der gør at den skal skilles alligevel

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #8   28. okt 2013 Motoren ud af stellet og ta´ den med til ES Teknik i Holsted, han svejser det uden at motoren skal skilles ad, det har han gjort tusindvis af gange.

• #9   28. okt 2013 hmm, det er sku da bare surt det der, og ja, man har mange flere kræfter end man regner med, der er kun en vej, og jeg anbefaler absolut ikke kemisk metal, der kun er en ikke holdbar lappeløsning, nyt bundkar eller hvis det kan lade sig gøre som lars e skriver, men ja bittert, men ta det som noget du har lært af, og skriv endelig her, når du har fået det lavet og hvilken løsning du brugte, god fornøjelse

• #10   28. okt 2013 Lars E har svaret.
    men undervuder ikke kemisk metal ,jeg har kørt tusindvis af km,med lappet motor uden store problemer, der kan enda skæres gevind i det.!!

• #11   29. okt 2013 har nu fået motoren af stellet. smider den evt ned til ES-teknik som du nævner Lars. så må vi se hvad der sker =)

Tusind tak for alle indlæg.

Kommentér på:
KX 450 4 takt- HJÆLP!

Annonce