DT 125 KOLDSTART? DT 125 KOLDSTART?
Hej alle på mc galleri
jeg står med et lille spørgsmål omkring min dt 125 lc
her i løbet af de sidste par uger 1-2 måneder har min dt 125 kørt og starte perfekt
men nu hvor temperaturen er begyndt at falde har den fået ret svært ved at starte om morgenen.
når jeg møder på arbejde kl 6.35 har jeg brugt omkring 20-30 kick på at starte den før den holder sig selv i tomgang men når jeg skal hjem fra jobbet kl 15 starte den på 2-3 huk på kick starteren.
er der nogen der kender til et eller andet som gør den har nemmere ved at starte om morgenen?
tænker selv lidt på karburator væske men er det egentlig noget der hjælper på dette problem?
ellers hvis nogen har andre forslag er i velkomne til at smide dem af her
MVH mike
PS. manglende kommaer og punktum kan i selv sætte ind og evt stavefejl er gratis
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Luften er meget svag af kulde.
Den skal have lidt mere benzin.
Nogle gør ik andre gør med de dyser.
Og Jeg kan mærke der er mere riv i den i den kolde tid..
Men om det hjælper dit problem er svært at sige.
Har du prøvet nyt tændrør?
PS: brug aldrig kaburatot væske på en Motor der tager mange omdrejninger, plus den ville smøre mindre.
Det fik jeg selv at vide ved mc værksted, da jeg ville høre om det var en god ide.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
jeg ville nok lige starte med at rense karburatoren grundigt , især chokekredsøb , og så grundjustere den , samt stikke den et nyt tændrør , det burde ikke være nødvendigt at dyse den om til vinterkørsel men tjek lige at snorklen sidder på luftfilterkassen ,er den fjernet skal man dyse op
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
tændrør har kun kørt 4-500km som sagt så spille den selv efter den har stået i 8 timer men når den står natten over er den meget svær og starte.
har lige haft hele motoren renoveret efter gearkassen gik i stykker der blev skiftet
gearkasse, kobling, lejer, simmeringe, stempelringe, membran plader, renoveret karbu og skiftet tændrør samt et nyt luftfilter...
karburatoren står rigtig godt og den brænder helt kakao brunt som den gerne skal motoren går helt kanon når den kommer i gang det er kun opstartsfasen den har svært ved
mvh
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Grunden til at du ikke kan starte er som skrevet blandskrue og evt tomgangsskrue. Den skal have lidt mere, så burde den springe igang...
Fx KTM 2 takts maskiner, kigger du i manualen er der en hel side med opsætning af karburator afhængig af temperatur og lufttryk (den højde man kører i). Så få kigget på de to nævnte ting, så burde den lynhurtigt være i vinkel
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 169
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 169
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 169
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
okt 2007
Følger: 4 MC-er: 2 Svar: 11
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
DT 125 KOLDSTART?