{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.267 visninger | Oprettet:

Glasblæsning af aluminium {{forumTopicSubject}}

Hej derude,
Nogen der har erfaring med glasblæsning af alu?
Jeg har erhvervet mig et kabinet til glasblæsning samt glasgranulat, og skal nu til at glasblæse nogle dele fra min cykel (gsxr 750 w).

Jeg har to spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at besvare.

1)
Hvis jeg glasblæser emner af alu, og ønsker at beholde det rå alu look, hvad kan jeg så bruge til at behandle overfladen med, uden det vil korrodere?

2)
Hvis jeg ønsker at højglanspolere et alu emne efter det er blevet glasblæst, hvilket korn slibepapir skal jeg da benytte som det næste efter glasblæsningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasblæsning af aluminium
  • #1   18. nov 2013 Hvis du tænker på steldele f.eks. så er mange af delene pulverlakeret, og så vil det tage en krog ag glasblæse.. der sandblæser man først, og glasblæser bagefter.. det går meget hurtigere smiley

    Og til behandling, kan du lakere dem.. glasblæsning giver ikke et specielt råt look, da det er ekstremt fint og giver en meget glat overflade smiley så tror hvis det er for den rå alufarves skyld, så lakere med almindelig klarlak.. men er det den matte overflade, så evt en mat klarlak..

    og skal du polere, så start med P320 eller sådan noget.. det er som sagt en rimelig fin overflade, men du skal stadig ha det helt fint.. ellers vil der være små ridser i det polerede smiley
    og så slut af med en P2000 smiley alt skal selvfølgelig være vådslebet smiley


  • #2   18. nov 2013 Hov.. stavefejl er gratis..

    Krog = krig
    ag = at
    så tror hvis = så hvis


  • #3   18. nov 2013 Som alternativen til lakken, kan du også bruge en farveløs/naturfarvet karnubavoks - ligesom man bruger til biler etc. evt. Simoniz gul.....

  • #4   18. nov 2013 Efter glasblæsning eller sandblæsning vil jeg starte med en korn 240-300. Så 400 og evt 1000. Derefter giver jeg en tur med stofrundel og voks. Og tilsidst en tur med autosol og en bomuldsklud. Også skinner det som et spejl smiley

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #5   18. nov 2013 Tror 320 er for kraftigt at starte med, glasblæsning giver sådan en silkemat overflade. Du har joh en forholdsvis pæn overflade efter blæsning.

  • #6   18. nov 2013 Simonsen : Ja men du bliver nød til at slibe de små huller i bund, inden du går i gang med poleringen smiley selvom den er silkemat, så er den stadig ru, og påbegynder man poleringen på det, vil du bare få en nupret polering smiley så er det bedre at slibe det i bund inden smiley

  • #7   18. nov 2013 I mit værksted kører jeg med 240-400-1000. Tørsliber og resten tager jeg med voks og stofrundel... Har faktisk et plenumkammer jeg er i gang. Med... Se evt mit gamle fra r1. Elsker blank metal nemlig, selvom det er noget hø og holde!

Kommentér på:
Glasblæsning af aluminium

Annonce