{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Dækstørrelse Offroad {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi er en flok kammerater som har købt os nogle små, billige offroadere som vi skal lege lidt på her til vinter.
Bla. Er vi 2 på DT175 1 DT125LC.
Nu vil vi gerne ud og have nogle nye dæk derpå, så de rigtigt kan få fat i sandet og skovbunden.
Vi har både kigget på T-Hansen og Biltemas crossdæk. Men er kommet frem til, at merprisen på ca. 300,- for et sæt Michelin S12 crossdæk ikke er værd at spare væk.

MEN!! De 3 ovennævnte modeller kører alle 3 med 4.10x18 bag fra standart.
- Når jeg bruger denne model til at "oversætte" det til mere moderne dækstørrelser kommer jeg frem til at vi skal have et dæk der hedder 130/80-18

http://www.thansen.dk/products.asp?c=9959161199&n=1387912727

Problemet er, at der nærmest ikke findes nogle dæk i denne størrelse.

Mit sprøgsmål er så, om man kunne bruge et dæk som dette i stedet:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000006332/michelin_120/90_-18_tt_nhs_cross/compet_s12_xc_r.html

Og ikke mindst, om det ville kunne være i bagsvingeren 120/90-18 i stedet.
(Jeg ved godt det er mindre, men ander ikke om "knopperne" mer medregnet på størrelsen på sådan et crossdæk). Og om profilen på 90 kan være der??

Håber I kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækstørrelse Offroad
  • #1   6. dec 2013 Jeg ville nok hellere bruge de ekstra penge på at forbedre affjedringen på dem, end på bedre dæk.. De cykler har ingen kræfter, så ville bare tage et billigt crossdæk..

• #2   6. dec 2013 biltema har ok dæk,
    ingen maskine køre bedre end sine dæk..!
    knopper ska der til.:-)
    120/90 profil passer fint.

• #3   6. dec 2013 - Juel -
    Selvfølgeligt er affjedringen skod! smiley Det forventer vi jo også... Men nu er der slet ingen greb med de gadedæk som sidder på.

Jeg har snakket med et par fyre fra Teneré.dk som havde prøvet Biltemadækkene. Og de sagde at de er OK til offroad. - Men livsfarlige på gaden.
    - Og da de også kommer til at bruges "til og fra marken" og til småture i byen osv, vil jeg helst have nogle som (i forhold til at være et knopdæk) står OK fast på vejen også..

Vi må prøve 120/90-18 smiley

• #4   6. dec 2013 ja biltema dæk er skod på asphalt,
    køb et mærkevare dæk.
    jeg køre med metzler/Michelin de står godt fast på asphalt,men bliver godt slidt på min xr600

• #5   6. dec 2013 Biltemas dæk stinker både på løst og fast underlag.

Hvor holder i til?
    Jeg har nogle 130/80-18 liggende med mønster der er rigeligt til en DT.
    De skal koste en ½cola.

• #6   6. dec 2013 Jeg kører på michelin cross competition s12 (mener jeg de hedder) og det er godt på både gade og terræn.

De kommer i hvert fald på næste gang også

Thomas

• #7   6. dec 2013 Vi holder til i Skagen i Nordjylland. smiley

Thomas:
    Det er præcis dem vi har kig på. smiley

Henrik:
    Hvis jeg kommer forbi, kan det godt være jeg vil låne sådan? Så kan vi jo få af/bekræftet om de kan være der?
    (EDIT: Kan se du er fra Nordsjælland - Så det sker nok næppe i løbet af de næste par dage smiley Ellers mange tak for tilbuddet)

Og tak for hjælpen allesammen. smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #8   6. dec 2013 En 4.10 x 18 måler (i Bridgestone) 107 mm bred og 643 mm høj
    Jeg vil anbefale et 100/100-18 crossdæk eller enduro dæk som måler 121 bred og 669 høj
    Alternativt et 120/90-18 som måler 124 mm og 680 høj
    Et 130/80 er ret bredt og måler 138 mm og 675 høj - men der er variationer imellem fabrikaterne
    Det kunne f.eks være ED668 som de er ret pjattede med i Sverige ?

• #9   7. dec 2013 Hej Carsten.
    Endnu engang tak for er brugbart og faktuelt svar smiley

Om det er Bridgestone eller et andet "kendt" mærke tror jeg ikke kommer sig så nøje, på disse små og "vattede" maskiner. Det eneste der er vigtigt er, at det kan stå nogenlunde fast, være relativt billigt (under en tusse for et sæt) samt at det kan være i bagsvingeren smiley
    Jeg har længe været super glad for Bridgestone gadedæk. Men i denne sammenhæng tror jeg ikke de kommer sig så nøje smiley

• #10   7. dec 2013 Jeg er faktisk ved at tro at et 100/100-18 er det bedste valg. Et 120/90-18 tror jeg blive for højt, så det vil gå på svingeren.
    Der er lidt plads til siderne nu, med et 4.10 og også lidt "fremad". Men ikke meget. Det vil kræve et ekstra led i kæden.

• #11   7. dec 2013 der er ikke plads til 130 og tvivler også 120/90 på en DTer med triangelsvinger medmindre man fifler med gearing og kædelængde så hjulet kan komme helt bagud i svingeren

• #12   7. dec 2013 Så har jeg tjekket lidt mere op på det. Michelin S12 findes (så vidt eg kan se) ikke i 100/100-18. smiley

Kommentér på:
Dækstørrelse Offroad

Annonce