620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Knastkæde / topbolte Knastkæde / topbolte

Hej alle smiley

Nu er min mc's motors tur til en ordenlig omgang, MEN jeg er lidt i tvivl angående knastkæde og topbolte, kan ikke finde nogen steder med interval for udskiftning af knastkæde, jeg har toppen af nu men skal den ikke have en ny ved samling?

Topbolte ligeså, ved ikke lige udmiddelbart om det er strækbolte, men i min reperationsbog står der 53 nm for nye og 49 nm for brugte. Skal man så gå ud fra de kan bruges igen? smiley
Og i så fald hvor køber jeg dele til min zxr 750 fra 89 dvs h1.

Tak og god fornøjelse med jeres vinterprojekter
Glæder mig til at få min samlet igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knastkæde / topbolte
  • #1   25. nov 2013 Hvis det er strækbolte skal de spændes med et moment og så gradspændes til sidst, så det er det ikke brug du bare de gamle.

• #2   25. nov 2013 Normalt tjekkes kæden ved at man måler længden over f.eks 20-25 led for at tjekke om den er strækket, eller er det bare at se efter om der er synlig slidtage på kæden.

profilbillede
  • #3   25. nov 2013 Okay men er ret sikker på at der kun står et moment på topbolte, nye og et med gamle så er det sku nok ikke stræk drenge.

Okay super, den kæde kommer sku på igen så, den kan sku ikke være så dårlig efter blot 43000 km, selvfølgelig kiggernes den lige efter inden

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #4   25. nov 2013 Hvad koster nyt, da ?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #5   25. nov 2013 43000 så burde den skiftes, fjollet hvis den måske begynder at rasle om 2000km.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #7   27. nov 2013 143000 km på samme knastkæde på en racer mc, nej det er der sgu ingen der kan.

Kommentér på:
Knastkæde / topbolte

Annonce