1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

suzuki spjældhuse (gsxr 750) forklaring på 8 dyser suzuki spjældhuse (gsxr 750) forklaring på 8 dyser

Hej jeg er rigtig nysgerrig omkring noget teori der omhandler netop denne brug af 8 dyser istedet for 4 dyser.

mvh Peter.

har søgt på google osv men kan ikke finde noget

links og forklaringer er meget velkommen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suzuki spjældhuse (gsxr 750) forklaring på 8 dyser
  • #1   30. nov 2013 måske bedre forstøvning/blanding af benzin og luft

• #2   30. nov 2013 ja det kunne jeg forestille mig
    ville bare gerne finde noget læsestof omkring hvordan og hvorledes det fungere. skal nemlig igang med en ombytning til netop den slags spjælde til en motor. så vil gerne have noget teori når det endelig valg skal tages. altså hvorfor 8 dyser frem for normale 4.

• #3   30. nov 2013 altså tror ikke du finder noget om hvorfor man bruger 8 dyser istedet for 4 ? men jeg har da en masse omkring dyser generalt hvis det skulle have interesse ?

Skulle jeg give en forklaring ville jeg komme med den samme som tommy..
    Større mængde ind med stadig rigtig god forstøvning..

• #4   30. nov 2013 eneste grund til 8 dyser på en sugemaskine til gaden er for at leve op til emissionskravene samt en evt homologation , en sugemotor kan sagtens klare sig med 4 dyser og stadig have en god tomgang , skal den derimod lave seriøs effekt med tryk kan det være nødvendigt med 2 dyser pr cylinder da en stor dyse vil fucke tomgang og "pænkørselsområdet" smiley

• #5   30. nov 2013 Det er også en fordel på hurtigtgående motorer hvor forbrændingstiden er meget hurtig.

• #6   30. nov 2013 skal nemlig igang med at lave spjældhuse på en bil.. for at prøve noget lidt anderledes så prøver jeg med sådan et sæt spjældhuse af den slags som er omtalt.

er meget nysgerrig omkring hvordan man kan få det til at flowe med de dyser, om man kan få den til at gå renere og evt om man kan få noget "økonomi" ud af det i form af at køre med 1 dyse i lave omdrejninger og få den 2. igang når man kommer derop af.

• #7   30. nov 2013 altså der skal jo en hel omprogramering til ?

• #8   30. nov 2013 der er fuld justerbar motorstyring
    men ja det vil kræve en del programmering og indkøring

• #9   30. nov 2013 ja men jo det kan godt lade sig gøre..

Mener det er Audi der har en 8 cyllinderet bil som kan kører på 4 cyllinder når du vil kører økonomisk og så på alle 8 når den får tæsk smiley

• #10   30. nov 2013 der er økonomi i at køre 2 dyser pr prop (emissionsregler) , men forvent ikke at det sker i første forsøg medmindre du har rutine i programerbare styringer

• #11   30. nov 2013 VW Polo GT Blue lukker også af for 2 cylindre når der køres øko kørsel..
    Det lyder som et spændende projekt at gå igang med..

• #12   30. nov 2013 ja det bliver ikke nemt.. du skal jo også justere efter en kold og varm motor osv.. så tror godt du kan finde en stor kasse værksteds pilsner frem for der bliver sku nogle timer der smiley

Ja jeg kigger sku gerne forbi smiley

• #13   30. nov 2013 Denno har du en Mail for at fundet noget du måske kan gøre lidt brug af hvis du skal til at rode med det..

• #14   30. nov 2013 vis man ser meget tunet mc motoere også af ældre dato ser man en dyse lige i center over tragtene sprøjte direkte i center den rette vej, og de er slet ikke lavet til at hoverholde nogen form for krav men hen ydelse og kørbarhed

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #15   30. nov 2013 Top dyserne er først aktive over 7000 omdr. på gsxr 750

• #16   1. dec 2013 se det jo sådan noget jeg også havde i tankerne Fanta smiley

• #17   1. dec 2013 Man sætter 8 dyser i for at man kan få en mere jævn fordeling/forstøvning, men egenligt er det lidt noget pjat, da det på de gode programerebare motorstyringer kan justeres der
    På min dragbike Hayabusa med turbo sidder der standart 281 ml dyser og med turbo er der sat 1000 ml i , den kører fint fra 0 -100 % tps og yder nok op til ca 550 hk, nu skal jeg til at skifte til E 85 brændstof , og har købt 1680 ml dyser hjem, men de er for små har jeg fået at vide , så andre 2,0-2200 ml skal bestilles hjem, altså de er næsten 10 x størrer end normale , men stadig 4 dyser smiley

Hvilken type motorstyrring er der på det projekt ?

Kommentér på:
suzuki spjældhuse (gsxr 750) forklaring på 8 dyser

Annonce