1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dreje alu spacers Dreje alu spacers

Hey mcg

Jeg søger en som kan lave nogle alu spacere til min forgaffel..
De skal være 5 cm i længden, udvendig og indvendig diameter har jeg ikke lige fundet frem til endnu.. Jeg har søgt efter et værksted på google, men jeg syntes det meste ser ud til kun at dreje sig om større industri arbejde.. Nogen der kan klare sådan en opgave, eller kender et værksted nær aalborg der kan...?

Her er et billede af hvordan de ca. skal se ud :

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dreje alu spacers
  • #1   11. dec 2013 hvis det er den pys imellem fjederen og kragen på den fætter til venstre så kan det nok godt lade sig gøre i weekenden for mig og hvis du har nogle mål og idéer om hvad materiale det skal være (ved godt du skriver alu)

• #2   11. dec 2013 Du kom først:)

• #3   12. dec 2013 Det burde ikke være noget problem, er sikker på at det lokale maskinværksted klarer den for en pose hindbærsnitter, der er ikke 10 min arbejde i sådan et par fættre smiley

• #4   12. dec 2013 Var det ikke nemmere at bruge et stykke plastrør?

Eneste krav er vel blot at materialet er stabilt og olieresistent!
    Jeg har ikke lige en resistent tabel her, men PP, PA(nylon) eller PVC rør burde kunne bruges og findes til ingen penge i den nærmeste tømmerhandel.

Jeg vil tro at afløbsrør til håndvask ca passer i størrelsen.

Nogle vil kalde det fusk, men ofte er afstandsstykker i støddæmpere af plast ab fabrik smiley

• #5   12. dec 2013 Arrrrrgh Henrik....... Det er afstands stykker til fjedren, altså dem som får hele vægten, jeg mener ingenlunde at et afløbsrør i grå plast fra xl kan anvendes her.....

• #6   12. dec 2013 Plast næppe, sikkert nylon.

• #7   12. dec 2013 Nu er nylon jo også en plast. Eller en komposit, hvis vi skal være helt korrekte smiley

Ved godt det kan være farligt at give et råd som dette til læmand! Selvfølgelig skal man tænke sig om, når man roder med ting der har sikkerhedsmæssig betydning,

Derfor et par tilføjelser:
    1: Materialet skal være olie resistent = Skal kunne tåle olie.
    2: Emnet skal selvfølgelig passe på mål ift det det skal bruges til. Både indvendig og udvendig diameter. Dermed kan det ikke deformeres.
    3: Materialet skal være af en tilpas kvalitet, således det ikke derformeres pga tryk / slid.

Jeg renoverede mine egne fordæmpere, med nye fjedre på min GSX 1400 i foråret. De er originalt født med fjederafstandstykker i plast, på en cykel der tør vejer over 200 kg. Så mon ikke det går, hvis man tænker sig om smiley

Som skrevet vil jeg, uden dog at have kigget i en resistenstabel, anbefale følgende plast / komposit typer: PA (polyamid / nylon), PP (polypropylene) eller evt PVC.

Det er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere, hvordan de vil lave deres egne sager smiley

• #8   12. dec 2013 Har kigget lidt resistens tabel, og det diskvalificerer PP ifm mineral olier smiley
    men ingen problemer med PA og PVC!

http://www.plasticsintl.com/plastics_chemical_resistence_chart.html

• #9   12. dec 2013 PVC plastik er faktisk ingen dårlig ide smiley jeg har set en anden gut der brugte det også, og det er jo ekstremt sollidt så det skal nok holde, men jeg har aldrig set sådan noget i så tykke størrelser i dk? Er der nogen der ved om det er standard lager, og hvem har det?

• #10   12. dec 2013 Nordisk plast har næsten alt....

• #11   12. dec 2013 Okay.. efter lidt søgen kan jeg se at størrelsen ikke er så skide stor igen.. Prøver hos en vvs'er imorgen smiley

Kommentér på:
Dreje alu spacers

Annonce