{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

CB 400 N stempelringe {{forumTopicSubject}}

Halløj

Min CB'er døjer noget med lav kompression på begge propper.
Resten af geden er mekanisk i rigtig god stand, så min tanke er at montere et sæt nye ringe i dyret, da jeg har fundet frem til at det oftest er der problemet ligger.
Mit spørgsmål er om der er nogle der har erfaringer med hvad der passer i - om jeg skal montere nogle i 0.25mm overstørelse, eller et sæt nye originale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB 400 N stempelringe
  • #1   24. nov 2013 Det er næsten umuligt at svare på inden du har den adskildt. Det afhænger jo af hvor slidt cylindrene er.

• #2   24. nov 2013 Det var også lige så meget henvendt til nogle der har forsøgt sig med sådan noget før...

• #3   24. nov 2013 Eller med lidt andre ord - er det ringene eller cylinderen der bliver dårlig?

• #6   24. nov 2013 Jeg skal lige have fat i en kompressions tester her en af dagene, for at se om det godtnok er der der er galt.
    Jeg købte den ved en forhandler som fortalte at de havde lavet topstykket på den fordi den manglede kompression. Da jeg købte den trode jeg at den jo kørte som den skulle, men er senere blevet opmærksom på at det gør den ikke.
    Dem er også begyndt at tabe en cylinder i ny og næ når jeg køre over 100 på dyret.
    Jeg har vitterligt gennemgået alt - men der er intet andet at finde så det skal simpelthen være de ringe...

• #7   24. nov 2013 Husk at mål det med fuldt åben gasspjæld.

• #8   24. nov 2013 At tabe en cylinder ved at køre 100+ tyder absolut ikke på dårlig kompression, da hele arbejdsgangen i motoren går så stærkt, at trykket i cylinderen dårligt kan nå at forsvinde. Dårlig/manglende kompression kommer mere til udtryk ved lave omdr. Lyder mere som tænding eller karburartorfejl. Jo flere omdr. jo højere tryk opnår du i cylinderen og dermed kræves også større spænding for at opnå gnist nok.

• #9   24. nov 2013 Dine ringe og cylinderen er sikkert begge slidt, men det kan kun en udmåling ved adskillelse afgøre. Overstørrelse kan IKKE monteres uden at bore cylinderen til overstørrelse. Ringene er sikkert også blevet trætte, især hvis det er de originale som efterhånden er ca 30 år gamle - de mister fjederkraften med alderen - især hvis de har været kørt varme på et tidspunkt.
    Held og lykke

• #10   24. nov 2013 Det er ikke tænding eller kaburator smiley
    Men det kunne selvfølgelig være man bare skulle forsøge sig med et sæt nye ringe...

• #11   24. nov 2013 Men lav kompression kan godt give sådanne symptomer - jeg har bare aldrig selv haft de problemer før, derfor skal jeg lige have læst lidt op hvordan det hele skal gøres smiley

• #13   24. nov 2013 Chris, du har enten ikke læst hvad jeg skrev vedr. kompression, eller også forstår du det ikke.
    Du skriver: Dem er også begyndt at tabe en cylinder i ny og næ når jeg køre over 100 på dyret.
    Hvordan kan du forestille det skulle kunne lade sig gøre - har din motor variabel kompression - nu er den ok, for at 10 sekunder senere er kompressionen dårlig......
    Opstår det ved at stempelringene i dag er slidte når du kører 100+, men i morgen er de ikke slidte når du kører 100+........
    Et godt råd fra mig vil være, at du enten lytter efter hvad andre giver dig af logiske råd, eller også læser du selv mere motorlære/teori.

• #14   25. nov 2013 Hehe - hvad grundlag har du lige for at sige det du gør Poul?
    Jeg bryder mig ikke om at blive nedgjort på den måde - dette er et internetforum, så man må tage alt med et gran salt, jeg tror ikke bare hovedkuls på alt hvad folk skriver...

• #16   26. nov 2013 Jammen det var ikke sådan ment. Men jeg bryder mig squ ikke om at blive nedgjort bare fordi jeg har en anden mening om tingene. Jeg har læst mig frem til at det godt kan være et symptom, så når han skriver "Et godt råd fra mig vil være, at du enten lytter efter hvad andre giver dig af logiske råd, eller også læser du selv mere motorlære/teori. " så bliver føler jeg da at jeg bliver nedgjort!
    Og så har jeg faktisk rodet en del med alle mulige ting der kan flytte sig og lave lyde, lige fra jetmotore over marinedieselmotore til buskerydere, og det undre også mig at det forekommer sådan at den vil sætte ud, men det gør den åbenbart - som jeg skrev...
    Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har konkrete erfaringer med hvad der kan ske på denne model motor.

Kommentér på:
CB 400 N stempelringe

Annonce