1.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

DT 125 KOLDSTART? DT 125 KOLDSTART?

Hej alle på mc galleri smiley

jeg står med et lille spørgsmål omkring min dt 125 lc
her i løbet af de sidste par uger 1-2 måneder har min dt 125 kørt og starte perfekt smiley
men nu hvor temperaturen er begyndt at falde har den fået ret svært ved at starte om morgenen.
når jeg møder på arbejde kl 6.35 har jeg brugt omkring 20-30 kick på at starte den før den holder sig selv i tomgang men når jeg skal hjem fra jobbet kl 15 starte den på 2-3 huk på kick starteren.

er der nogen der kender til et eller andet som gør den har nemmere ved at starte om morgenen?
tænker selv lidt på karburator væske men er det egentlig noget der hjælper på dette problem?
ellers hvis nogen har andre forslag er i velkomne til at smide dem af her smiley

MVH mike

PS. manglende kommaer og punktum kan i selv sætte ind og evt stavefejl er gratis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DT 125 KOLDSTART?
  • #1   26. nov 2013 Justering af blandskruen var måske en idé nu det er koldt smiley Måske anden tomgangsdyse også...

• #2   26. nov 2013 Husk at dyse den lidt op i vinter perioden.
    Luften er meget svag af kulde.
    Den skal have lidt mere benzin.
    Nogle gør ik andre gør med de dyser.
    Og Jeg kan mærke der er mere riv i den i den kolde tid..

Men om det hjælper dit problem er svært at sige.
    Har du prøvet nyt tændrør?

PS: brug aldrig kaburatot væske på en Motor der tager mange omdrejninger, plus den ville smøre mindre.
    Det fik jeg selv at vide ved mc værksted, da jeg ville høre om det var en god ide.

• #3   26. nov 2013 glem karburatorvæsken , der er sprit i den benzin du hælder på

jeg ville nok lige starte med at rense karburatoren grundigt , især chokekredsøb , og så grundjustere den , samt stikke den et nyt tændrør , det burde ikke være nødvendigt at dyse den om til vinterkørsel men tjek lige at snorklen sidder på luftfilterkassen ,er den fjernet skal man dyse op

• #4   26. nov 2013 karburatoren er hovedet renoveret med nye dyser, O-ringe og strålerør
    tændrør har kun kørt 4-500km som sagt så spille den selv efter den har stået i 8 timer men når den står natten over er den meget svær og starte.

har lige haft hele motoren renoveret efter gearkassen gik i stykker der blev skiftet
    gearkasse, kobling, lejer, simmeringe, stempelringe, membran plader, renoveret karbu og skiftet tændrør samt et nyt luftfilter...

karburatoren står rigtig godt og den brænder helt kakao brunt som den gerne skal motoren går helt kanon når den kommer i gang det er kun opstartsfasen den har svært ved

mvh

• #5   26. nov 2013 Det fald der har været i temperaturen gør at du skal justere din blandskrue og evt sætte anden tomgangsdyse i. Når du kører på den er det ikke dette område den bruger, derfor vil du have et flot tændrør.

Grunden til at du ikke kan starte er som skrevet blandskrue og evt tomgangsskrue. Den skal have lidt mere, så burde den springe igang...

Fx KTM 2 takts maskiner, kigger du i manualen er der en hel side med opsætning af karburator afhængig af temperatur og lufttryk (den højde man kører i). Så få kigget på de to nævnte ting, så burde den lynhurtigt være i vinkel

• #6   26. nov 2013 Sprit er en rigtig god ide da der ikke er ret meget i benzin

• #7   26. nov 2013 Sæt den lidt op i tomgang, har du prøvet det? smiley

• #8   26. nov 2013 ja skruede lidt på tomgang her i morges hjalp ikk rigtig noget... men må prøve og give den lidt mere juice smiley

• #9   26. nov 2013 Lidt mere tomgang, og så choker og prøv at undgå for meget gas i starten, så drukner den.

• #10   26. nov 2013 jeg rører slet ikk håndtaget når den skal startes kold det har aldrig været nødvendigt.. men trækker altid chokeren

• #11   26. nov 2013 bare giv den lidt mer tomgang ;P

• #12   26. nov 2013 Det er blandskruen og tomgansdysen der skal justeres på......! pga udetemperaturen

• per h j
    per h j Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 4 MC-er: 2 Svar: 11
    #13   26. nov 2013 Lidt HF TIG uden stelklemme starter alt, Det ved du smiley :D smiley

• #14   26. nov 2013 nej tak per smiley du skal ikke give mig stød igen på arbejde... det var ikke så behageligt smiley

Kommentér på:
DT 125 KOLDSTART?

Annonce