{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Stiv O-ringskæde {{forumTopicSubject}}

Sidste efterår satte jeg en nyt kædekit på vintercyklen. Jeg syntes at kæden var lidt stiv i det, men gav den godt med spray, og troede så at det ville rette sig når kæden var "kørt til". Cyklen røg i depot da foråret kom, og nu retur her i efteråret.
Nu har jeg kørt ca. 600 km og kæden er stadig stiv i det. Jeg har nu renset den i lampeolie og givet den godt med spray. Det har hjulpet lidt, men er der nogen af Jer kloge hoveder der har andre ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stiv O-ringskæde
  • #1   2. nov 2013 Er det alle led et bare et lille område? Hvis den er nittet og den er stiv i et lille område på kæden, så er den nitteledet for stramt. Og rense den i lampeolie er ikke måske ikke verdens bedste idé. Alt smøremiddel inde i ledene bliver vasket ud og nyt smøremiddel vil få svært ved at fæstne sig.

  • #2   2. nov 2013 Hvad med og fortælle hvad kæde det er..
    er det en biltema kæde..
    eller et anderkendt mærke


  • #3   2. nov 2013 Det er en 428 O-ringskæde, men kan ikke huske om det er en DID-kæde, EK-kæde eller en RK-kæde. Det er stort set alle led der er stive.

  • #4   2. nov 2013 Hvis den nye kæde var stiv da du satte den på, og den stadig er lige stiv. Kan du så ikke lige præcisere hvad du mener med "stiv".
    En o-rings kæde er stiv når den er kold. Den bliver mere løs når den varmes op under kørslen.
    Hvis der derimod kommer brunt snask ud fra o-ringene kan det være fordi den er rusten indvendigt. Og den er lige til skrot-kassen.


  • #5   2. nov 2013 min er stiv, inden jeg køre løs.. og bliver så mere slatten når jeg har været i gang et stykke tid....

    smiley :)
    ........

    men ellers, så kan en ny o rings kæde godt opleves noget stiv i leddene.. det betyder ikke at der nødvendigvis er noget galt..
    prøv at tjekke efter en lang køretur, om hvordan den er..

    mvh


  • #6   2. nov 2013 @Busa. Det er jeg ikke i tvivl om dig, men kender godt følelsen smiley

    @Hans. Der kommer ikke brunt snask ud af min (kæde altså smiley ) Med stiv mener jeg at man kan se at kædens led "kanter" (altså ikke retter sig ud af sig selv).

    Jeg tjekker når jeg kommer hjem fra arbejde på mandag om kæden er mere mobil.


Kommentér på:
Stiv O-ringskæde

Annonce